Ana içeriğe atla

KUR'AN IN YALNIZ ARAPLARA İNDİĞİNİ İDDİA EDENLERE.....



Allah Kur’an ı okumaya başlamadan önce, şeytanın ve şeytanlaşmış insanların hurafe inançlarından, vesveselerinden kendimizi kurtarmamızı, kafamızdaki art niyetli ve batıl fikirlerden kurtularak Kur’an ı öyle okumamızı ister. Eğer bunu yapmadan okumaya başlarsak, o yanlış bilgilerin etkisiyle, Allah ın ayetlerini doğru anlamamız mümkün olmayacaktır. Bu makalemin konusu, bazı art niyetle Kur’an a bakan, hatta Kur’an a iman etmeyen kişiler tarafından ortaya atılan bir düşünce vardır. “KUR’AN YALIZ ARAPLARA İNDİRİLMİŞTİR, DİĞER TOPLUMLARI BAĞLAMAZ.” Gerçektende böyle olabilir mi, onların söylemlerinden yola çıkarak birlikte düşünelim. Tabi kafamızdaki batıldan ve art niyetli düşünceden kurtularak.

Önce şöyle düşünelim, Allah yalnız küçük bir toplumu doğru yola ilecek bir elçi ve kitap gönderir mi? AYRICA GÖNDERDİĞİ KİTAP VE ELÇİDEN NEDEN DİĞER TOPLUMLAR DA İSTİFADE ETMESİN? Yalnız Araplara uyarıcı inmesi, adaletsizlik olmaz mı? Ne dersiniz? Bunu düşünmek akla ve mantığa sığmaz, nedenine gelince. Diyelim ki doğru yoldan sapmış yalnız Arap toplumu, onun içinde Allah yalnız Araplara elçi ve kitap göndermiş ki, doğru yola ulaşsınlar. Bir an düşünelim, ama Kur’an ın indirildiği dönemi unutmadan. Sizce yoldan sapmış Arapların dışında Avrupa, Asya hatta Türk toplumu, çok iyi adaletli ve insanları kardeşçe yaşayan bir toplumuydu? Elbette hayır. Bu durumda Kur’an ın hiçbir ayetine bile bakmasak, bu düşüncenin art niyetli olduğu anlaşılıyor.

Hatırlayınız Yahudi ve Hıristiyan toplumunu. Onlara da kitap ve Resul aynı yakın bölgelere gelmişti. Ama onlar bu dini tüm insanlara anlatmak için, nasıl çaba gösterdiklerini biliyoruz. Tabi nasıl yoldan saptırarak, atalarının dini ile harmanlayıp, yaymaya çalıştıklarını da söylememiz gerekir. Bu düşünceyi savunanlar, ayetlerde geçen kelimelere öyle anlamlar veriyorlar ki,  Kur’an ın diğer ayetlerine tamamen ters düşüyor. Tıpkı Müslüman toplumlarının içinde, atalarının inancını dine sokmaya çalışanların yaptığı gibi. 

İbrahim suresi 4. ayette şöyle geçer. “BİZ, GÖREVLENDİRDİĞİMİZ HER RESULÜ ANCAK, KENDİ TOPLUMUNUN DİLİYLE GÖNDERDİK Kİ, ONLARA AÇIK-SEÇİK BEYANDA BULUNSUN. “ Kur’an a iman etmedikleri halde, iftira atarak Kur’an yalnız Araplara inmiştir diyenler, bakın ayette kendi toplumunun dilinde ve Arapça gönderdiklerini söylediğine göre, bu Kur’an demek ki yalnız Araplara inmiştir diyorlar. Art niyetle Kur’an a bakanlar, Fussilet 44. ayete baksaydılar, neden Arapça indirdiğini Allah açıklıyordu ve diyordu ki: “Eğer biz onu başka dilde bir Kur’an yapsaydık onlar mutlaka, “ONUN AYETLERİ GENİŞÇE AÇIKLANMALI DEĞİL MİYDİ? BAŞKA DİLDE BİR KİTAP VE ARAP BİR RESUL ÖYLE Mİ?” Arapça inmesinin nedeni, kitabın indirildiği toplum tarafından iyice anlaşılması için olduğu, apaçık izah ediliyor. Bu ayettende anlıyoruz ki, diğer toplumlarda Kur’an ı anlayabilmesi için, kendi dilinden okuyacak ki Kur’anı tebliğ alabilsinler üzerinde düşünebilsinler. EĞER KUR’AN IN TERCÜMESİ KUR’AN DEĞİLDİR DİYORSAK, İŞTE O ZAMAN KUR’AN IN YALNIZ ARAPLARA İNDİĞİNİ SÖYLEYENLERİN İNANÇLARINA, KANIT YARATMIŞ OLURUZ. KUR’AN IN İNDİRİLMESİNDEKİ AMAÇ, GENİŞÇE AÇIKLANAN KUR’AN I ANLAMAK VE DÜŞÜNEREK HAYATA GEÇİRMEKTİR. KUR’AN IN TERCÜMESİ KUR’AN DEĞİLDİR DERSEK, ARAP OLMAYANLAR BU DURUMDA MAHŞER GÜNÜ ALLAH A, RABBİM GÖNDERDİĞİN KUR’AN ARAPÇA AMA BİZ ARAP DEĞİLİZ. KUR’AN BAŞKA DİLLEREDE ÇEVRİLMEDİĞİNE GÖRE, BİZİ SORUMLU TUTMA. SİZCE BU MANTIKSIZ DÜŞÜNCE DOĞRU OLABİLİR Mİ? LÜTFEN AKLIMIZI BAŞIMIZA TOPLAYALIM VE NE SÖYLEDİĞİMİZİN FARKINDA OLALIM. Demek ki Arap olmayan toplumlarda, Kur’an ı kendi dilerinden okumalıdır. Ama art niyetle bir şeye bakarsanız, doğru anlamanızda mümkün olmayacaktır. Yine farklı anlamlar vermeye çalıştıkları ayetlerden örnekler verelim.

Rad 7: Küfre sapmış olanlar şöyle derler: “Ona Rabbinden bir mucize indirilseydi ya!” SEN SADECE BİR UYARICISIN VE HER TOPLULUK İÇİN DOĞRUYU VE İYİYİ GÖSTEREN BİR ÖNDER VARDIR.

Enam 156: “Kitap, bizden önce iki topluluğa indirildi. BİZ ONU OKUYUP ARAŞTIRMAKTAN GERÇEKTEN HABERSİZDİK.” DEMEYESİNİZ.

Secde 3: Ama onlar, [o hakkı inkâr edenler,] “Onu [Muhammed] uydurdu!” diyorlar. Asla! O, Rabbinden gelen bir hakikat olup SENDEN ÖNCE HİÇBİR UYARICI İLE KARŞILAŞMAMIŞ OLAN [BU] HALKI DOĞRU YOLA GELSİNLER DİYE UYARABİLMEN İÇİNDİR.

Bu ve bunlara benzer ayetleri örnek verip, Rad 7. ayette, her toplum için  doğruyu, iyiyi gösteren bir önder vardır diye geçiyor, bu durumda demek ki Kur’an yalnız Araplara inmiştir şeklinde bir bağlantı kuruyorlar.  Tabi Kur’an bütünlüğünden saparsak, bunları düşünebiliriz ama Allah ne diyordu? Bizler her konuda nice örnekler verdik ki doğru anlayasınız.Enam suresi 19. ayette Elçisinin bakın yalnız Arapları mı uyaracağını söylüyor. “BU KUR’ÂN BANA VAHYOLUNDU Kİ, ONUNLA SİZİ VE ULAŞTIĞI HERKESİ UYARAYIM. “ Çok daha açık bir şekilde Allah, Resulünü bakın hangi maksatla göndermiş.EY MUHAMMED, BİZ SENİ ANCAK ÁLEMLERE RAHMET OLARAK GÖNDERDİK.” Yine Araf 158. ayetinde bakın ne diyor. “DE Kİ: “EY İNSANLAR! BEN GÖKLERİN VE YERİN OTORİTESİNİN SAHİBİ, KENDİSİNDEN BAŞKA İLAH BULUNMAYAN, DİRİLTEBİLEN VE ÖLDÜREBİLEN ALLAH’IN, SİZİN HEPİNİZE GÖNDERDİĞİ ELÇİSİYİM” Sebe suresi 28. ayetinde yine; “BİZ SENİ BÜTÜN İNSANLARA ANCAK, MÜJDELEYİCİ VE UYARICI OLARAK GÖNDERDİK.” Ne yazık ki eğer dikkatli olmazsak, bizleri kendi yaptığımız yanlışlarla, şüpheye düşürenler olacaktır. Allah bakın ne diyor ayetinde, geçmiş toplumlara gönderdiği elçiler hakkında.

Fatır 24: Şüphesiz biz, seni müjdeleyici ve uyarıcı olarak hak ile gönderdik. HİÇBİR ÜMMET YOKTUR Kİ, ARALARINDA BİR UYARICI GELİP GEÇMİŞ OLMASIN.

Demek ki Allah geçmiş toplumların, hepsine uyarıcı göndermiş. Çünkü çok açık, hiçbir ümmet yoktur ki, aralarından bir uyarıcı gelip geçmiş olmasın diyor.  Lütfen hatırlayınız, Allah Ahzab 40. ayetinde bakın ne diyor.

Ahzab 40: Muhammed, sizin erkeklerinizden hiçbirinin babası değildir. FAKAT O, ALLAH’IN RESULÜ VE NEBİLERİN SONUNCUSUDUR. Allah, her şeyi hakkıyla bilendir.

O Allah ın Resulü ve Nebilerin sonuncusudur.  Yalnız bu ayet bile sorumuzun cevabını veriyor. Demek ki Kur’an yalnız Araplara değil, tüm insanlığa tüm âleme inmiştir. Çünkü başka nebi gelmeyecektir. Bazı art niyetle Kur’an a bakanlar, batıl inançlarını yaşamak isteyenler, tıpkı Kur’an yalnız Araplara inmiştir diyenler gibi, Nebilerin sonuncusu diyor Resullerin değil, Nebi gelmeyecek ama Resul gelecek diyebiliyorlar. Nebi makamın adıdır Resul ise tebliğ görevini yaptığında aldığı görevidir. Onun içindir ki, Kur’an ın hiçbir ayetinde Nebiye uyun demez. Resule uyun der. Çünkü Resul Allah ın vahyini tebliğ ediyor da ondan. NEBİ OLMAYAN BİRİSİNE ALLAH, VAHİY İNDİRMEYECEĞİNE GÖRE, BUNDAN SONRA NEBİ KAPISI KAPANDIĞINDAN, VAHİY KAPISIDA KAPANMIŞTIR. DEMEK Kİ İNDİRİLEN KİTAP TÜM İNSANLIĞA İNDİRİLMİŞTİR. Kur’an ın ve Allah ın gönderdiği Resulünün en son olarak TÜM İNSANLIĞA GÖNDERİLDİĞİNİ, art niyetli olmayan her insan ayeti özellikle tekrar etmek istiyorum, şu ayetinden de zaten anlayacaktır.

Enbiya 107: (Resulüm!) BİZ SENİ ÂLEMLERE ANCAK RAHMET OLARAK GÖNDERDİK.  

Bakın ayette Allah, elçisini yalnız Araplara uyarıcı, Rahmet olarak gönderdim demiyor. ÂLEMLERE RAHMET OLARAK GÖNDERDİM DİYOR. Âlem kelimesinin birçok anlamı var. Tüm insanlara, tüm toplumlara, evrene lider, bayrak, bilinmesi gerekenleri öğreten olarak gönderildiğini açıkça bildiriyor. BUNCA AÇIK BİR AYET VARKEN, NASIL OLURDA KUR’AN YALNIZ ARAPLARA İNMİŞTİR DERİZ? BUNU SÖYLEYENLER, ANCAK KENDİLERİNİ KANDIRANLARDIR. Sizlere birkaç örnek daha vermek istiyorum. Bu örnekleri sizler Kur’an dan araştırıp, çoğalta bilirsiniz.

Bakara 2: Bu, kendisinde şüphe olmayan kitaptır. ALLAH’A KARŞI GELMEKTEN SAKINANLAR İÇİN YOL GÖSTERİCİDİR.

Yunus 57: EY İNSANLAR! Rabbinizden size bir öğüt, sinelerdekine bir şifa, müminler için bir hidayet ve rahmet gelmiştir.

İbrahim 52: BU KUR’AN; KENDİSİYLE UYARILSINLAR, ALLAH’IN ANCAK TEK İLÂH OLDUĞUNU BİLSİNLER VE AKIL SAHİPLERİ DÜŞÜNÜP ÖĞÜT ALSINLAR DİYE İNSANLARA BİR BİLDİRİDİR.

Yunus 37: Bu Kur’an, başkası tarafından uydurulup Allah’a mal edilmiş değildir. AKSİNE ÖNCEKİ KİTAPLARI KENDİNDE OLANLA DOĞRULAYAN, O KİTAPLARI AÇIKLAYAN, İÇİNDE ŞÜPHEYE YER OLMAYAN ve varlıkların Rabbi tarafından indirilmiş olan kitaptır. (Süleymaniye vakfı meali)

Bakara 4: HEM SANA VAHYEDİLENE, HEM DE SENDEN ÖNCE VAHYEDİLENE İNANANLARDIR ONLAR. Âhireti gereğince kavrayıp anlayanlar da onlardır. (Yaşar Nuri meali)

Bakın Allah çok açık bir şekilde tüm insanlara, tüm kullarına hitap ediyor. Yalnız Araplara değil. Allah a karşı gelmekten sakınanlar için yol göstericidir diyor.  Ey insanlar diyerek tüm insanlara sizlere öğüt, şifa, hidayet ve rahmet gelmiştir uyarısını yapıyor. Tüm akıl sahiplerinin düşünüp öğüt alacakları bir kitap olduğundan açıkça bahsediyor ve Yunus 37. ayetinde,  daha önceki kitaplardan bahsederek, onlardan farklı olmadığını, onları doğruladığını, hatta onları açıklayıp izah ettiğinden bahsediyor. Bakara 4. ayette de, Allah katından indirilen tüm kitaplardan, tüm insanların sorumlu olduğu açıklamasını, çok net yapıyor. BU DEMEKTİR Kİ, ALLAH IN GÖNDERDİĞ TÜM KİTAPLAR, BİR ZİNCİRİN HALKASIDIR VE EN SON GÖNDERİLEN KUR’AN DAN DA TÜM İNSANLIK SORUMLUDUR.

ARZU EDEN İNANIR, ARZU ETMEYEN BENİ İLGİLENDİRMİYOR DER. İMTİHAN İŞTE BÖYLE BİRŞEY.

Saygılarımla
Haluk GÜMÜŞTABAK.

https://kuranadavet1.wordpress.com/

https://twitter.com/KURANA_DAVET

http://www.hakyolkuran.com/

https://www.facebook.com/Kuranadavet1/

https://hakyolkuran1.blogspot.com/

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

HACER ÜL ESVED TAŞI VE GERÇEKLER.

Bugünkü yazımın konusu, Kâbe yi tavaf ederken elle selamlanan ve kutsallığına inanılan, Hacer’ül Esved taşı hakkında olacaktır. Gelin önce geleneksel İslam’ın, bu konuda kabul ettiği rivayetlere ve inançlarına bakalım kısaca. Bakalım da batıla inandığımızda, bizleri nasıl aklın mantığın ötesinde akıl almaz şeylere nasıl inandırıldığımızı da farkında olalım. Konuyla ilgili erişebildiğim tüm rivayetleri yazıyorum. Ders alabilene ne mutlu. Allah onun için, emin olmadığın bilgilerin ardına düşmeyin, hesabını sorarım diye boşuna uyarmıyor. “RİVAYETE GÖRE, HZ. İBRAHİM, KÂBE’NİN İNŞASINI BİTİRDİKTEN SONRA, OĞLU İSMAİL İLE TAVAFA BAŞLANGIÇ SIRASINI BİLDİRMEK İÇİN: “İSMAİL, BANA BİR TAŞ GETİR DE TAVAFIN NEREDEN BAŞLAYACAĞINI İŞARET EDEYİM” DEDİ. HZ. İSMAİL DE CEBEL-İ KUBEYS’TEN BİR TAŞ ALIP BABASINA VERDİ. O DA TAVAFIN BAŞLAYACAĞI BUGÜNKÜ KÂBE’NİN KÖŞESİNE TAŞI KOYDU.” “RİVAYETE GÖRE İBRAHİM PEYGAMBERİMİZ, BU TAŞI KÂBE NİN KÖŞESİNE YERLEŞTİRMİŞTİR. EBU DAVUD’UN RİVAYET ETTİĞİ BİR HADİSE GÖRE,

İSLAM DİNİNDE, HAREMLİK SELAMLIK VAR MIDIR?

Değerli din kardeşlerim, bizler Kur’an ayetlerini eğer, Allah’ın örnek verdiği diğer ayetlerinden yardım alarak anlamaya çalışmaz da geleneğin, rivayetlerin ve Mezheplerin dayattığı beşeri fıkıh inancının etkisiyle anlamaya çalışırsak, Allah’ın istediğini değil, kendi nefislerimizde yarattığımız dini yaşamış oluruz. Bugünkü makalemin konusu  İSLAM DİNİNDE, HAREMLİK SELAMLIK VAR MIDIR  ve bir kadın evli olmadığı bir erkeklerle beraber aynı ortamda oturamaz mı, bu konuda sizleri Kur’an’ı rehber alarak, düşünmeye davet etmek istiyorum.  Günümüz Mezheplerin, beşeri FIKIH inancının öğretisine baktığımızda, bir kadın evli olmadığı başka bir erkekle aynı ortamda oturamaz, ya da toplu halde bulunamaz şeklinde anlatılır. Bunun detayına girmek istemiyorum, çünkü bizler için beşeri fikirler değil, Allah’ın bizleri sorumlu tutacağına hükmettiği Kur’an önemlidir. Bu konudaki Kur’an ayetlerine bakmadan önce, genel anlamda düşünelim.  Bir kadının yalnız başına dışarı çıkamayacağına dair, bir hüküm v

BATIL VE RİVAYETLERDEN UZAK, KUR’AN’IN EMRETTİĞİ SALATIN, ÖZÜNÜ ANLAYABİLMEK….

  Salat/Namaz konusu İslam toplumunda, en çok konuşulan ama çok fazla fikirlerin, düşünce ve inancın ortaya atıldığı bir konudur. Bildiğiniz gibi günümüzde bizlerin namaz dediğimiz konu, aslında bu isimle Kur’an’da geçmez.  SALAT  diye geçer ama bu kelimenin öyle farklı anlamları da vardır ki, bu gerçek ne yazık ki İslam toplumunda hiç konuşulmaz, hatta her ayette geçen  SALAT  kelimesine, namaz adını verip gerçek anlamından saptırılarak yanlış anlaşılmıştır. Bu konu İslam toplumu tarafından çok fazla tahrif edilmiş ve farklı anlamlara çekilerek topluma anlatılmıştır. Onun için makalem biraz uzun oldu. Sabırla lütfen okuyunuz. Kur’an’da geçen  SALAT  kelimesine direk namaz anlamını verirsek, namazın detaylarını ve bu konudaki emirleri Kur’an’ın başında değil, daha sonra ki ayetlerde indirildiğini görürüz. Kur’an’ın indiriliş, nüzul sırası konusunu da araştırdığınızda net ve güvenilir bir bilgiye ulaşamazsınız. Çünkü farklı sure sıralamaları görürsünüz.  BAKIN SURE DİYORUM, AYET DEĞİL .