Ana içeriğe atla

Kayıtlar

SİZCE KUR'AN, KİME HİTAP EDİYOR?

  Sizce Kur’an kime hitap ediyor?  KİME HİTAP EDİYORSA, KİMİ SORUMLU TUTUYORSA O, ARACISIZ DİREK ONDAN SORUMLU DEMEKTİR.  Yalnız Resulüne mi? Ya da belirli bir sınıfa, âlim veli dediğimiz kişilere mi hitap ediyor? Eğer yalnız Resulüne ve azınlık bir âlim sınıfına hitap ediyorsa, bu durumda Kur’an’dan tüm insanların sorumlu olduğunu söyleyemeyiz. Zuhru suresi 44. Ayetinde Allah, hiçbir ayrım yapmadan aklı başında tüm kulları için bakın ne diyor . “ŞÜPHESİZ BU KUR’AN, SANA VE KAVMİNE BİR ÖĞÜT VE BİR ŞEREFTİR, ONDAN HESABA ÇEKİLECEKSİNİZ .” Demek ki Allah hem Resulü için, hem de kadın erkek ayırmadan, iman eden tüm kullarına Kur’an’ı  ÖĞÜT OLSUN DİYE GÖNDERMİŞ. Tüm kullarınıda sorumlu tutacağına hükmettiğine göre Allah, Kur'an tüm kullarına onların anlayacağı şekilde hitap ediyor demektir. Bunun tersini söyleyen Allah'a güvenmiyor ve böylece şirk koşuyor demektir. Şöyle diyebilir miyiz, Allah tüm kullarına Kur’an’ı  ÖĞÜT YOL GÖSTERİCİ  olsun diye göndermiş ama Kur’an’ı herkes anla

BİR YARATICININ, ALLAH’IN OLDUĞUNU KABUL ETMEKTE ZORLANANLARA…

  Bu makalemde sizlerin, üzerinde düşünmenize vesile olmak istediğim konu,  ALLAH YANİ BİR YARATICI VARMIDIR YOKMUDUR  konusu üzerine olacak. Genellikle ateistler bu konuda çok tartışırlar, görmediğim bir şeye inanmam, her şey insan ürünüdür diyerek kâinatında, tesadüf eseri yaratıldığına inanırlar.  Ama kendi gözleri ile gördüğü şahit olduğu hiçbir tesadüf ne yazık ki yoktur.  Bu konunun detayına girmek istemiyorum. Amacım adını ne koyarsanız koyun biz insanları, canlıları, kâinatı yaratan bir gücün olup olmadığını, çok basit birkaç örnekle anlatmak istiyorum. Herkesin söylediği gibi, gökyüzüne bakın bu eşsiz eserin tesadüf yaratılmayacağı çok açıktır gibi klasik örnekler vermek istemiyorum. Aslında bizleri ve kâinatı yaratan bir gücün olduğunu anlamak için, örnek vermeye bile gerek yok, çünkü genlerimizde yaratıcıyı arama duygusu var. Bu duyguyu inatla bastırmaya çalışıp kabul etmeyenler ancak, Allah’ın varlığına şüpheyle bakıyorlar.  ELBETTE GÖKYÜZÜNE BAKTIĞIMIZDA BU ESERİN, BİR SAN

ALLAH'IN LANET ETMESİ VE TEBBET SURESİ 1 VE 2. AYETLERİ, NASIL ANLAMALIYIZ?

  Kur’an’da dikkatinizi çekmiştir, Allah bazı ayetlerinde toplumu doğru yolundan saptıranlara lanet ettiğini görürsünüz. Örneğin Yahudilerin, Allah’ın yolundan saparak onun ayetlerinin anlamlarını değiştirip, kendi batıl inançlarını Allah’ın dini diye anlattıkları için,  “ ALLAH ONLARA LANET ETMİŞTİR”  diye geçer. Yine Maide suresi 64. Ayetinde Yahudilerin söyledikleri şu sözden dolayı da Allah bakın, sapkın Yahudilere nasıl lanet ediyor.  “YAHUDİLER “ALLAH’IN ELİ BAĞLIDIR / SIKIDIR!” DEDİLER. DEDİKLERİ YÜZÜNDEN, ELLERİ BAĞLANASI VE LANET OLASICALAR!”  Bu konu ile ilgili, bir başka ayete bakalım şimdide. Bakara 159: KİTAPTA İNSANLARA, AÇIKÇA GÖSTERDİKTEN SONRA İNDİRDİĞİMİZ APAÇIK DELİLLERİ VE HİDAYETİ GİZLEYENLERE HEM ALLAH, HEM DE BÜTÜN LANET EDİCİLER LANET EDER.  (Mehmet Okuyan) Önce beddua ve lanet kelimelerinin ne anlama geldiğini doğru anlamalıyız. Beddua adından da belli olduğu gibi, kötü dua anlamındadır. Peki, lanet ne anlama geliyor? Kızdığımız ama kendisine zarar veremediğimi

MÜ’MİNUN SURESİ 51. AYETTE ALLAH, NEDEN EY RESULLER DİYOR.

  Bu makalemde, sizlerin üzerinde düşünmenize vesile olmak istediğim ayet, Mü’minun suresi 51. Ayet olacak. Bu ayetin başında, Ey Resuller diye bir hitap var. Bu hitabı okuyan bazı arkadaşlarımız, Hz. Muhammed’in yaşadığı dönemde kaç tane Resul vardı da, Allah ey Resuller diye hitap ediyor diyerek, demek ki Hz. Muhammed’den sonra başka Resullerde gelecek ki, Allah böyle bir ayet indirmiş diyenleri duyarsınız. Yani Allah Nebilerin sonuncusu diyor, Resullerin değil diyerek bu ayeti kendilerine kanıt yaratmaya çalışıyorlar. Bizler ne yazık ki Kur’an ile buluşamadığımızdan, batıl inançlarımıza deliller kanıtlar yaratarak ve böylece nefsimizi kandırmaktan, asla vaz geçmeyeceğiz.  ÇÜNKÜ BİZLER İSLAM DİNİNİ, ALLAH’TAN YANİ ONUN KİTABI KUR’AN’DAN DEĞİL, RİVAYETLERDEN BATIL İNANÇLARDAN MEZHEPLERİN VE GÜVENDİĞİMİZ VELİ, GAVS DEDİĞİMİZ KİŞİLERİN BASKILARININ SONUCU YAŞIYORUZDA ONDAN.  Önce konumuzla ilgili ayeti yazalım, daha sonrada Kur’an bütünlüğünde ayeti doğru anlamaya çalışalım. Mü’minun 51

DİNDE NEDEN ZORLAMA YOKTUR? “BAKARA SURESİ 256. AYET.”

  Bu makalemde sizlerin, üzerinde düşünmenize vesile olmak istediğim ayet, Bakara suresi 256. ayet olacak.  Allah bu ayetin ilk cümlesinde çok dikkat çekici bir HÜKMÜNÜ veriyor ve  DİNDE ZORLAMA YOKTUR DİYOR . Peki, neden zorlama yoktur diyor olabilir? Allah kulunu kendisine inanması için neden zorlamıyor? Bizler ayetleri anlamadan okuduğumuz gibi, üzerinde de hiç düşünmediğimizden, Allah’ın hükümlerini ne amaçla verdiğini de anlayamıyoruz. Ayeti önce yazalım, daha sonra birlikte ayet üzerinde düşünelim. Bakara 256:   DİNDE ZORLAMA YOKTUR. ÇÜNKÜ DOĞRULUK SAPIKLIKTAN İYİCE AYRILMIŞTIR. O HÂLDE, KİM TÂĞÛTU TANIMAYIP ALLAH’A İNANIRSA, KOPMAK BİLMEYEN SAPASAĞLAM BİR KULPA YAPIŞMIŞTIR . ALLAH, HAKKIYLA İŞİTENDİR, HAKKIYLA BİLENDİR. (Diyanet meali) Allah ayetin ilk cümlesinde, dinde zorlama neden yoktur diyor olabilir, önce bu konu üzerinde duralım ve araştıralım. Gelin önce baskının ve zorlamanın psikoloji de insan üzerinde nasıl bir travma, olumsuz etki yarattığına bakalım. Allah neden din

SİZCE BİZ MÜSLÜMANLAR, KUR'AN'A İMAN ETTİĞİMİZDEN, NE KADAR EMİNİZ?

  Değerli dostlarım, sizlere bir soru sorsam ve desem ki, bizler  BİR MÜSLÜMAN OLARAK KUR’AN’A İMAN ETTİĞİMİZDEN, GERÇEKTEN EMİN MİYİZ?   Bizler iman ettiğimz Kur'an'ı anlayarak ve üzerinde düşünerek hiç okuduk mu? Eğer okumadıysak, Allah'ın bizleri sorumlu tutacağına hükmettiği, Kur'an'ın yolundan gittiğimizi de asla iddia edemeyiz.   Eğer Kur’an’a iman ettiğimizden eminiz diyorsak eksiksiz ve ilave etmeden Allah’ın tüm ayetlerine iman ettiğimizi söylediğimiz gibi,  HAYATIMIZADA MUTLAKA EKSİKSİZ  GEÇİRMELİYİZ. Çünkü Allah Bakara 85.ayetinde, Yahudilerin yaptığı yanlışlar konuşunda nasıl uyarıyordu?   “YOKSA SİZ KİTAB’IN BİR KISMINA İNANIP, BİR KISMINI İNKÂR MI EDİYORSUNUZ? BÖYLE DAVRANANLARINIZIN CEZASI, DÜNYA HAYATINDA REZİLLİKTEN BAŞKA NEDİR Kİ!”  Bir kısmına inanmıyor musunuz derken, iman ettiğinizi söylediğiniz halde, bazı ayetleri görmezden gelip üstünü örtüp, tam tersini yaşıyorsanız, ayetlerin bir kısmını farkında olmadan, inkâr ediyorsunuz demektir diye uya