Ana içeriğe atla

ANLAMADAN VE DÜŞÜNMEDEN KUR'AN I OKURSAK, SONUÇTA BÖYLE OLUR....




Bizler Kur’an’ı okuduğumuzu zannediyoruz, anlamadan Arapçasından okuyarak. Hâlbuki Allah Kur’an’ı nasıl okumamız gerektiğini anlatırken TERTİL ile yani güzel, düzgün kusursuz bir şekilde açık açık, hakkını vererek yavaş yavaş, dikkatle ve her şeyden önemlisi, ayetler üzerinde DÜŞÜNEREK okumamızı özellikle bizlerden istemiştir. Bizler bu gerçekleri ne yazık ki fark edemiyoruz, çünkü anlamadan okuyoruz ve böylece anlamadığımız sözler/ayetler üzerinde düşünemeyeceğimizden, Kur’an’dan ne yazık ki faydalanamıyoruz, gerçeklerle Allah’ın bizlere gönderdiği mesajı ile buluşamıyoruz.

Bu makalemde bu konu ile ilgili örnekler verip, yaptığımız bu yanlışlara dikkat çekmek istiyorum. Allah Kur’an’da bazı konulardan bahsederken, özellikle HARAM kelimesini kullanmıştır. Örneğin zina yapmak, riba yani tefecilik yapmak,  haramdır diye çok açık belirtmiş ve haram olan yiyecekleri saymış, bunun dışındaki her temiz şey sizler için helaldir demiştir. Birde çok ilginç ve dikkat çekici bir konuyu bizlere tebliğ ederken de Allah, haram kelimesini kullanmıştır, hatırlayalım ayeti. 

Araf 33: De ki: Rabbim ancak açık ve gizli kötülükleri, günahı ve HAKSIZ YERE SINIRI AŞMAYI, HAKKINDA HİÇBİR DELİL İNDİRMEDİĞİ BİR ŞEYİ, Allah’a ortak koşmanızı ve ALLAH HAKKINDA BİLMEDİĞİNİZ ŞEYLERİ SÖYLEMENİZİ HARAM KILMIŞTIR. (Diyanet vakfı)

Bu ayetten de anlıyoruz ki, ALLAH IN KUR’AN DA KOYDUĞU SINIRI AŞMAKTA HARAM YANİ BÜYÜK GÜNAH. Yani Allah Kur’an’da haram demediği, yasaklamadığı yada hiç bahsetmediği bir şeye, eğer bizler HARAM diyorsak, Allah’ın koyduğu sınırı aşıyoruz demektir. Yine Allah’ın Kur’an da hiç bahsetmediği, bizlere delil indirmediği konularda da konuşmamızı HARAM kıldığını, çok açık bildiriyor. Peki bizler bu uyarının farkında mıyız? Hiç sanmıyorum, eğer farkında olsaydık, KUR’AN’DA HER BİLGİ DETAYLI YOKTUR ÖZET BİLGİ VARDIR, DİNİ TAM VE EKSİKSİZ ÖĞRENMEK İÇİN RESULÜN HADİSLERİNE, FIKIH KİTAPLARINA MUTLAKA İHTİYAÇ VARDIR DERMİYDİK? 

Ayette Allah’ın yaptığı uyarıda, Allah’a ortak koşmamızı da HARAM kıldım diyor.  Sizce bu sözüyle Allah, ne demek istiyor. Dikkat ederseniz bu ayet, İMAN ETTİM DİYENLERE SÖYLENİYOR VE ONLARI UYARIYOR. Allah’ın Kur’an’da ortak koşmasına verdiği örnekler çok açıktır. Eğer iman ettiğini söyleyen bir Müslüman, Allah’ın tek elinde olduğu herhangi bir yetkiyi, gücü edindiği ve ardı sıra gittiği velilere, efendilere, şeyhlere, gavs dedikleri kişilere de yüklüyorsa ALLAH BUNA, BANA ŞİRK KOŞUYORSUNUZ DİYE KABUL EDİYOR, HATIRLATIRIM. Çünkü Allah, HÜKMÜME HİÇ KİMSEYİ ORTAK ETMEM DİYOR. Çünkü Allah’ı inkar eden bir insanın zaten, şirk koşma gibi bir düşüncesi olamaz.

Şimdide sizlerin düşünmenize vesile olmak istediğim, başka bir konuya değinmek istiyorum. Allah içki ve kumar konusundan bahsederken, özellikle HARAM kelimesini kullanmıyor ama bu ikisinden bahsederken, ŞEYTAN İŞİ BİR PİSLİKTİR UZAK DURUN DİYE, ÖZELLİKLE TAVSİYEDE BULUNUYOR VE BUNLAR SİZİ ŞEYTANA YAKLAŞTIRIR DÜŞÜNCESİNİ AŞILIYOR BİZLERE.  Bunun nedeni ne olabilir? Bizler Kur’an’ı, Allah’ın istediği doğrultuda okumaya çaba harcamadığımız için, bu ve benzeri sorulara Kur’an’dan düşünerek cevap aramak yerine, kısa yoldan fikirler yürütüyor işin içinden çıkıyoruz. Daha doğrusu düşünmek sanırım zor geliyor ve diyoruz ki içki, sigara, kumar HARAM dır. İyide bunu Allah’ta isteseydi böyle söyleyebilirdi, NEDEN SÖYLEMEMİŞ FARKLI BİR ŞEKİLDE TAVSİYE VE UYARILARLA İKAZ EDEREK, NEDEN UYARMIŞTIR? İsterseniz gelin birlikte düşünelim.

Allah Kur’an’da, bazı konularda kesin hükmünü verdiği halde, bazı konularda bizi özellikle uyararak düşünerek imtihanımız gereği, seçim yapmamızı istemiştir. Fakat kullandığı üslup sert ve kesin çizgilerle değil, akıllıca adeta dışlamadan, İslam dairesinden çıkarmadan, eğiterek, DÜŞÜNEREK, BİZLERİ SINAYARAK doğruya ulaşmamızı sağlamıştır. BUDA İMTİHANIMIZIN EN ÖNEMLİ PARÇASIDIR VE ALLAH’IN BİZLERE KARŞI ŞEFKATİNİN GÖSTERGESİDİR.  Gerçekten de içki ve kumar bizleri ve yuvamızı mahveden, huzursuz eden, hatta yıkan çok önemli iki konudur. İçki, sigara ve onun benzerleri keyif veren içkiler, belki ayetinde de bahsettiği gibi bizlere geçici mutluluk verebilir, ama sonunda öyle bir zararı vardır ki, geri dönüşü ne yazık ki neredeyse olmaya bilir. 

Kur’an’da buna benzer, Allah’ın tavsiye ettiği bir konuda, çok eşlilik konusudur. Allah birden fazla evlenmiş eşlerin arasında, ne kadar isterseniz isteyin adaleti sağlayamazsınız diye Allah, erkeklere tavsiyede bulunarak şöyle der. “ÖYLEYSE TEK EŞLE EVLENİN.”  Bizler tıpkı içki ve kumarda Allah’ın tavsiyesini, nefislerimizde karar verip haram dediğimiz halde, ne yazık ki çok eşlilikte aynı şeyi yaparak, ALLAH TAVSİYE ETMİYOR, ADALETSİZ BİR EVLİĞİ ALLAH SEVMEZ DİYEREK, ÇOK EŞLİLİK HARAMDIR DEMİYORUZ. PEKİ NEDEN, ÇÜNKÜ NEFİSLERİMİZİN İŞİNE GELMİYOR DA ONDAN. İŞTE TÜM BUNLAR, İMTİHANIMIZIN ÇOK ÖNEMLİ TESTLERİDİR, İMTİHANIDIR AMA BİZLER NE YAZIK Kİ FARKINDA BİLE DEĞİLİZ. ÇÜNKÜ DÜŞÜNMEYİ BAŞKALARINA BIRAKTIK, DÜŞÜNMEDİĞİMİZ SÜRECE, ONLARIN OYUNCAĞI OLMAKTAN DA KURTULMAMIZ MÜMKÜN DEĞİL.

Acaba Allah içki ve kumar konusunda, özellikle neden HARAM kelimesini kullanmamış olabilir, bunu Kur’an ışığında, daha detaylı düşünelim şimdide. Allah birçok kez yemin ederek, Kur’an’ı yani bu dini kolaylaştırdığını söyler. Onun içinde batıldan ve hurafeden uzak, yalnız Kur’an’ın ipine sarılmamız gerektiği uyarısını yapar. Allah’ın huzuruna duracağımız salât/namaz konusundan bahsederken çok dikkat çekici, konumuzla ilgili bir uyarıda bulunur hatırlayalım. “EY İMAN EDENLER! SARHOŞ İKEN, NE SÖYLEDİĞİNİZİ BİLİNCEYE KADAR SALATA/NAMAZA YAKLAŞMAYINIZ.” Bu ve benzeri ayetler üzerinde düşünmek ve nedenlerini anlamaya çalışmak yerine, birilerinden duydukları yanlış inançların etkisiyle, KUR’AN’I YETERLİ GÖRMEYEN CAHİLİYE TAKİPÇİLERİ, NE DİYORLAR BU AYET İÇİN BİLİYOR MUSUNUZ? BU AYETİN HÜKMÜ KALKMIŞTIR, NESH EDİLMİŞTİR.

İşte bizler, böyle İslam’ı yaşıyoruz. Hâlbuki Allah bu ayetinde içki serbesttir, hem içer hem namaz kılarsınız demiyor. İçki illetinden kurtulamamış, nefsine yenik düşmüş kullarını, İslam dairesi içinde tutarak, huzurundan uzaklaşmalarını önleyerek, böylece bir gün mutlaka içki ve kumar iletinden vazgeçebilme imkânı sağlamıştır. Kur’an’ı yeterli görmeyen, Allah’ın sözlerini/ayetlerini anlamaya çalışmak yerine, birilerinin sözleriyle İslam’ı anlayıp yaşayanlar, içki içen, kumar oynayan namaz kılamaz dedikleri için, bazı kardeşlerimiz ben içki illetinden kurtulamadım namaz kılamam diyerek, Kur’an’ın yani İslam’ın sınırlarının dışına kendilerini çıkartmışlardır. Allah’ın huzurundan uzaklaşan, ancak şeytana yaklaşır ve onun tuzaklarından kurtulamaz. Çünkü böyle insanlar, kendisini Müslüman zanneden kişiler tarafından DIŞLANMIŞLARDIR.  Allah onları asla affetmeyecektir.  Allah nefsi konularda kullarına bu denli şefkatli davranmasının elbette bir nedeni var. Rabbimiz biz kullarının özelliklerini sayarken, bakın hangi özelliklerimizi sayıyor. “Tartışmaya meyillidir. Aceleci tabiatta yaratılmıştır. Zayıf yaratılmıştır.” 

Lütfen bir birimizi dışlamayalım. Batıldan ve hurafeden uzak, gelin Kur’an’ı anlayarak ve ayetler üzerinde Allah bizlere neler anlatıyor düşünerek okuyalım. Hiç kimseyi sen şöylesin böylesin demeden, hiç kimseyi dışlamadan, YALNIZ KUR’AN’I TEBLİĞ EDELİM VE YALNIZ KUR’AN’I ANLAYARAK VE DÜŞÜNEREK HAYATIMIZA GEÇİRELİM. LÜTFEN UNUTMAYALIM, ALLAH BİZLERİ YALNIZ KUR’AN’DAN SORUMLU TUTACAĞINA HÜKMETMİŞTİR. ALLAH SÖZÜNDE DURANDIR. Lütfen batılın ve sanının etkisinde kalmadan, Allah bizlere Kur’an’da ne tavsiyede bulunmuş, onu anlayalım ve hayata geçirelim. Bunun dışında yaptığımız her yanlış, hem kendimizi hem de yaşadığımız toplumu bozacak ve toplumda huzur ve mutluluk kalmayacaktır.

Dilerim Kur’an gerçeklerinin farkında olan, hurafe ve batıldan uzak, Allah’ın ayetleri üzerinde düşünüp hayata geçiren, Allah’ın azınlık halis kullarından oluruz.

Saygılarımla
Haluk GÜMÜŞTABAK

https://kuranadavet1.wordpress.com/

https://twitter.com/KURANA_DAVET

http://www.hakyolkuran.com/

https://www.facebook.com/Kuranadavet1/

https://hakyolkuran1.blogspot.com/

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

HACER ÜL ESVED TAŞI VE GERÇEKLER.

Bugünkü yazımın konusu, Kâbe yi tavaf ederken elle selamlanan ve kutsallığına inanılan, Hacer’ül Esved taşı hakkında olacaktır. Gelin önce geleneksel İslam’ın, bu konuda kabul ettiği rivayetlere ve inançlarına bakalım kısaca. Bakalım da batıla inandığımızda, bizleri nasıl aklın mantığın ötesinde akıl almaz şeylere nasıl inandırıldığımızı da farkında olalım. Konuyla ilgili erişebildiğim tüm rivayetleri yazıyorum. Ders alabilene ne mutlu. Allah onun için, emin olmadığın bilgilerin ardına düşmeyin, hesabını sorarım diye boşuna uyarmıyor. “RİVAYETE GÖRE, HZ. İBRAHİM, KÂBE’NİN İNŞASINI BİTİRDİKTEN SONRA, OĞLU İSMAİL İLE TAVAFA BAŞLANGIÇ SIRASINI BİLDİRMEK İÇİN: “İSMAİL, BANA BİR TAŞ GETİR DE TAVAFIN NEREDEN BAŞLAYACAĞINI İŞARET EDEYİM” DEDİ. HZ. İSMAİL DE CEBEL-İ KUBEYS’TEN BİR TAŞ ALIP BABASINA VERDİ. O DA TAVAFIN BAŞLAYACAĞI BUGÜNKÜ KÂBE’NİN KÖŞESİNE TAŞI KOYDU.” “RİVAYETE GÖRE İBRAHİM PEYGAMBERİMİZ, BU TAŞI KÂBE NİN KÖŞESİNE YERLEŞTİRMİŞTİR. EBU DAVUD’UN RİVAYET ETTİĞİ BİR HADİSE GÖRE,

İSLAM DİNİNDE, HAREMLİK SELAMLIK VAR MIDIR?

Değerli din kardeşlerim, bizler Kur’an ayetlerini eğer, Allah’ın örnek verdiği diğer ayetlerinden yardım alarak anlamaya çalışmaz da geleneğin, rivayetlerin ve Mezheplerin dayattığı beşeri fıkıh inancının etkisiyle anlamaya çalışırsak, Allah’ın istediğini değil, kendi nefislerimizde yarattığımız dini yaşamış oluruz. Bugünkü makalemin konusu  İSLAM DİNİNDE, HAREMLİK SELAMLIK VAR MIDIR  ve bir kadın evli olmadığı bir erkeklerle beraber aynı ortamda oturamaz mı, bu konuda sizleri Kur’an’ı rehber alarak, düşünmeye davet etmek istiyorum.  Günümüz Mezheplerin, beşeri FIKIH inancının öğretisine baktığımızda, bir kadın evli olmadığı başka bir erkekle aynı ortamda oturamaz, ya da toplu halde bulunamaz şeklinde anlatılır. Bunun detayına girmek istemiyorum, çünkü bizler için beşeri fikirler değil, Allah’ın bizleri sorumlu tutacağına hükmettiği Kur’an önemlidir. Bu konudaki Kur’an ayetlerine bakmadan önce, genel anlamda düşünelim.  Bir kadının yalnız başına dışarı çıkamayacağına dair, bir hüküm v

BATIL VE RİVAYETLERDEN UZAK, KUR’AN’IN EMRETTİĞİ SALATIN, ÖZÜNÜ ANLAYABİLMEK….

  Salat/Namaz konusu İslam toplumunda, en çok konuşulan ama çok fazla fikirlerin, düşünce ve inancın ortaya atıldığı bir konudur. Bildiğiniz gibi günümüzde bizlerin namaz dediğimiz konu, aslında bu isimle Kur’an’da geçmez.  SALAT  diye geçer ama bu kelimenin öyle farklı anlamları da vardır ki, bu gerçek ne yazık ki İslam toplumunda hiç konuşulmaz, hatta her ayette geçen  SALAT  kelimesine, namaz adını verip gerçek anlamından saptırılarak yanlış anlaşılmıştır. Bu konu İslam toplumu tarafından çok fazla tahrif edilmiş ve farklı anlamlara çekilerek topluma anlatılmıştır. Onun için makalem biraz uzun oldu. Sabırla lütfen okuyunuz. Kur’an’da geçen  SALAT  kelimesine direk namaz anlamını verirsek, namazın detaylarını ve bu konudaki emirleri Kur’an’ın başında değil, daha sonra ki ayetlerde indirildiğini görürüz. Kur’an’ın indiriliş, nüzul sırası konusunu da araştırdığınızda net ve güvenilir bir bilgiye ulaşamazsınız. Çünkü farklı sure sıralamaları görürsünüz.  BAKIN SURE DİYORUM, AYET DEĞİL .