Ana içeriğe atla

SİZCE BİZLER, RESULÜN YOLUNDAN GİDİYOR OLABİLİR MİYİZ?

 


Bu makalemde sizlerin, üzerinde düşünmenize vesile olmak istediğim konu, Allah’ın Resulü biz ümmetini kime çağırıyor ve neye davet ediyor konusu üzerinde olacak. Tabi Allah’ın Resulü de din ve iman adına nereye, hangi bilgilere sarılma emri almış, onu da doğru anlayalım. Bu konu ile ilgili sizlere önce bir ayet hatırlatmak istiyorum. Lütfen bizlere dinin emri diye anlatılanlarla, Allah’ın ayetlerini karşılaştıralım ki, doğru yolda mıyız, onu anlayabilelim.

Yusuf 108: DE Kİ: “İŞTE BU, BENİM YOLUMDUR. ALLAH’A ÇAĞIRIYORUM; BEN VE BANA UYANLAR AYDINLIK BİR YOL ÜZERİNDEYİZ. ALLAH YÜCEDİR! BEN ASLA ORTAK KOŞANLARDAN DEĞİLİM.” (Mehmet Okuyan)

Bakın Allah Resulünü uyarıp, bizlere ne söylemesini istiyor. Hatırlatmak isterim, buna benzer Kur’an’dan birçok ayet vardır. Eğer tek bir inancımız, bu ayetlere uymuyor ve ters düşüyorsa, bizler Resulün yolunu takip etmiyoruz demektir. Bakın Allah’ın Resulü ne diyor. Bu benim yolumdur. Peki, bu yol hangi yol olabilir? Devamında onu da açıklıyor. “BEN SİZİ ALLAH’A ÇAĞIRIYORUM.” Hatırlatırım Resul şöyle demiyor, Kur’an ile birlikte benim hadislerime çağırıyorum, davet ediyorum demiyor. Öyle olsaydı Resul, Allah’ın dinine ortak olmuş olurdu. Buda şirktir. Demek ki Allah’ın Resulü, Kur’an’a yani Allah’ın vahyine çağırıyormuş bizleri. Allah’ın Resulü vahye uyduğu için, benim tebliğ ettiğim Kur’an’a uyarsanız, benim yolumdan gitmiş olursunuz diye de açıklama yapıyor. Hatırlatırım bu sözleri Allah, Resulüne özellikle söyletiyor. Peki günümüzde İslam toplumu, bu uyarıyı duyup, hayatlarına geçiriyorlar mı? Yorumunu sizlere bırakıyorum. 

Ayetin son cümlesi, çok ama çok önemli. Çünkü bugün günümüzde bizler, bu büyük hatayı yapıyoruz. Bakın Allah’ın Resulü ne diyor ayetin sonunda. “BEN ASLA ORTAK KOŞANLARDAN DEĞİLİM” Peki bu sözüyle Resul, sizce ne demek istiyor olabilir? Bizlere ortak koşma konusunu, hep yanlış anlattılar. KUR’AN ORTAK KOŞMA YANİ ŞİRK KOŞMA KONUSUNU, İMAN ETMEYENLER İÇİN DEĞİL, TAM TERSİNE İMAN ETTİĞİNİ SÖYLEYENLER İÇİN KULLANIYOR. Bu ayette de Allah’ın Resulü, bunu özellikle söylüyor. Çünkü kendisine bazı konularda özellikle Kitap Ehli, herhangi bir konuda bilgi sorduklarında, Allah bu konuyla ilgili herhangi bir ayet indirmemişse, Allah’ın Resulü cevap vermiyordu. Bu durumda SEN BİR TANE DERLESEYDİN YA DİYORLARDI. Ayeti hatırlayalım.

Araf 203: Onlara bir ayet getirmediğin zaman, “SEN BİR TANE DERLESEYDİN YA!” DERLER. DE Kİ: “BEN ANCAK RABBİM TARAFINDAN BANA VAHYOLUNANA UYARIM. Bu kitap, Rabbinizden gelen göz açıcı belgeler olup, inanmış bir topluma rehber ve rahmettir.”(Bayraktar bayraklı)

Bakın bu ayetten de anlaşılıyor ki, Allah’ın Resulü asla Allah’ın vahyinin dışında dine bir ilave etmemiş, bunlarda dinin emri dememiştir. Çünkü çok açık ve net ne diyor?” “BEN ANCAK RABBİM TARAFINDAN BANA VAHYOLUNANA UYARIM” Peki günümüzde bizler neler söylüyoruz? Bunu onaylıyor ve bizlerde yalnız Resulün bizlere tebliğ ettiği ve Allah’ın korumasındaki Kur’an’a mı uyarız diyoruz, yoksa…? Yok sanın cevabı ne yazı ki, ŞİRK BATAĞINA DOĞRU GİDİYOR ve ne diyoruz? YALNIZ KUR’AN İLE İSLAM YAŞANMAZ. RESULÜNDE DİNDE HÜKÜM KOYMA YETKİSİ VARDIR. ALLAH RESULÜNÜ, POSTACI DİYE GÖNDERMEDİ HERHALDE DİYEREK, RESULÜN YOLUNDAN SAPIYOR VE SONU BELLİ OLMAYAN BİR BATAKLIĞA DOĞRU YOL ALIYORUZ. Hâlbuki Allah Resulünü uyarıp, nereye sarılmasını istemişti hatırlayalım.

“SEN, SANA VAHYEDİLENE SIMSIKI SARIL! ŞÜPHESİZ SEN DOSDOĞRU YOLDASIN. ŞÜPHESİZ Kİ O KUR’AN, SENİN VE KAVMİN İÇİN GERÇEĞİ HATIRLATAN ÖĞÜTTÜR. İLERDE ONDAN SORGULANACAKSINIZ.” Zuhruf 43-44

Bakın Allah Resulünün, nereye sarılmasını istiyor. YALNIZ SANA VAHYETTİĞİM KUR’AN’A SIMSIKI SARIL DİYOR. Ali İmran 103 ayetinde de bizlere hitaben, aynı uyarı yok muydu, hatırlayalım. HEP BİRDEN SIMSIKI, ALLAH’IN İPİNE SARILIN VE AYRILIĞA DÜŞMEYİN” Demek ki yalnız vahye sarılan, doğru yolda gidiyor demekmiş. Çünkü ayetin devamında neden yalnız Kur’an’a sarılmamızı istediğini açıklıyor Rabbimiz ve bakın ne diyor. “ŞÜPHESİZ Kİ O KUR’AN, SENİN VE KAVMİN İÇİN GERÇEĞİ HATIRLATAN ÖĞÜTTÜR. İLERDE ONDAN SORGULANACAKSINIZ.” Bizler bu ve benzeri onlarca hatta yüzlerce ayeti görmezden gelip, mezheplerin ve rivayetlerin dine koyduğu ilaveleri Kur’an’da göremediğimizde, Allah’ın Resulüne iftira atmaktan korkmadan, RİVAYET HADİSLERDE ALLAH’IN VAHYİDİR demekten korkmuyoruz.

Yaptığımız bu yanlışlara Kur’an’da çok fazla örnekler vardır. Lütfen pişman olmak istemiyorsak, bolca düşünerek okuyalım araştıralım. Aklını zerre kadar kullanana, her şey çok açık ve net anlaşılıyor. Ama batıl ve hurafeyi yaşamakta direnenlerin gözleri perdeli kulakları ve kalpleri mühürlenince, ne yazık ki Kur’an gerçeklerini göremiyorlar.

Dilerim üstümüzdeki bu batıl, ölü toprağını atarak, HAKKIN NURUYLA buluşan, Allah’ın azınlık halis kullarından oluruz.

“RESULE DÜŞEN APAÇIK TEBLİĞDEN BAŞKA BİR ŞEY DEĞİLDİR.” (Ankebut 18)

“SÖZ BAKIMINDAN ALLAH’TAN DAHA DOĞRU KİM VARDIR!” (Nisa 87)

“O, HÜKMÜNE HİÇBİR KİMSEYİ ORTAK ETMEZ.” (Kehf 26)

“ALLAH’TAN DAHA İYİ KANUN KOYUCU OLABİLİR Mİ?” (Maide 50)

Saygılarımla
Haluk GÜMÜŞTABAK

https://kuranadavet1.wordpress.com/

https://twitter.com/KURANA_DAVET

http://www.hakyolkuran.com/

https://www.facebook.com/Kuranadavet1/

https://hakyolkuran1.blogspot.com/

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

HACER ÜL ESVED TAŞI VE GERÇEKLER.

Bugünkü yazımın konusu, Kâbe yi tavaf ederken elle selamlanan ve kutsallığına inanılan, Hacer’ül Esved taşı hakkında olacaktır. Gelin önce geleneksel İslam’ın, bu konuda kabul ettiği rivayetlere ve inançlarına bakalım kısaca. Bakalım da batıla inandığımızda, bizleri nasıl aklın mantığın ötesinde akıl almaz şeylere nasıl inandırıldığımızı da farkında olalım. Konuyla ilgili erişebildiğim tüm rivayetleri yazıyorum. Ders alabilene ne mutlu. Allah onun için, emin olmadığın bilgilerin ardına düşmeyin, hesabını sorarım diye boşuna uyarmıyor. “RİVAYETE GÖRE, HZ. İBRAHİM, KÂBE’NİN İNŞASINI BİTİRDİKTEN SONRA, OĞLU İSMAİL İLE TAVAFA BAŞLANGIÇ SIRASINI BİLDİRMEK İÇİN: “İSMAİL, BANA BİR TAŞ GETİR DE TAVAFIN NEREDEN BAŞLAYACAĞINI İŞARET EDEYİM” DEDİ. HZ. İSMAİL DE CEBEL-İ KUBEYS’TEN BİR TAŞ ALIP BABASINA VERDİ. O DA TAVAFIN BAŞLAYACAĞI BUGÜNKÜ KÂBE’NİN KÖŞESİNE TAŞI KOYDU.” “RİVAYETE GÖRE İBRAHİM PEYGAMBERİMİZ, BU TAŞI KÂBE NİN KÖŞESİNE YERLEŞTİRMİŞTİR. EBU DAVUD’UN RİVAYET ETTİĞİ BİR HADİSE GÖRE,

İSLAM DİNİNDE, HAREMLİK SELAMLIK VAR MIDIR?

Değerli din kardeşlerim, bizler Kur’an ayetlerini eğer, Allah’ın örnek verdiği diğer ayetlerinden yardım alarak anlamaya çalışmaz da geleneğin, rivayetlerin ve Mezheplerin dayattığı beşeri fıkıh inancının etkisiyle anlamaya çalışırsak, Allah’ın istediğini değil, kendi nefislerimizde yarattığımız dini yaşamış oluruz. Bugünkü makalemin konusu  İSLAM DİNİNDE, HAREMLİK SELAMLIK VAR MIDIR  ve bir kadın evli olmadığı bir erkeklerle beraber aynı ortamda oturamaz mı, bu konuda sizleri Kur’an’ı rehber alarak, düşünmeye davet etmek istiyorum.  Günümüz Mezheplerin, beşeri FIKIH inancının öğretisine baktığımızda, bir kadın evli olmadığı başka bir erkekle aynı ortamda oturamaz, ya da toplu halde bulunamaz şeklinde anlatılır. Bunun detayına girmek istemiyorum, çünkü bizler için beşeri fikirler değil, Allah’ın bizleri sorumlu tutacağına hükmettiği Kur’an önemlidir. Bu konudaki Kur’an ayetlerine bakmadan önce, genel anlamda düşünelim.  Bir kadının yalnız başına dışarı çıkamayacağına dair, bir hüküm v

İSLAM DİNİNİN TEK KAYNAĞI KUR’AN’DIR. “KUR’AN, SÜNNET, İCMA, KIYAS, KONUSU.”

Herhangi bir konuyu daha iyi öğrenmek adına, araştırma yaptığımızda, birçok kaynaktan, kitaptan faydalanırız. Bunun sebebi öğrenmek istediğimiz konu hakkında, daha detaylı bilgi almak, farklı düşünce ve fikirlerden yararlanmaktır amaç. Araştırmalarımız sonucunda, kendimizce bir sonuca ulaşırız ve yine bulduğumuz verilere göre bir karar veririz, değerlendirme yaparız.  DEĞERLENDİRMEMİZDEKİ EN ÖNEMLİ ETKEN, ARAŞTIRDIĞIMIZ KONUNUN DEĞİŞMEZ, SABİT VERİLERİ ÜZERİNE OLUR.  Çünkü bizler bilgi sahibi olmak istediğimiz konunun, önce ana hatlarını öğreniriz. Bu bilgiler üzerine, araştırmalarımız sonucunda kararlarımızı veririz. Bu araştırmayı yaparken, güvenilir bilgi ve kaynaklardan özellikle faydalanırız. Din konusunda da aynı yolu izlememiz, elbette çok normal. Araştırıp, sormalıyız hatta birçok kitaplar okumalı, öğrenmek istediğimiz konu hakkında detaylı bilgi sahibi olmalıyız. Çünkü Allah ayetler üzerinde düşünmemizi, araştırıp sorgulayarak iman etmemizi ister.  Acaba araştırmalarımız