Ana içeriğe atla

Mahşer Günü Sizler, İblisi Mi Yoksa Allah’ı Mı Haklı Çıkaranlardan Olmak İstersiniz?


 


Bu makalemde sizleri çok önemli bir konuda düşünmeye davet etmek istiyorum. Değerli arkadaşlarım, Hicr suresinde Allah’ın İblise Hz. Âdeme secde et yani saygılı ol emrini verdiğinde, bildiğiniz gibi kendisini üstün gördüğünden, Allah’ın emrine itaat etmemiş ve Hicr 33. Ayetinde nasıl bir cevap vermişti Rabbimize? “İblis dedi ki: “BEN, KURU BİR ÇAMURDAN, ŞEKİLLENMİŞ BALÇIKTAN YARATTIĞIN İNSAN İÇİN SAYGI İLE EĞİLEMEM.” Çünkü İblis dediğimiz yoldan sapmış kişi cinlerden olup, ateşten yaratılmıştı. Onun için ben ateşten yaratıldım, çamurdan balçıktan yaratılandan üstünüm diye böbürlenip öğündüğünden, Allah’ın emrine uymak istememişti. Ne yazık ki bizlerin içinde de bazen kendilerine, gerek makamından gerekse zenginliğinden dolayı çok güvenerek üstünlük taslayan, insanlara topluma saygısızlık ve eziyet edenleri görüyoruz. Lütfen unutmayalım üstünlük YARATICIDADIR, yaratılanlar arasındaki üstünlükte, yalnız TAKVADADIR. lütfen bunu unutmadan yaşayalım ve şunu düşünelim, kendisini küçümsediğimiz bir kişi, ileride benden daha güçlü bir makamda olabilir. Konumuzla ilgi ayeti önce yazalım.

“İBLİS: “RABBİM! ÖYLE İSE ONLARIN TEKRAR DİRİLTİLECEKLERİ GÜNE KADAR BANA MÜHLET VER” DEDİ. ALLAH’TA, “O HÂLDE, SEN VAKTİ (YALNIZCA BENİM TARAFIMDAN) BİLİNEN GÜNE (KIYAMETE) KADAR MÜHLET VERİLENLERDENSİN” DEDİ.  İBLİS DEDİ Kİ: “EY RABBİM! BENİ AZDIRMANA/KIŞKIRTMANA KARŞILIK BEN DE YERYÜZÜNDE ONLARA KÖTÜ DAVRANIŞLARI SÜSLEYECEĞİM VE İHLÂSLI KULLARIN HARİÇ ONLARIN HEPSİNİ MUTLAKA AZDIRACAĞIM!” (Hicr 36-37-38-39-40 )

Sizce Allah İblise, neden bu konuda izin vermiş olabilir? Lütfen bunu çok iyi düşünelim, çünkü imtihanımız gereği insanları doğru yoldan saptıran CİNLERDEN VE İNSANLARDAN YOLDAN SAPMIŞ İBLİSLER, HER AN YANI BAŞIMIZDA OLABİLİR. Bu ayet üzerinde çok ama çok dikkatli düşünelim, çünkü düşünmez de Allah’ın yolundan İblisin vesvesesi ya da onun saptırdıkları insanların aldatmacalarına uyarsak, İNANIN ŞEYTANI/İBLİSİ ALLAH’IN HUZURUNDA SÖZÜNDE DURAN, YANİ BİZLERİ SAPTIRARAK BAŞARILI OLAN, BÖYLECE ÖVÜNEN BİR İBLİS OLARAK GÖRÜRÜZ. Değerli dostlarım hangimiz, şeytanı/İblisi haklı çıkaranların safında olmak ister? Elbette hiç birimiz istemeyiz, ama bu sözle olmaz elbette, yaşayarak olur. Hepimiz Kur’an’dan biliyoruz ki, Allah geçmişi ve geleceği ben bilirim diyor. Bu durumda İblisin sözünde durup duramayacağını bilmez mi? Elbette bilir. Peki, neden Rabbimiz sizce İblise mühlet vermiş olabilir?  Ayette geçen bir konuya da açıklık getirmek isterim. İblis ayette beni azdırana, kışkırtmana karşılık diye geçiyor. Allah asla boş yere azdırmaz, kışkırtmaz. Her yaratılan kendi öz iradesi ile yapar. Allah’ın zorla yaptırdığı bir şeyden, nasıl sorumlu oluruz. Burada bahsedilen, İblisin Allah’ın emrine itirazına karşılık, hemen onu cezalandırmayıp, nedenini yalnız Allah’ın bildiği bir zamanı, ona tanıması şeklinde anlamalıyız.

Allah Kur’an’da onun için birçok ayetinde, kullarım aklınızı kullanın düşünün, Kur’an’ın ipine sarılın, hala düşünmeyecek misiniz uyarılarını sıkça yapıyor. Uyarıyor ki kulunun söyleyecek sözü bahanesi kalmasın. Peki, İblis hangi konuda biz iman edenleri yoldan saptırıyor olabilir, burası önemli. Lütfen ayetin bu kısmına dikkat! İHLASLI KULLARIN DIŞINDA KALANLARI AZDIRACAĞIM DİYOR. İhlaslı kul sözünden ne anlamalıyız? Kısaca söylemek gerekirse, her türlü batıldan, hurafeden ve kötülükten UZAKLAŞMIŞ ARINMIŞ, SAFLAŞMIŞ VE ARI DURU ALLAH’IN EMRETTİĞİ GİBİ YAŞAYAN ANLAMINA GELİR. Sizce bizler, Allah’ın ihlaslı kullarından mıyız? Eğer değilsek inanın, iblisin oyuncağı olmuşuz da, haberimiz bile yokmuş dersek yanlış olmaz. Zaten Allah şeytanın/İblisin bizlere zarar veremeyeceğini, ancak yoldan sapmış kişilere vesvese vereceği örneğini verir. Vesvese kelimesi herhangi bir konuda,  kuşku yaratmak anlamına gelir ki, kuşku emin olunmayan bilgilere sahip olanlarda olur. Ayrıca vesveseyi genelde, bizlerin göremediği İblisler değil, onların yoldan çıkardığı insanlarda verir. Allah hem cinlerden, hem de insanlardan olan yoldan sapmışlara şeytan, İblis diyor.

Demek ki İblisin saptırdığından olmak istemiyorsak, bizlerde İHLASLI Müslümanlardan olmamız gerekiyormuş. Tekrar sormak istiyorum, bizler İblisin asla kandıramayacağı, saptıramayacağı İhlaslı kullarından olabildik mi? Onu da birazdan anlayacağız. Buraya kadar şunu anladığımızı söyleyebiliriz. Rabbimiz emrine uymayan İblise, belirli bir zamana kadar izin vermesinin nedeni, BİZLERİN İMTİHANIMIZIN EN ZOR KONUSUDUR DİYEBİLİRİZ. Allah bizleri bu iblisle sınıyor ve diyor ki, bakalım hangi kulum benim vahyime, emirlerime uyacak, kimler nefsinin etkisinde kalarak batılın, hurafenin atalarının inancının peşi sıra gidecek diye İBLİS VE NEFSİMİZLE ALLAH BİZLERİ İMTİHAN EDİYOR.

Her zaman yaptığımız gibi, gelin bu konuda kendimizi sorgulayalım. Bakalım İBLİS bizleri de Allah’ın yolundan saptırıyor mu, yani bizler Allah’ın huzurunda İblisi haklı çıkaranların safında mı olacağız, ona bakalım. İhlaslı iman eden bir Müslüman, YAŞADIĞI DİNİN ALLAH’IN DİNİ OLDUĞUNU BİLDİĞİNDEN, ONUN SINIRLARINI AŞMADAN, ONA HAS ARI-DURU HALİS KATIKSIZ BİR İNANÇ ÜZERİNDE OLUR. Yani Allah ben hükmüme hiç kimseyi ortak etmem, diye hüküm verdiyse Kur’an’da, İhlaslı bir Müslüman Allah’ın hükümlerine tabi olur, İslam’ı Allah’a HAS yaşar. Örnek verelim.

Zümer 2: (Ey Muhammed!) ŞÜPHESİZ BİZ O KİTAB’I SANA HAK OLARAK İNDİRDİK. ÖYLE İSE SEN DE DİNİ ALLAH’A HAS KILARAK O’NA KULLUK ET. (Diyanet meali)

Lütfen ayete dikkat! Rabbimiz Resulünü bakın nasıl uyarıyor. Biz sana indirdiğim Kur’an’ı, HAK olarak indirdik diyor. Hak kelimesi hakikat uygun, gerçek olan anlamına gelir. Özellikle Rabbimiz sana indirdiğimiz Kur’an haktır, gerçektir onun dışında hak ve gerçek olan sakın aramayın diye özellikle uyarıyor. Bu konuda yapılan onlarca, Allah’ın uyarı ayetlerini mutlaka okumuşsunuzdur, fazla örnek vermeye gerek yok. Ayetin sonunda, sende sakın unutma yani Kitap ehlinin ısrarlarına sakın kanmadan, DİNİ ALLAH’A HAS KILARAK YALNIZ ALLAH’A KULLUK ET DİYOR. Çünkü Kitap Ehli özellikle Allah’ın Resulüne baskı yapıyor, sana inanalım ama sende şu konuda kendin hükümler ver diyorlardı. Tabi Allah bu ısrarı yapanlara ayet indirip, SİZE İNDİRDİĞİMİZ KUR’AN YETMİYORMU diye kızıyordu. Yani din adına ne yaşayacaksan, sana indirdiğim Kur’an’dan yaşayacaksın diyor Allah, bunu dinlemeyenler inanın yanında, iblisi arkadaş olarak edinir ama farkında bile olmazlar. Şöyle diyebiliriz Kur’an’a göre KİMİN HÜKÜMLERİNE UYUYOR HAYATINA GEÇİRİYORSAN, ONU İLAH EDİNİYORSUN DEMEKTİR.

Örneğin Allah bizleri yalnız Kur’an’dan sorumlu tutacağına hükmedip, bizlerin yalnız Kur’an’ın ipine sarılmamızı istiyor da, bizler bunun tam tersini yaşayarak, YALNIZ KUR’AN İLE İSLAM YAŞANMAZ, ALLAH RESULÜNÜ POSTACI DİYEMİ GÖNDERDİ DİYEREK, ALLAH’IN BİZLERE HAK OLARAK İNDİRDİĞİ KUR’AN’DA HİÇ BAHSETMEDİĞİ HÜKÜMLERİDE RESULÜ VERMİŞTİR DİYEREK, DİNİN EMRİ KABUL EDİYORSAK, İNANIN BİZLER İBLİSİN TUZAĞINA ÇOKTAN DÜŞMÜŞ, ALLAH’IN RESULÜNÜDE İLAH EDİNMİŞ, MAHŞER GÜNÜDE İBLİSİ HAKLI ÇIKARANLARIN SAFINDA OLACAĞIMIZ, KEŞİNLEŞMİŞ DEMEKTİR.

Dilerim İblisin tuzaklarına Kur’an’a sarılarak düşmeyen, Allah’ın İHLASLI halis kulları arasında oluruz ve mahşer günüde İBLİSİ değil, ALLAH’I memnun edenlerin safında oluruz.

Saygılarımla
Haluk GÜMÜŞTABAK

https://kuranadavet1.wordpress.com/

https://twitter.com/KURANA_DAVET

http://www.hakyolkuran.com/

https://www.facebook.com/Kuranadavet1/

https://hakyolkuran1.blogspot.com/

 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Nahl Suresi 98. Ayet. Kovulmuş Şeytandan, Allah'a Sığınırım. "Her Müslümanın Dikkatle Okuyup Düşünmesi Gereken Bir Ayet."

Bu makalemde sizlerin, üzerinde düşünmenize vesile olmak istediğim ayet, Nahl suresi 98. ayet olacaktır. Bu ayet öne sürülerek, Kur’an okumaya başlarken Allah,  EÛZÜBİLLÂHİMİNEŞŞEYTÂNİRRACÎM” , diye okumaya başlayın, emri veriyor diye anlatılır. Bu ayetin gerçek uyarısını, İslam toplumundan gizledikleri için, ne yazık ki Kur’an’ı okumaya başlamadan önce, Allah’ın ikazını yerine getirmediğimizden her okuyan yanlış anlıyor, neden mi? Her şeyin bir kuralı var, Kur’an’ı okumanın da elbette bir kuralı olmalı değil mi? Makalemi lütfen sonuna kadar okuyunuz. Gelin bu konu üzerinde önce ayeti yazalım, daha sonrada birlikte düşünelim. Nahl 98:   ŞİMDİ KUR’ÂN OKUMAK İSTEDİĞİN ZAMAN, ÖNCE O KOVULMUŞ ŞEYTANDAN ALLAH’A SIĞIN.  (Elmalı meali) Önce ayeti lütfen doğru anlayalım. Sizce Allah bu ayette, Kur’an’ı okumaya başlamadan önce, Eûzübillâhimineşşeytânirracîm” Yani, kovulmuş şeytanın şerrinden Allah’a sığınırım, diye başlayarak okuyun emrini mi veriyor? Bizler ne yazı...

Allah’ın Resulüne Verdiği Görev Yetki Ve Sorumluluk.

Bugün sizlerin, üzerinde düşünmenize vesile olmak istediğim konu, İslam toplumunun hala farkında olmadığı ve onun içindir ki, Allah ile aldatanların tuzağına rahatlıkla düşütüğü bir konu üzerinde düşünmenizi rica ediyorum. Sizce Allah Resulüne, nasıl bir görev verip yetkilendirmiştir? Şöyle demiş olabilir mi, Resulüm ben sana Kur'an'da ana başlıkları indiriyorum, detayına girmeden gönderiyorum. Sen kullarıma ayetlerimi açıklayıp, nasıl hayata geçireceklerini anlatırsın diyor olabilir mi? Yada şöylemi diyor. Sana verdiğim görevin tanımını izahını yapıyorum, sakın sana indirdiğimin sınırlarını aşma. Senin görevin sadece tebliğ etmek ve toplumu sana verdiğim ilim ve bilgelikle ikna edip, Kur'an'a davet etmektir mi diyor? Bu konuya geçmeden önce, Allah'ın Resulünün Kur’an'ı daha rahat tebliğ edebilmesi, sözlerinin dinlenmesi için, bakın Resulüne kesinlikle itaat edilmesini nasıl emrediyor.    Ali İmran 32:   ŞUNU DA SÖYLE: “ALLAH’A VE RESULE İTAAT EDİN.”EĞ...

Kur'an’da Geçen Nebi Resul Kavramaları Ne Anlama Geliyor.

Kur’an'da Nebi ve Resul kavramları çok geçer. Bu kelimelerin anlamları konusunda, birçok görüşler ileri sürenler vardır. Hatta Kur’an'da geçen Nebi ve Resul kelimelerinin ortak ismi olduğu söylenen, ayetler tercüme edilirken Arapça olmayan Farsça olan, Peygamber olarak genelde tercüme edildiğini görürüz. Bu kelimenin aslında bizlerin dilinde, alışkanlık haline de geldiğini söylemeliyim, buna bende dâhilim.  Peygamber haber getiren anlamındadır, ama Nebinin anlamı çok farklıdır.  Öyle ayetler var ki,  NEBİ ve RESUL  kelimesine peygamber der geçersek, ayetlerin anlamlarında farklılaşma olduğu gibi, ayetler arasında da çelişkiler yaratırız. Ayrıca ayetin özellikle bizlere vermek istediğini de anlayamayız. Yoksa normal konuşma esnasında, peygamber dendiğinde hepimiz kimden bahsedildiğini biliyoruz, burada bir sorun olmuyor. Belki de kolayımıza da geliyor diyebiliriz.  Allah aynı ayette bazen, her iki kelimeyi de kullanıyor. Eğer bu iki kelime aynı anlama gelseydi, ...