Ana içeriğe atla

ALLAH’IN RESULÜNÜ, DEVRE DIŞI BIRAKIYORSUN SÖYLEMİYLE, YAPTIĞIMIZ YANLIŞLAR.


 

Bizler İslam’ı yaşarken, o kadar çok yanlış bilgileri dinin emri gibi görüyoruz ki, Kur’an dan ayet örnekleri verip, Allah’ın vahyi ile İslam’ı, dini anlatanları din düşmanı, sünnet inkârcısı, Allah’ın Resulünü devre dışı bırakan, hatta kâfir ilan edebiliyoruz. Sanki ölçme ve değerlendirme makamı bizlermiş gibi. Hâlbuki Allah, kimin en doğru yolda olduğunu, yalnız ben bilirim dediği halde. Hatırlayınız Allah’ın Resulü ÜMMİYDİ, yani Kitap Ehline tabi değildi. Sizce Yahudi ve Hristiyanlar, Hz. Muhammed e nasıl bir gözle bakıyorlardı ve onun hakkında dini konularda neler söylemiş olabilirler, birde günümüzde benzeri olaylarla lütfen karşılaştırıp değerlendiriniz. Ama Allah batıl ve rivayetlerin etkisinde kalmayan, gerçeklerin arayışında olan adaletli, doğru, dürüst, güvenilir olan Hz. Muhammed i Resul olarak seçti. Neden Kitap Ehli arasından seçmedi? Bunun nedenini anladığımız andan itibaren, yaşanan batıl İslam’ın gerçeklerini de fark edebiliriz.

İslam’ı yaşarken yalnız Kur’an’a sarılmalıyız, onun hükümlerine tabi olup hayatımıza geçirmeliyiz dediğimizde, SEN PEYGAMBERİ DEVRE DIŞI BIRAKIYORSUN, SÜNNET İNKARCISISIN sözleri ile karşılaşıyoruz. Hâlbuki yalnız Kur’an’ın ipine sarılmayı, Kur’an’ın sınırlarını aşmamayı, yalnız Kur’an dan sorumlu olduğumuzu emreden Allah ve bu bilgileri bizlere tebliğ eden Allah’ın Resulü değil miydi? Batıl ve hurafe inançlarımız gerçekten o kadar güçlü ki, Hakkın yani Kur’an’ın ayetlerinin üstünü örtebiliyor, görmezden gelinebiliyor. 

HİÇBİR MÜSLÜMAN ALLAH’IN RESULÜNÜ DEVRE DIŞI BIRAKIP, ONDAN SONRADA BEN MÜSLÜMANIM DİYEMEZ. Ama hiçbir Müslüman da, Allah’ın Resulüne vermediği yetkileri de ona veremez. Lütfen önce bu gerçeğin farkında olalım.  UNUTMAYALIM ALLAH IN RESULÜ YALNIZ VE YALNIZ ALLAH IN VAHYİNE UYUP, YALNIZ KUR’AN’I TEBLİĞ ETME GÖREVİ ALDIYSA, BİZLERİN KUR’AN DAN BAŞKA BİLGİ, KAYNAK ARAMAMIZ NASIL DOĞRU OLUR. Kur’an’ı Allah’ın Resulü biz Ümmetine tebliğ etmiştir, bu gerçekten yola çıkarak şöyle düşünelim. Sizce Allah’ın Resulü Zuhruf 44. Ayeti, yani Allah’ın sizleri Kur’an’dan sorumlu tutuyorum ayetini tebliğ ettikten sonra, Resulü tek bir cümle, kelime bile Kur’an a ya da dine ilave etmiş olması mümkün mü? 

Allah’ın Resulü, ümmetine tebliğ etme emrini aldığı ayetinde Allah, “BEN HÜKMÜME HİÇ KİMSEYİ ORTAK ETMEM” dediği ayetini ümmetine tebliğ ettikten sonra, Allah’ın Resulü en yakınlarına, ilk Müslümanlara, BUNLARDA BENİM KUR’AN DIŞINDAN DİNE KOYDUĞUM HÜKÜMLERDİR, DETAYLI BİLGİLERDİR. BUNLAR OLMAZSA AYETLERİ ANLAYAMAZSINIZ, İBADETLERİNİZİ YERİNE GETİREMEZSİNİZ DEMİŞ OLABİLİR Mİ? Demiş olsaydı onlar bu ayeti ve benzerlerini hatırlatıp, Ey Allah’ın Resulü sen bize Allah’ın ayetini tebliğ ettin, Allah dinde hüküm koyan, ayetleri detaylı açıklayan yalnız benim, açıklamak bizim görevimizdir diyor. Ama sende Allah’ın hüküm koyduğu gibi hükümler koyacağını, açıklanmamış detay verilmeyen konuları ben açıklıyorum diyorsun, ayetlerle tezat düşüyorsun, diye itiraz etmiş olması gerekmez mi? Bakın düşünmeden inandığımızda, Allah’ın Resulüne nasıl iftira atmış olacağımız çıkıyor ortaya. Onun için Allah ayetler üzerinde, düşünmemizi aklımızı kullanmamızı istiyor. Aklını kullanmayanları da, rezil edeceğini bildiriyor.

Bizler eğer Allah’ın Resulü söylemediği halde, bunlar Allah’ın Resulünün sözleridir/hadisleridir diye inanıyorsak, Allah’ın Resulüne iftira atmış oluruz. EĞER BİZLER KUR’AN’IN ONAYINI ALMAYAN BAZI HADİSLERİ BİZLERE GETİRİP, BUNLAR RESULÜN HADİSLERİDİR/HÜKÜMLERİDİR İNANMALISINIZ DENDİĞİNDE, BU SÖZLERİ/HADİSLERİ ALLAH’IN RESULÜ ASLA SÖYLEMEZ, ÇÜNKÜ BUNA KUR’AN ONAY VERMEZ DİYENLER, ASLINDA RESULÜNÜ DEVRE DIŞI BIRAKMIŞ OLMUYOR, TAM TERSİNE RESULÜN YOLUNU İZLİYORLAR DEMEKTİR. Çünkü Resul Kur’an a uymuş ve Kur’an’ın onay vermediği hiçbir bilgiyi, ümmetine tebliğ etmemiştir, bunu Kur’an dan anlıyoruz. Araf suresi 3. Ayeti, Allah’ın Resulü ümmetine tebliğ ederken şöyle tebliğ ediyor. “RABBİNİZDEN SİZE İNDİRİLENE UYUN. O’NUN BERİSİNDEN BİRTAKIM VELİLERİN ARDINA DÜŞMEYİN.” Bu ve benzeri onlarca ayeti tebliğ alanlar, sizce Ey Allah’ın Resulü sende, Allah’ın hüküm vermediği bazı konularda dinde hükümler koy demiş olabilir mi?  Elbette Kur’an a iman eden bir Müslüman bunu söylemez. Ama İman etmekte zorlanan Kitap Ehli söylemiş ve Allah’ın Resulü nün bakın nasıl cevap vermesini istiyor Allah.

Araf 203: Onlara bir ayet getirmediğin zaman, “SEN BİR TANE DERLESEYDİN YA!” DERLER. DE Kİ: “BEN ANCAK RABBİM TARAFINDAN BANA VAHYOLUNANA UYARIM. Bu kitap, Rabbinizden gelen göz açıcı belgeler olup, inanmış bir topluma rehber ve rahmettir.” (Bayraktar Bayraklı)

Ne dersiniz, başka bir kanıta delile gerek var mı? LÜTFEN İNANCIMIZI KUR’AN İLE SORGULAYALIM. BUNU TARAFSIZ VE ÖN YARGISIZ YAPARSAK, KUR’AN’IN YÜZLERCE HÜKMÜNÜN GÜNÜMÜZDE TAM TERSİNİ, İSLAM DİNİ DİYE YAŞADIĞIMIZ, TÜM ACI GERÇEKLERİ İLE APAÇIK ORTAYA ÇIKACAKTIR. Emanetimizi teslim etmeden önce lütfen batıla, rivayetlere değil Kur’an’a güvenip ona sarılalım ve yalnız Allah a teslim olalım. Allah’ın Resulü ben asla dinde hüküm veremem, benim görevim Allah’ın vahyine uymak ve yalnız vahyi sizlere tebliğ etmektir diyor. Zaten yüzlerce ayet de bunu tasdikliyor. Lütfen unutmayalım, Allah bir ayetinde verdiği hükmün tam tersini, başka bir ayette söylemez. Ne yazık ki bunu atalarının rivayet, batıl inançlarını kanıtlama pahasına yapıyorlar. Yani ellerimizle Kur’an da çelişki varmış izlenimi yaratıyoruz. Bu çok büyük bir günahtır unutmayalım. Bakın Allah Resulünün, görev tanımını nasıl yapıyor.

“BİZ RESULLERİ, SADECE MÜJDELEYİCİLER VE UYARICILAR OLARAK GÖNDERİRİZ.”  (Kehf 56) 

“SENİN GÖREVİN SADECE TEBLİĞ ETMEKTİR.” (Rad 40) 

“BEN SADECE BANA VAHYEDİLENE UYARIM. BEN SADECE APAÇIK BİR UYARICIYIM. “(Ahkaf 9 ) 

Bunca açık ayetlerden sonra, yanlış inançlarımıza delil yaratmak, aklamaya çalışmak adına, NE YANİ ALLAH RESULÜNÜ, POSTACI DİYEMİ GÖNDERDİ DİYEBİLİR MİYİZ? Karar sizin, imtihan sizin imtihanınız. HEPİMİZ İNANCIMIZI YAŞARKEN HATA YAPABİLİRİZ. AMA EN AZ HATA YAPANLARDAN OLMAK İSTİYORSAK, BATIL VE HURAFEDEN UZAK, ALLAH IN ÖNERDİĞİ GİBİ DÜŞÜNÜP AKLIMIZI KULLANARAK, YALNIZ ALLAH IN İPİ KUR’AN’A SARILMALIYIZ.  Allah iman ettiğini söyleyen genel çoğunluğunun yaptığı O çok büyük affedilmez yanlışı bizlere Kur’an da hatırlatarak bakın ne diyor.

Yusuf 106: ONLARIN ÇOĞU ALLAH’A ANCAK ORTAK KOŞARAK İNANIRLAR.

Hangimiz böyle büyük bir hatayı yapmak ister? Şirk koşan münafık Müslümanlardan olmak istiyorsak, imanımızı lütfen Kur’an ile sorgulayalım. Allah Kur’an ı açıklamak bizim görevimizdir, biz Kur’an ı anlayasınız ve hiç kimseye muhtaç olmayasınız diye nice örneklerle açıkladık diyorsa birçok ayetinde, lütfen batılı aklayabilmek adına, inatla Allah’ın sözlerinin tam tersini söyleyip, Kur’an açık ve detaylı değildir, onu Resulün rivayet hadislerinden anlıyoruz dersek, Kur’an ile çelişmiş olacağımız gibi, hem Allah a hem de Resulüne iftira atmış oluruz. Allah sizleri Kur’an dan sorumlu tutuyorum, ondan hesaba çekeceğim, imtihan edeceğim diyorsa, Kur’an’ın açıklanmamış detay sız olduğunu söylersek, ADALETSİZ BİR İMTİHANI, ALLAH’A NİSPET ETMİŞ OLURUZ. Hatta korkmadan ne diyoruz. “RESULÜN RİVAYET HADİSLERİ OLMASAYDI, KUR’AN KAPALI KALIR ANLAŞILAMAZDI.” İşte buna Allah, şirk diyor. 

İSLAM’I YAŞARKEN, KUR’AN’IN AÇIKLAMALARINA VE VERDİĞİ DETAYLARA YAPILAN İLAVERİ KUR’AN’DA GÖREMEDİĞİMİZDE, BAKIN ŞUNLAR YA DA BUNLAR KUR’AN DA YOK DİYEREK, KUR’AN I EKSİK, YETERSİZ GÖRMEYELİM. BUNUN HESABINI MAHŞER GÜNÜ ASLA VEREMEYİZ. ALLAH YEMİN EDEREK KUR’AN’I/İSLAM’I KOLAYLAŞTIRDIM DİYOR. ALLAHIN KOLAYLAŞTIRDIĞI DİNİ, ELLERİMİZLE ZORLAŞTIRMAYALIM.

Dilerim İslam’ı yaşarken, yaptığımız bu çok büyük yanlışlarımızın farkında oluruz ve Resulünün yaptığı gibi, yalnız Kur’an a sarılan, Allah’ın halis kullarından oluruz.

Saygılarımla
Haluk GÜMÜŞTABAK

https://kuranadavet1.wordpress.com/

https://twitter.com/KURANA_DAVET

http://www.hakyolkuran.com/

https://www.facebook.com/Kuranadavet1/

https://hakyolkuran1.blogspot.com/

Yorumlar

  1. Fetullah Durmuşlar10 Aralık 2022 12:04

    Hocam Kurana sizin bakış açınız ile bakıyorum .Fakat kafamdaki bazı sorulara cevap arıyorum.
    Peygamberimiz mescitte 5 vakit namaz kılmışmı.
    Buna ezan okunmuşmu. En ufak bir yanlışında peygamberimizi uyaran Allahımız neden karışmamış namaz konusunda.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

HACER ÜL ESVED TAŞI VE GERÇEKLER.

Bugünkü yazımın konusu, Kâbe yi tavaf ederken elle selamlanan ve kutsallığına inanılan, Hacer’ül Esved taşı hakkında olacaktır. Gelin önce geleneksel İslam’ın, bu konuda kabul ettiği rivayetlere ve inançlarına bakalım kısaca. Bakalım da batıla inandığımızda, bizleri nasıl aklın mantığın ötesinde akıl almaz şeylere nasıl inandırıldığımızı da farkında olalım. Konuyla ilgili erişebildiğim tüm rivayetleri yazıyorum. Ders alabilene ne mutlu. Allah onun için, emin olmadığın bilgilerin ardına düşmeyin, hesabını sorarım diye boşuna uyarmıyor. “RİVAYETE GÖRE, HZ. İBRAHİM, KÂBE’NİN İNŞASINI BİTİRDİKTEN SONRA, OĞLU İSMAİL İLE TAVAFA BAŞLANGIÇ SIRASINI BİLDİRMEK İÇİN: “İSMAİL, BANA BİR TAŞ GETİR DE TAVAFIN NEREDEN BAŞLAYACAĞINI İŞARET EDEYİM” DEDİ. HZ. İSMAİL DE CEBEL-İ KUBEYS’TEN BİR TAŞ ALIP BABASINA VERDİ. O DA TAVAFIN BAŞLAYACAĞI BUGÜNKÜ KÂBE’NİN KÖŞESİNE TAŞI KOYDU.” “RİVAYETE GÖRE İBRAHİM PEYGAMBERİMİZ, BU TAŞI KÂBE NİN KÖŞESİNE YERLEŞTİRMİŞTİR. EBU DAVUD’UN RİVAYET ETTİĞİ BİR HADİSE GÖRE,

İSLAM DİNİNDE, HAREMLİK SELAMLIK VAR MIDIR?

Değerli din kardeşlerim, bizler Kur’an ayetlerini eğer, Allah’ın örnek verdiği diğer ayetlerinden yardım alarak anlamaya çalışmaz da geleneğin, rivayetlerin ve Mezheplerin dayattığı beşeri fıkıh inancının etkisiyle anlamaya çalışırsak, Allah’ın istediğini değil, kendi nefislerimizde yarattığımız dini yaşamış oluruz. Bugünkü makalemin konusu  İSLAM DİNİNDE, HAREMLİK SELAMLIK VAR MIDIR  ve bir kadın evli olmadığı bir erkeklerle beraber aynı ortamda oturamaz mı, bu konuda sizleri Kur’an’ı rehber alarak, düşünmeye davet etmek istiyorum.  Günümüz Mezheplerin, beşeri FIKIH inancının öğretisine baktığımızda, bir kadın evli olmadığı başka bir erkekle aynı ortamda oturamaz, ya da toplu halde bulunamaz şeklinde anlatılır. Bunun detayına girmek istemiyorum, çünkü bizler için beşeri fikirler değil, Allah’ın bizleri sorumlu tutacağına hükmettiği Kur’an önemlidir. Bu konudaki Kur’an ayetlerine bakmadan önce, genel anlamda düşünelim.  Bir kadının yalnız başına dışarı çıkamayacağına dair, bir hüküm v

BATIL VE RİVAYETLERDEN UZAK, KUR’AN’IN EMRETTİĞİ SALATIN, ÖZÜNÜ ANLAYABİLMEK….

  Salat/Namaz konusu İslam toplumunda, en çok konuşulan ama çok fazla fikirlerin, düşünce ve inancın ortaya atıldığı bir konudur. Bildiğiniz gibi günümüzde bizlerin namaz dediğimiz konu, aslında bu isimle Kur’an’da geçmez.  SALAT  diye geçer ama bu kelimenin öyle farklı anlamları da vardır ki, bu gerçek ne yazık ki İslam toplumunda hiç konuşulmaz, hatta her ayette geçen  SALAT  kelimesine, namaz adını verip gerçek anlamından saptırılarak yanlış anlaşılmıştır. Bu konu İslam toplumu tarafından çok fazla tahrif edilmiş ve farklı anlamlara çekilerek topluma anlatılmıştır. Onun için makalem biraz uzun oldu. Sabırla lütfen okuyunuz. Kur’an’da geçen  SALAT  kelimesine direk namaz anlamını verirsek, namazın detaylarını ve bu konudaki emirleri Kur’an’ın başında değil, daha sonra ki ayetlerde indirildiğini görürüz. Kur’an’ın indiriliş, nüzul sırası konusunu da araştırdığınızda net ve güvenilir bir bilgiye ulaşamazsınız. Çünkü farklı sure sıralamaları görürsünüz.  BAKIN SURE DİYORUM, AYET DEĞİL .