Ana içeriğe atla

KUR’AN’DA VERİLEN BAZI CEZALARI, GÜNÜMÜZ ŞARTLARINA UYGUN HALE GETİREBİLİR MİYİZ?


 

Kur’an her çağa hitap eden, aklını kullananlara bir rehberdir, yol göstericidir. Ama bu rehberin amacını, her çağda doğru anlayıp algılayabilmemiz içinde, Kur’an’ın önerdiği yöntemi kullanmalıyız. Allah birçok ayetinde bizlerin düşünmemizi, aklımızı kullanmamızı ister. Peki neden? Kur’an açık ve anlaşılır değil mi? Elbette muhkem ayetleri okuyan herkes anlar. Peki, Allah neden ayetler üzerinde sürekli düşünmemizi, aklımızı kullanmamızı istiyor olabilir bu durumda? İşte bunu batıl ve hurafeden uzak, tertemiz bir akılla Kur’an’ı okumaya başlayan ancak anlar fark eder. Bunu yapamadığımız içinde bizler Kur'an'ı herkes anlayamaz diyerek düşünmeyi başkalarına bıraktığımız gibi, Kur'an'ı anladığımız dilden genel çoğunluğumuz hiç okumadı, OKUYANLARDA ANLAMADIĞI DİLDEN OKUYARAK, KUR'AN'I YALNIZ SESLENDİRDİ.

Kur’an’da Allah’ın verdiği bazı hükümler evrenseldir, her çağda değişmeden hayata geçirilecek konulardır. Örneğin ADALET, EŞİTLİK, DİNDE ZORLAMA YOKTUR, FUHUŞ, ZİNA, HIRSIZLIK, ADAM ÖLDÜRME gibi. Bunları çoğaltabilirsinizbunlar çağımızda da özenle topluma çeki düzen vermesi için, üzerinde durulması gereken konulardır. Peki, bu konularda Kur’an’da verilen örnekler konusunda nasıl düşünmeliyiz. Örneğin Zina yapan kadın ya da erkek konusunda, Kur’an nasıl bir örnek veriyor ona bakalım.

Nur 2: ZİNA EDEN KADIN VE ZİNA EDEN ERKEKTEN HER BİRİNE YÜZER DEĞNEK VURUN. ALLAH’A VE AHİRET GÜNÜNE İNANIYORSANIZ, ALLAH’IN DİNİ(NİN KOYMUŞ OLDUĞU HÜKMÜ UYGULAMA) KONUSUNDA ONLARA ACIYACAĞINIZ TUTMASIN. MÜ’MİNLERDEN BİR TOPLULUK DA ONLARIN CEZALANDIRILMASINA ŞAHİT OLSUN. (Diyanet meali)

Allah ayetler üzerinde, bizlerin düşünmesini emrediyordu hatırladıysanız. Bu ayetin 1400 yıl önce indiğini ve o günkü toplumun koşulları ile bir cezanın oluşturulduğunu önce unutmayalım. Gelin bu ayet üzerinde birlikte düşünelim, ALLAH BU HÜKMÜ NE AMAÇLA VERMİŞTİR? Bu cezanın asıl amacı nedir diye sorsam, sanırım zina suçunu işleyen kadın ya da erkeğin, HATTA O TOPLUMUN, AİLE BİRLİĞİNİN KORUNMASI bir daha bu suçu işlememesi için TOPLUMDA BİLİÇ OLUŞTURMAK, TOPLUMU BU TÜR DAVRANIŞLARDAN UZAK TUTMAK ADINA VERİLEN BİR CEZA DİYEBİLİRİZ.

Demek ki amaç zina konusunda, CAYCIRILIK BİLİNCİ OLUŞTURMAK OLDUĞU ÇOK AÇIK ANLAŞILIYOR.  O çağın, toplumun anlayacağı üslupta kalabalık bir gurubun huzurunda, herhangi bir kesici silah bıçak kullanmadan, sopayla ya da benzeri bir şeyle cezalandırılması isteniyor. Günümüz zihniyeti, anlayışıyla düşündüğünüzde, buna çok canice bir ceza diyebilirsiniz. Ama bu ceza 1400 yıl önce ki toplumun anlayacağı bir üslup, gerçek olduğunu lütfen unutmayalım. O günkü toplumun gelenek ve kültürlerinide hayal edelim, kız çocuklarını diri diri kuma gömerek öldürülmesini, hiç kimse yadırgamıyor. Sanırım bunu yadırgamayan bir topluma, zina yaptıklarında böyle bir cezanın verilmesi, hafif bile kalır. Kız çocuğunu kuma gömerek öldürülmesini, günümüzde olsa nasıl karşılardınız? Cevabınızı duyar gibiyim. ONUN İÇİNDE KUR’AN’DA VERİLEN BAZI CEZA AYETLERİNİ LÜTFEN, O GÜNÜN ŞARTLARI İLE HAYAL EDEREK DÜŞÜNELİM VE GÜNÜMÜZE UYGUN HALE DÖNÜNÜŞTÜRELİM.

Yeri gelmişken şunu da söylemek isterim. Aynı zina suçunu iki kadın kendi arasında yapmışsa, yani buna günümüzde lezbiyenlik diyoruz, bakın ona bu durumda Nisa suresi 15. Ayetinde, nasıl bir ceza verilmesini istiyor Allah. “KADIN KADINA HAYÂSIZCA DAVRANIŞLARDA BULUNANLARA/LEZBİYENLİK YAPANLARA GELİNCE, ONLARIN İŞLEDİĞİ BU AHLAKSIZLIĞA ARANIZDAN DÖRT KİŞİ ŞAHİTLİK ETSİN; BUNLAR ONUN İÇİN ŞAHİTLİK YAPARLARSA, SUÇLU KADINLARI ÖLÜM ALIP GÖTÜRÜNCEYE YAHUT ALLAH ONLARA TÖVBE ETMELERİ SURETİYLE BİR KAPI AÇINCAYA KADAR, EVLERİNE HAPSEDİNİZ.” (Nisa 15)

Bakın bu durumda ceza, daha farklı hale dönüştü. Demek ki 1400 yıl önceki toplumun bilimsel gelişimleri, kültürü, anlayışı gelenekleri doğrultusunda verilen cezaların tek bir amacı var. BU HATADAN VAZ GEÇİRMEK, BİR DAHA BU YANLIŞIN YAPILMAMASI VE TOPLUMDA HUZURUN SAĞLANMASI ASIL AMAÇ. Buradan da şunu anlıyoruz. AMACI GERÇEKLEŞTİRMEKE İÇİN İZLENEN YOL, VERİLECEK CEZALAR, GÜNÜN ŞARTLARINA GÖRE DEĞİŞEBİLİR. Biliyorum aklınıza hemen nereden uydurdun bunu, bana bir örnek verir misin Kur’an’dan diyenleri duyar gibiyim. Aslında örnek vermeye gerek yok ama vereceğim. Allah ayetler üzerinde düşün derken, okuyup geçme SİZLERE EMRETTİĞİM HER ŞEYİN ÖNCE AMACINI, NEDENİNİ HAYATINA GEÇİRMEDEN ÖNCE DÜŞÜN DİYOR. Ama bizler düşünmeyi başkalarına bırakıp, koyun misali ne söylenirse yerine getirdiğimiz için, YAPTIĞIMIZIN AMACINI, NEDENİDE HİÇ ANLAMAYA ÇALIŞMIYORUZ. Anlayamadığımız içinde hayatımıza geçiremedik. Hac suresi 27. Ayetinde, hac emrini ilan etmesi için Allah Resulüne bakın ne söylüyor ve Hac emrinin nasıl ilan edilmesini istiyor.

Hac 27: İNSANLAR ARASINDA HACCI İLAN ET Kİ, GEREK YAYA OLARAK, GEREK UZAK YOLLARDAN GELEN YORGUN DEVELER ÜZERİNDE SANA GELSİNLER. (Diyanet meali)

Ayeti okudunuz, ayette Allah Resulüne Haccı ilan et gerek yaya,  gerekse yorgun binek hayvanlarla yani develerle, atlarla Hacca gelsinler diyor. Eğer biraz önce Zina konusunda verdiğim örnekte olduğu gibi, zina yapan cezalandırılmak istiyorsa, mutlaka Kur'an'da geçen şekliyle yüz sopayla cezalandırılmalıdır dersek, yani cezanın amacını nedeni anlamaya çalışmazsak, bu ayette Allah’ın o devrin, dönemin koşulları doğrultusunda verdiği emri de, aynen bu güne taşıyarak şöyle dememiz gerekirdi. HACCA UÇAKLA, YA DA ARABAYLA GİDEMEYİZ, YALNIZ YÜRÜYEREK YA DA BİNEK HAYVANLARLA DEVEYLE YA DA ATLA GİTMEMİZ GEREKİRDİ, DEMEMİZ GEREKİR. Hiç kimse bu ayeti günümüze taşımıyor, o örnek o çağın gerekleri içindir diyor, ama diğer verilen cezaları o devrin koşulları ile çağımıza taşımaya çalışıyoruz. BU HATAYI BİZLER ÇOK YAPIYORUZ, ÇÜNKÜ AYETLERİN AMACINI, NEDENİNİ ANLAMAK YERİNE, EMRİN ÖZÜNE İNMEYİP SÖZDE ALLAH’IN EMRİNİ ANLAMAYA ÇALIŞIYORUZ.

Sonuç olarak şunu söyleyebiliriz. Allah Kur’an’da insanlar arasında işlenen suçlarda,  yapılmasını istemediği suçların karşılığında örnek verdiği cezalar, suçtan vaz geçirmek için AMACA YÖNELİK, O DÖNEMİN ŞARTLARINDA VERİLMİŞ CEZALARDIR. Bizlerde İşlenen suçun, o şahıs tarafından bir daha oluşmaması vaz geçmesi için, GÜNÜMÜZ ŞARTLARINDA GEREKEN CEZA VERİLEBİLİR. Hatta ayette özellikle bu ceza, belirli bir toplum tarafından ders alınması içinde, toplum tarafından izlenmesi istenmiştir. Önemli olan hem bu suçu işleyenin, hem de bu suça meyilli olanların ders almasıdır. Bu konularda birçok örnek verilebilir. Ben sizlere bir örnek verdim. Lütfen aynı mantıkla diğer ayetler üzerinde düşünelim ve ALLAH’IN BİZLERE HANGİ AMAÇLA CEZALARA HÜKMETTİĞİNİ DOĞRU ANLAYALIM Kİ, AYNI MANTIKLA GÜNÜMÜZ TOPLUMU ÜZERİNDE UYGULAYALIM.

Geçmişin ve geleceğin kopmaz bir bağı vardır. Bugünümüzü ve yarınımızı, geçmişimiz şekillendirir. GEÇMİŞTE YAŞADIĞIMIZ HER BİR OLAY, BİZİ BİZ YAPAR. Bu sebepledir ki her zaman geçmiş ile ilgili sözler söylenir ve geçmişe atıfta bulunulur. ÖNEMLİ OLAN GEÇMİŞTEN DERS ALIP,  GEÇMİŞİ GERİDE BIRAKIP, GELECEĞİMİZİ ÇAĞIN İLMİ IŞIĞINDA, DOĞRU İNŞA ETMEKTİR.

Özellikle zina konusunu örnek verdim. Bizler İslam toplumu olarak, ne yazık ki Allah ile aldatılıyoruz. Bizleri yönetenler, Allah’ın apaçık ZİNA ayetini Kur’an’da gördüğü halde, hala kanunlarımızda zinanın suç sayılmaması düşündürücü değil midir? Hatta bundan yaklaşık 20 sene önce zina suç sayılıyordu ve onun karşılığında caydırıcı bir cezası vardı. AMA KALDIRILDI. Neden diye sorgulamıyoruz bile. Yorumunu sizlere bırakıyorum.

Dilerim Kur’an gerçekleri ile buluşan, onu çağımızın gerçekleri ile buluşturan, Allah’ın azınlık halis kulları arasında oluruz.

Saygılarımla
Haluk GÜMÜŞTABAK

https://kuranadavet1.wordpress.com/

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Nahl Suresi 98. Ayet. Kovulmuş Şeytandan, Allah'a Sığınırım. "Her Müslümanın Dikkatle Okuyup Düşünmesi Gereken Bir Ayet."

Bu makalemde sizlerin, üzerinde düşünmenize vesile olmak istediğim ayet, Nahl suresi 98. ayet olacaktır. Bu ayet öne sürülerek, Kur’an okumaya başlarken Allah,  EÛZÜBİLLÂHİMİNEŞŞEYTÂNİRRACÎM” , diye okumaya başlayın, emri veriyor diye anlatılır. Bu ayetin gerçek uyarısını, İslam toplumundan gizledikleri için, ne yazık ki Kur’an’ı okumaya başlamadan önce, Allah’ın ikazını yerine getirmediğimizden her okuyan yanlış anlıyor, neden mi? Her şeyin bir kuralı var, Kur’an’ı okumanın da elbette bir kuralı olmalı değil mi? Makalemi lütfen sonuna kadar okuyunuz. Gelin bu konu üzerinde önce ayeti yazalım, daha sonrada birlikte düşünelim. Nahl 98:   ŞİMDİ KUR’ÂN OKUMAK İSTEDİĞİN ZAMAN, ÖNCE O KOVULMUŞ ŞEYTANDAN ALLAH’A SIĞIN.  (Elmalı meali) Önce ayeti lütfen doğru anlayalım. Sizce Allah bu ayette, Kur’an’ı okumaya başlamadan önce, Eûzübillâhimineşşeytânirracîm” Yani, kovulmuş şeytanın şerrinden Allah’a sığınırım, diye başlayarak okuyun emrini mi veriyor? Bizler ne yazı...

Allah’ın Resulüne Verdiği Görev Yetki Ve Sorumluluk.

Bugün sizlerin, üzerinde düşünmenize vesile olmak istediğim konu, İslam toplumunun hala farkında olmadığı ve onun içindir ki, Allah ile aldatanların tuzağına rahatlıkla düşütüğü bir konu üzerinde düşünmenizi rica ediyorum. Sizce Allah Resulüne, nasıl bir görev verip yetkilendirmiştir? Şöyle demiş olabilir mi, Resulüm ben sana Kur'an'da ana başlıkları indiriyorum, detayına girmeden gönderiyorum. Sen kullarıma ayetlerimi açıklayıp, nasıl hayata geçireceklerini anlatırsın diyor olabilir mi? Yada şöylemi diyor. Sana verdiğim görevin tanımını izahını yapıyorum, sakın sana indirdiğimin sınırlarını aşma. Senin görevin sadece tebliğ etmek ve toplumu sana verdiğim ilim ve bilgelikle ikna edip, Kur'an'a davet etmektir mi diyor? Bu konuya geçmeden önce, Allah'ın Resulünün Kur’an'ı daha rahat tebliğ edebilmesi, sözlerinin dinlenmesi için, bakın Resulüne kesinlikle itaat edilmesini nasıl emrediyor.    Ali İmran 32:   ŞUNU DA SÖYLE: “ALLAH’A VE RESULE İTAAT EDİN.”EĞ...

İslam’ı Sorumlu Olduğumuz Kur’an’dan Öğrenmezsek, Sonucuda İşte Böyle Olur.

  Bizler hiç düşünmeden, sorgulamadan Kur’an’dan uzak öyle bir din yaşıyoruz ki, adeta Allah’ın kitabı Kuran’ı küçümsediğimizin farkında olmadığımız gibi,  yalnız Kur’an ile İslam’ı yaşayamayacağımıza inandırıldık. İman ettik dediğimiz Kur’an, bu düşünceye onay veriyor mu, hiç baktık mı? Elbette hiç bakmadık, hatta bakmaya teşebbüs bile etmemizi engelleyip, sen Kur’an’ı anlayamazsın senin ilmin ne ki, Arapça bir kelimenin bilmem kaç anlamı var, sen hangisinin olduğunu nereden bileceksin diyerek, aklın mantığın kabul etmeyeceği düşünceleri, her nedense kabul etmekte sakınca görmedik. Arapça olan Kur’an’a bunları söyleyenler, her ne hikmetse yine Arapça olan rivayet hadislere, neden bunları söylemediklerini hala fark edemediysek, Allah ile aldatılmaktan da asla kurtulamayız.  İSLAM’I SORUMLU OLDUĞUMUZ KUR’AN’DAN ÖĞRENMEZSEK, SONUCUDA İŞTE BÖYLE OLUR . Mezheplerin hatta cemaat ve tarikatların şekillendirdiği İslam inancımızda şu mantık ve Kur’an dışı inancı, her nedense...