Ana içeriğe atla

HAC SURESİ 72. AYETTEN DERS ALMAYANLARIN SONU CEHENNEMDİR.


Yazıma başlamadan önce, şunu belirtmek isterim. KUR’AN IN GENEL ÇOĞUNLUĞU, ALLAH A İMAN ETMEYENLERİ İMAN ETMEYE DAVET İÇİN DEĞİL, ALLAH A İMAN ETTİĞİNİ SÖYLEDİKLERİ HALDE, ALLAH IN YOLUNDAN BATILA SAPANLARI, DOĞRU YOLA DAVET İÇİN GÖNDERİLMİŞTİR. Allah ın sünnetini/yolunu din ve iman adına yeterli görmeyip, beşeri sünnetler yarattıklarından dolayı Allah, kullarını sürekli elçi ve kitaplarla uyarmıştır ve YALNIZ GÖNDERDİĞİM KİTABA SARILIN DEMİŞTİR. Önce konumuzla ile ilgili Allah ın uyarı ayetini yazalım, daha sonra üzerinde birlikte düşünelim.

Hac 72: AYETLERİMİZ AÇIK AÇIK KENDİLERİNE OKUNDUĞUNDA, İNKÂRCI/KÂFİRLERİN SURATLARINDA HOŞNUTSUZLUK SEZERSİN. Onlar, kendilerine ayetlerimizi okuyanların neredeyse üzerlerine saldırırlar. De ki: Size bundan (bu öfke ve huzursuzluğunuzdan) daha kötüsünü bildireyim mi? CEHENNEM! Allah, onu kâfirlere (ceza olarak) bildirdi. O, ne kötü sondur! (Diyanet vakfı meali)

Önce hatırlatmak isterim. Allah inkârcı/kâfir dediği kişiler Allah a iman etmeyenler değil, tam tersine Allah a iman ettiğini söyledikleri halde, Allah ın kitabının sınırlarının dışına çıkan, batılı ve hurafeyi din diye yaşayanlar. Allah cahiliye toplumunu, öyle bir nedenden dolayı uyarıyor ki,  BU YAPTIĞINIZ KÂFİRLİKTİR, İNKÂRCILIKTIR, BENİM YOLUMDAN SAPMAKTIR DİYOR. Peki, cahiliye toplumu ne yapmışta Allah bu sözleri söylüyor olabilir ona bakalım.  Allah Elçisi tarafından, ayetlerini gönderip tebliğ edildiğinde, bu insanlar kendi batıl ve hurafe inançlarını Kur’an da göremediklerinde, Allah ın elçisine karşı tavır almışlar, karşı çıkmışlar, bu davranışlarının suratlarından belli olduğunu söylüyor. Hatta Kur’an da istediklerini göremediklerinde, neredeyse Elçimizin üstüne saldıracaklardı diyor.  Allah ın elçisi kanalıyla gönderdiği Kur’an ı yeterli görmeyip, kendi inançlarını da dinde yaşayabilmek adına, Allah ın gönderdiği kitapta hüküm verdiklerini yeterli görmeyenlere Allah, çok net ve kesin bir cevap veriyor.  ONLARIN SONLARI CEHENNEMDİR.

Bu ayette geçen konuyu daha iyi anlayabilmemiz için, Ehli kitabın Peygamberimize nasıl ve hangi konularda itiraz ettiklerini ve Allah ın bu itirazlarına karşı nasıl cevaplar verdiğini, Kur’an ın diğer ayetlerinden örnek vererek daha iyi anlamaya çalışalım. Ehli kitap tan bir kısmı, Kur’an ı kabul edebileceklerini ama kendilerinin atalarından intikal eden inançlarının da olduğunu, onları da yaşamak istediklerini söylüyorlardı. Bakın bu istekte bulunan Kitap ehline Allah, nasıl cevaplar veriyordu hatırlayalım.

KARŞILARINDA OKUNUP DURAN BIR KITABI, SANA İNDİRMİŞ OLMAMIZ ONLARA YETMİYOR MU? (Ankebut 51)

O HALDE KUR'ÂN'DAN SONRA HANGİ SÖZE İNANACAKLAR? (Araf 185)

ALLAH'TAN VE O'NUN AYETLERİNDEN SONRA HANGİ SÖZE İNANACAKLAR? (Casiye 6)

Günümüzde İslam ı yaşarken, yalnız Kur’an yeterli değildir, Kur’an hüküm verir detay vermez diyerek, adeta Allah ın sınırlarını aşarak, Kur’an ı rivayet ve sanı bilgilerle cemaat ve tarikat eksenli yaşayan arkadaşlarımızda aynı yanlışları yaptıklarında, bu ayetleri örnek gösteriyoruz. Aldığımız cevap çok düşündürücüdür. “Siz bu ayetlerin nüzul sebebini biliyor musunuz, bunlar cahiliye toplumuna söylenmiştir” diyerek, hiç üstlerine alınmayarak ders ve ibret almamakta ne yazık ki ısrar ediyorlar. Hac suresi 72. ayeti daha iyi anlayabilmek için, gelin bir öncesindeki ayete bakalım. Allah ın uyardığı bu insanlar neler yapıyorlarmış da, Allah onlara inkârcı/kâfir oldunuz diye uyarıyor.

Hac 71: ALLAH'TAN AYRI OLARAK, HAKKINDA O'NUN HİÇBİR KANIT İNDİRMEDİĞİ ŞEYE KULLUK EDİYORLAR. KENDİLERİNİN DE ONUNLA İLGİLİ BİR İLMİ YOKTUR. O zalimlerin yardımcısı olmayacaktır. (Yaşar Nuri meali)

Bu ayetle yapılan yanlışlar, çok net anlaşılıyor. Allah Ehli kitaba, daha önce gönderdiği kitapta hiç bahsedilmeyen, hüküm verilmemiş konularda, kendilerine hurafe, rivayet inançlar edinerek, Allah ın emri diye yaşadıkları için uyarıda bulunuyor. Bu yanlışları yapanlara Rabbimiz İNKÂRCI/KÂFİR OLDULAR, yani Allah ın apaçık ayetlerini tebliğ alıp, iman edeceklerini söyledikleri halde, ayetleri görmezden gelip hayatlarına tam tersini geçirdiler diyor.  ALLAH BÖYLE YAPANLARA, ZALİM DİYOR HATIRLATIRIM. Allah korusun hangimiz böyle bir yanlışı yaparak, Allah ın huzuruna gitmek ister? Demek ki cahiliye toplumuna Allah, tıpkı bizlere de Kur’an da emrettiği gibi, benden başkasına kulluk ederek onlardan yardım istemeyin, onları veli edinmeyin, onlardan şefaat dilemeyin dediği halde, bu insanlar Allah ın kitabında haklarında hiçbir kanıt indirmediği onca konuları, bunlarda Allah ın emridir diye inanıp yaşayanları şiddetle uyarıyor.  Konuyu daha iyi anlayabilmemiz için, Hac 72. ayetin bir sonrasına da bakalım.

Hac 73: Ey insanlar! Size bir örnek verildi; onu dinleyin. O ALLAH'IN YANINDA YAKARIP DURDUKLARINIZ VAR YA, HEPSİ BİR ARAYA TOPLANSALAR BİR SİNEK BİLE YARATAMAZLAR. Sinek onlardan bir şey kapacak olsa, bunu bile ondan geri alamazlar. İsteyen de âciz, istenen de... (Yaşar Nuri meali)

Sanırım, Allah ın Ehli kitaba inkârcı/kâfir oldunuz demesinin asıl nedenleri, şimdi daha net ortaya çıktı. Bu insanlar Allah a ve onun gönderdiği kitaba inandığını söyledikleri halde, Allah yalnız gönderdiğim kitaba sarılın, emin olmadığınız sözleri/hadisleri din diye yaşayarak hayatınıza geçirmeyin dedikçe, sözde kitaba uyarak, özünde tam tersini yaşıyor kitap ehli. Kendilerine Allah ın yanında yardımcı veliler, efendiler, şeyhler edinip, onlara yalvarıp yakararak, onlardan da yardım istemeleri, onlardan şefaat bekledikleri için Allah, onlara KÂFİR/İNKÂRCI oldunuz diyor. Allah ın berisinden yalvarıp yakardıklarınız, bir sinek bile yaratamadıklarını, bu durumda onlardan nasıl yardım istersiniz diye Allah, şiddetle uyarıyor. Allah ın ayetin sonunda verdiği örnek çok dikkat çekici ve uyarıcı, ders alabilene ne mutlu. Bakın ne diyor, Allah dan başka veli edinip, yadım isteyen o kişiler için. “İSTEYEN DE ACİZ, İSTENEN DE.”

Sanırım bu üç ayeti okuduğunuzda,  cahiliye döneminde Kitap ehlinin yaptığı O çok büyük yanlışı, günümüzde biz Müslümanların genel çoğunluğunun, hala yapmaya devam ettiğini, bu ayetlere iman ettiğini söyledikleri halde, bu uyarılardan ders almayıp, bugün bizleri ilgilendirmiyor, bu ayetler bizlere hitap etmiyor, cahiliye toplumundan bahsediyor diyerek, ders almadığımız anlaşılıyor. HATIRLATIRIM BU YANLIŞLARI YAPANLARA ALLAH, İNKÂRCI/KÂFİR OLDULAR, ONLARIN YERİ CEHENNEMDİR DİYOR. Bu örnekleri Allah boşuna vermiyor bizlere, aynı yanlışları yapmayalım, ders alalım diye veriyor.

Ne yazık ki günümüz İslam toplumu, cahiliye dönemini aratmıyor. Hatta onlardan daha ileri giderek, Allah ın yanında VELİLER, ŞEYHLER, EFENDİLER EDİNMEYEN İSLAM I DOĞRU YAŞAYAMAZ, KUR’AN I ANLAYAMAZ, HATTA CENNETE GİDEMEZ DİYECEK KADAR, ALLAH IN YOLUNDAN SAPTIK. Böyle olunca da İslam toplumunda ne huzur var nede mutluluk. Acı ve keder kol geziyor aramızda. Dualarımız karşılık görmüyor, çünkü Allah bizlere gönderdiği Kur’an da ne emrediyorsa bizlere, bizler adeta tam tersini din diye yaşıyoruz. ÇÜNKÜ ARTIK KUR’AN HER BİLGİNİN OLMADIĞI, HATTA AÇIKLANMAMIŞ, HERKESİN ANLAYAMAYACAĞI BİR KİTAP İLAN EDİLDİ. PEYGAMBERİMİZİN MAHŞER GÜNÜ SÖYLEYECEĞİ GİBİ, “BENİM ÜMMETİM KUR’AN I TERK ETTİ.” NE YAZIK Kİ İNKÂRCI OLDUĞUMUZUN, FARKINDA BİLE DEĞİLİZ.

Değerli din kardeşlerim. Örneklerini verdiğim ayetler gibi, inanın yüzlerce ayet bizleri yalnız Kur’an a sarılmamızı emrediyor. Kur’an ın bahsetmediği hiçbir şey, bizleri din ve iman adına bağlayıcı olamaz. Allah da bu uyarıyı yapıyor ve HAKKINDA HİÇ BİR KANIT İNDİRMEDİĞİM KONULARI, DİN DİYE SAKIN YAŞAMAYIN DİYOR. Allah sizleri Kur’an dan hesaba çekeceğim dedikten sonra, sizce Kur’an da olmayan bir bilgiden de sorumlu tutar mı? Her şey çok açık, karar sizin.

Allah ın uyarılarından dersler alıp, batıldan ve sanı inançlardan uzak, yalnız Kur’an ın ipine sarılana ne mutlu. Dilerim cümlemiz, Allah ın ikaz ve uyarılarından dersler alan, ALLAH IN AZINLIK HALİS, KULLARINDAN OLURUZ.

Saygılarımla
Haluk GÜMÜŞTABAK


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Nahl Suresi 98. Ayet. Kovulmuş Şeytandan, Allah'a Sığınırım. "Her Müslümanın Dikkatle Okuyup Düşünmesi Gereken Bir Ayet."

Bu makalemde sizlerin, üzerinde düşünmenize vesile olmak istediğim ayet, Nahl suresi 98. ayet olacaktır. Bu ayet öne sürülerek, Kur’an okumaya başlarken Allah,  EÛZÜBİLLÂHİMİNEŞŞEYTÂNİRRACÎM” , diye okumaya başlayın, emri veriyor diye anlatılır. Bu ayetin gerçek uyarısını, İslam toplumundan gizledikleri için, ne yazık ki Kur’an’ı okumaya başlamadan önce, Allah’ın ikazını yerine getirmediğimizden her okuyan yanlış anlıyor, neden mi? Her şeyin bir kuralı var, Kur’an’ı okumanın da elbette bir kuralı olmalı değil mi? Makalemi lütfen sonuna kadar okuyunuz. Gelin bu konu üzerinde önce ayeti yazalım, daha sonrada birlikte düşünelim. Nahl 98:   ŞİMDİ KUR’ÂN OKUMAK İSTEDİĞİN ZAMAN, ÖNCE O KOVULMUŞ ŞEYTANDAN ALLAH’A SIĞIN.  (Elmalı meali) Önce ayeti lütfen doğru anlayalım. Sizce Allah bu ayette, Kur’an’ı okumaya başlamadan önce, Eûzübillâhimineşşeytânirracîm” Yani, kovulmuş şeytanın şerrinden Allah’a sığınırım, diye başlayarak okuyun emrini mi veriyor? Bizler ne yazı...

Allah’ın Resulüne Verdiği Görev Yetki Ve Sorumluluk.

Bugün sizlerin, üzerinde düşünmenize vesile olmak istediğim konu, İslam toplumunun hala farkında olmadığı ve onun içindir ki, Allah ile aldatanların tuzağına rahatlıkla düşütüğü bir konu üzerinde düşünmenizi rica ediyorum. Sizce Allah Resulüne, nasıl bir görev verip yetkilendirmiştir? Şöyle demiş olabilir mi, Resulüm ben sana Kur'an'da ana başlıkları indiriyorum, detayına girmeden gönderiyorum. Sen kullarıma ayetlerimi açıklayıp, nasıl hayata geçireceklerini anlatırsın diyor olabilir mi? Yada şöylemi diyor. Sana verdiğim görevin tanımını izahını yapıyorum, sakın sana indirdiğimin sınırlarını aşma. Senin görevin sadece tebliğ etmek ve toplumu sana verdiğim ilim ve bilgelikle ikna edip, Kur'an'a davet etmektir mi diyor? Bu konuya geçmeden önce, Allah'ın Resulünün Kur’an'ı daha rahat tebliğ edebilmesi, sözlerinin dinlenmesi için, bakın Resulüne kesinlikle itaat edilmesini nasıl emrediyor.    Ali İmran 32:   ŞUNU DA SÖYLE: “ALLAH’A VE RESULE İTAAT EDİN.”EĞ...

Kur'an’da Geçen Nebi Resul Kavramaları Ne Anlama Geliyor.

Kur’an'da Nebi ve Resul kavramları çok geçer. Bu kelimelerin anlamları konusunda, birçok görüşler ileri sürenler vardır. Hatta Kur’an'da geçen Nebi ve Resul kelimelerinin ortak ismi olduğu söylenen, ayetler tercüme edilirken Arapça olmayan Farsça olan, Peygamber olarak genelde tercüme edildiğini görürüz. Bu kelimenin aslında bizlerin dilinde, alışkanlık haline de geldiğini söylemeliyim, buna bende dâhilim.  Peygamber haber getiren anlamındadır, ama Nebinin anlamı çok farklıdır.  Öyle ayetler var ki,  NEBİ ve RESUL  kelimesine peygamber der geçersek, ayetlerin anlamlarında farklılaşma olduğu gibi, ayetler arasında da çelişkiler yaratırız. Ayrıca ayetin özellikle bizlere vermek istediğini de anlayamayız. Yoksa normal konuşma esnasında, peygamber dendiğinde hepimiz kimden bahsedildiğini biliyoruz, burada bir sorun olmuyor. Belki de kolayımıza da geliyor diyebiliriz.  Allah aynı ayette bazen, her iki kelimeyi de kullanıyor. Eğer bu iki kelime aynı anlama gelseydi, ...