Ana içeriğe atla

Katılım Bankacılığı Bir Tuzaktır, Aldatmacadır.



İslam'ı Kur’an'dan değil de batıl ve hurafe kaynaklardan öğrenip yaşarsak, bizleri her zaman Allah ile aldatanlar çıkacaktır, önce bunu unutmayalım. Günümüz İslam toplumunda, din menfaat ve çıkar adına öyle kullanır olmuş ki, adeta MÜSLÜMAN'IN CEBİNDE, BİRİLERİNİN ELLERİ DOLAŞIYOR. Kur’an'da geçen RİBA, yani dilimize çevrilmiş şekliyle faiz, topluma öyle farklı ve yanlış anlatılıyor ki, BÖYLECE TOPLUMUN PARASI, SERMAYESİ ÇIKAR ÇEVRELERİNİN ELİNDE OYUNCAK OLMUŞ. Bugünkü yazımın konusu, katılım bankacılığı altında, toplumun nasıl aldatıldığı üzerine olacak. Konumuza geçmeden önce, Kur'an'da geçen RİBA'nın günümüzde FAİZ ile aynı anlamda mı ondan bahsetmek istiyorum.

KUR’AN’DA GEÇEN RİBA: VERDİĞİN BORCU GERİ ALIRKEN, BAŞTAN KONUŞUP KARARA BAĞLAMADIĞINIZ ŞARTLARI, BORÇLUNUN ÖDEME ZORLUĞU ÇEKTİĞİNDE, KAT KAT ARTIRIP ZORLAŞTIRARAK, GERİ ALMAYA ÇALIŞMAK RİBADIR. ALLAH BUNU HARAM KILMIŞTIR. FAİZ İSE BORCUN ÖDENME KOŞULLARI ÖNCEDEN BELİRLENMİŞ VE HER İKİ TARAFTA ANLAŞMAYA VARILMIŞ, ŞARTLARIN KABUL EDİLDİĞİ FAZLALIĞA FAİZ DENİR. BUNU ALLAH HARAM KILMAMIŞTIR.

"EY İMAN EDENLER! MALLARINIZI ARANIZDA HAKSIZLIKLA YEMEYİN; ANCAK KARŞILIKLI RIZÂNIZA DAYANAN TİCARET BÖYLE DEĞİLDİR VE KENDİNİZİ ÖLDÜRMEYİN. ŞÜPHESİZ ALLAH SİZE KARŞI ÇOK MERHAMETLİDİR." (Nisa 29)

Özet olarak şunu söylemek isterim, Kur’an' ın bahsettiği RİBA/FAİZ ile bugün bankaların çalışma sisteminde geçen faiz çok farklıdır. Allah karşılıklı anlaşmayla yaptığınız alışverişleriniz verdiğiniz borç ve alacaklarınız helaldır diyerek çok net açıklama yapıyor. Elbette bankalar kontrol dışına çıkarsa, RİBA dan yani Kur’an'ın bahsettiği FAİZ den, hiçbir farkı olmaz. Ama bankalar devletin kontrolünde olduğu için buna izin vermez. Çünkü bankalar enflasyonu baz alırlar çalımalarında. Detayına girmek istemiyorum. Vereceğim örnekten katılım bankası ile diğer bankaların hiçbir farkının olmadığını, tam tersine katılım banka sisteminin saf ve tertemiz Müslüman din kardeşlerimin, inancıyla aldatıldığını söyleyebilirim. Katılım bankacılığı tuzaklarını, sizlere daha iyi anlatabilmek için, bu sistemle çalışan bir katılım bankasına girdim, sanırım 2017 yada 2018 yılarında olsa gerek. Ben yeni bir araba almak istiyorum, onun içinde 25.000 TL kredi almak istediğimi söyledim. Bu krediyi 36 ayda ödemek istediğimi, geri aylık ödemelerimin, ne kadar olacağını sordum. Aylık geri ödemelerimin, 847 lira olacağını söylediler. Yani 3 yılda faiz yaklaşık 5.500 TL. Toplam 30.492. TL

Bu parayı bana elden verebilir misiniz dediğimde, katılım bankacığında elden ödeme yapılmıyor, biz alacağınız firmaya ödeme yapıyoruz dediler. Neden bizlerin eline vermeyip, firmaya veriyorsunuz dediğimde SİZE VERİRSEK, SİZ BELKİ BİR KISMINI BAŞKA BİR YERDE KULLANIRSINIZ, O ZAMAN FAİZE GİRER DEDİ görevli. Kelime oyunları ile açıkça toplum aldatılıyor. İnanılmaz bir mantık. Anlayışa bakar mısınız lütfen. Alacağım kredinin bir kısmını, ailemin ihtiyaçları için harcarsam, bunun faiz olacağını söyleyebiliyor. Buna hiç kimse itiraz etmiyor ve kabul ediyor. Benim araba alırken, onlardan alacağım krediyi onlar firmaya verip, bendende yaklaşık 3 yıl içinde 5.500 TL fazla alıyor, BUNA FAİZ DEMİYOR, ama parayı benim elime verdiğinde, ben bir kısmını yine farklı ihtiyaçlarımda kullandığımda, o zaman bu faiz olur diyebiliyor. Aman Allah'ım, mantığı görüyor musunuz? İŞTE İSLAM, MEZHEPLERİN VE RİVAYETLERİN ETKİSİYLE BÖYLE KUR'AN'IN VE MANTIĞIN DIŞINA ÇIKARTILIYOR.

Kur’an'ın bahsetti RİBA, birisine verdiğiniz borcun nerelerde harcanması ile ilgili değil, VERDİĞİNİZ BORCUN, KAT KAT ARTIRILARAK GERİ ALINMASIDIR. Bakın Ali İmran 130. ayette Allah, bu konuda nasıl uyarıyor. “EY İMAN SAHİPLERİ! RİBAYI ÖYLE KAT KAT KATLAYARAK YEMEYİN. ALLAH'TAN KORKUN Kİ KURTULUŞA EREBİLESİNİZ." Ayet çok açık, borç verdiğiniz parayı yada değerli bir şeyi geri alırken, kat kat fazlasıyla geri alarak, karşınızdaki insanı zor durumda bırakmayın diye Allah uyarıyor. Peki neden verdiğiniz aynı ölçüde, değerde geri alın demiyorda, kat kat fazla geri almayın diyor. Çünkü Kur'an evrenseldir. Geleceği bilen Allah, enflanyon ortamında paranın değer kaybedeceğini biliyor ve hiç kimsenin zararlı çıkmasını istemeyecek adaletli bir hüküm veriyor. Elbette en güzeli verdiğin ölçüde, değerde geri almaktır, Allah yardımcı olan kullarını sever. Ama Allah imtihanımız gereği adaletli hükmünü veriyor, doğru karar vermemizi bizlerden bekliyor.

Bir insan ihtiyaçtan dolayı borç alır. Borcu verdiğimize de bu parayı nereye harcayacaksın diye soramayız. Çünkü bu onun özel hayatıdır. Elbette alınan borcun, kötü amaçlı yanlış yerlerde harcanması durumu farklıdır. Bunu da bizlerin takip etmesi, ya da bilmesi mümkün değildir. Katılım bankasının, müşterisine güvenimi yok, yoksa farklı amaçlar mı var? Ya da kredi alanın, günaha girmesini mi engelliyor bu yolla acaba (!) Görevli bunları söylerken, biz aldığınız aracı ipotek ederek, böylece verdiğimiz paranın da takibini yapmış oluyoruz dediler.

İyide diğer bankalar neden böyle bir davranış içinde değiller. Onlar verdiği krediyi gelişigüzel vermiyorlar ki. Onlarda geri ödeyemeyecek kişilere, zaten kredi vermiyor ama müşterisine güvenip, aldığı krediyi ellerine verebiliyor kredinin durumuna göre. Onlarda ipotek yapıyor borç bitene kadar. ÇOK İLGİNÇTİR KATILIM BANKASI BİZ TİCARET YAPIYORUZ, FAİZ ALMIYORUZ DİYORLAR. Diğer bankalarda ticaret yapıyor, hatta bankalar ticari kuruluşları destekleyen, çok önemli ticari bir işletmedir. Bir insan herhangi bir konuda, özel ihtiyaçlarını karşılamak için bu durumda kredi alamaz, katılım bankasından. Peki, kimden alacak? Kat kat RİBA  artırılmış, tefecilerden mi alsın?

Acaba aynı krediyi, normal bir bankadan almaya kalksak, aylık ne kadar geri öderiz? O tarihlerde birkaç bankaya sordum. Birbirine yakın değerler aldım. Bir banka, aynı meblağdaki aylık dönüşün, 848 TL olduğunu söyledi. BAKIN KATILIM BANKASIYLA HİÇBİR FARKI YOK. Katılım bankası aynı parayı senin eline vermiyor, firmaya veriyor, diğer banka ise elimize veriyor. Çok daha ilginci, birikimi olan ve enflasyonda parasının erimesini engellemek için, bankaya yatıran vatandaşlarımızın durumu, çok daha dikkat çekici. Katılım bankası adıyla çalışan bankaya paranızı yatırdığınızda, geri dönüş olarak en düşük getiriyi sağlıyor. Getirisini önceden söylemiyor, bir ay sonra belli olur diyor. Buda yaklaşık  o tarihlerde, yüzde 06 ya da 06.30 faiz getirisi veriyordu. Gerçi onlara sorsanız bu faiz değil, kar payı diyorlar. Diğer bankalar ise ekonominin gidişatına enflasyona uygun, yaklaşık yüzde 09.30 ya da 10 civarında gelir getiriyor ve bunu paranızı yatırırken hemen söylüyor. Yani paranızın ne kadar nemalanacağını, gelir getireceğini siz baştan biliyorsunuz. Ama katılım bankasında bilmiyorsunuz. Onların insafına kalmış.

İlginçtir, kredi almaya gittiğinizde her iki sistemde çalışan bankalar, bir birine çok yakın faiz oranları ile kredi veriyor, ama halkın parasını çalıştırmaya gelince, en düşüğünü katılım bankası veriyor. Bumu sizin adaletiniz? TOPLUM BÖYLECE FAİZ KORKUSUYLA ALDATILIYOR, KANDIRILIYOR. ASLINDA YOK BİRBİRLERİNDEN FARKI, TEK FARKLARI BİRİSİ, DİNİ KULLANARAK TOLUMUN PARASINI, İSTEDİĞİ GİBİ KULLANIYOR. Değerli din kardeşlerim, Kur'an'da geçen ayeti tekrar etmek, hatırlatmak istiyorum ki konu çok daha iyi anlaşılsın. Allah Kur’an'da, kat kat artırılmış RİBA yemeyin diyor.

Ali İmran 130: Ey inananlar, KAT KAT ARTIRILMIŞ RİBA YEMEYİN, Allah'tan korkun ki, kurtuluşa eresiniz. 

BURADAKİ RİBA, TEFECİLİĞİN TAM KARŞILIĞIDIR. Bugün bankacılık, ya da katılım bankacılığı çağımızın, yaşantımızın gerçekleridir. Doğru kullanılırsa toplumun yararına olur, yanlış kullanılırsa zararına olur. Yani devletin mutlaka kontrolünde olmalıdır. Tabi devlete de millet sahip çıkıp, yöneticilerini EHİL insanlardan seçebiliyorsa. Faiz/RİBA verdiğiniz borcu, kat kat artırarak geri almaktır. KATILIM BANKASI DA, DİĞER BANKALARDA, VERDİĞİ KREDİYİ GERİ ALIRKEN, AYNI MİKTARDA GERİ ALIYOR. BUNUN FARKLI OLDUĞUNU NASIL SÖYLERİZ? Normal bankadan, ya da katılım bankasından kredi aldığınızda, İster bir mal alın, ister çocuğunuzu evlendirin, ister evinize erzak alın yada ev almak için kıredi alın. Hiç fark etmez. Elimizde büyük miktarda paramız olmayabilir. Bankadan toplu para alarak, alacağınız ev yada eşya ile mal sahibi olup, ödeyebileceğimiz daha önce şartları belirlenmiş, gücümüzün yeteceği taksitlerle  ev yada ihtiyacımız olan eşyayı almamız ve bunun karşılığında bankaya aldığımız paranın üstüne ek fazla ilave para vermemiz, Kur'an'ın bahsettiği RİBA ile bir ilgisi yoktur, lütfen kurulan bu tuzağa düşmeyelim. Şöyle bir araştırın lütfen, Diyanetin bile faiz gelirinin bütçelerinde olduğunu göreceksiniz.

Bu makaleyi yazmamdaki amaç, din kardeşlerimin Allah ile aldatılmaması adınadır. Lütfen inançlarımızı, bizlere din adına öğretilenleri, Kur’an ile mutlaka sorgulayalım. Eğer bunu yapmazsak aldatılmaktan, sömürülmekten asla kurtulamayız.

Saygılarımla

Haluk GÜMÜŞTABAK

https://kuranadavet1.wordpress.com/

https://twitter.com/KURANA_DAVET

http://www.hakyolkuran.com/

https://www.facebook.com/Kuranadavet1/

https://hakyolkuran1.blogspot.com/

Yorumlar

  1. Onlar öyle sizlerde böyle kandırılıyorsunuz.Onlar nasıl kandırıldı iseler sende aynı,,,Sadece fraksiyonlar değişik..Yok birbirimizden farkımız, hepimiz Osmanlı Bankasıyız..
    https://bredaholland.blogspot.com/2019/04/onlar-oyle-sizlerde-boyle.html

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

İmtihanımızda, Kaybedenlerden Olmak İstemiyorsak.

  Allah Asr suresinde, iman ettiğini söyleyen kullarım, birbirine Hak olanı,  YANİ YALNIZ ALLAH KATINDAN GELENİ, KUR’AN’I TAVSİYE ETMEDİĞİ SURECE ZİYANDADIR  diyor. Çünkü hak olanın yalnız Allah katından geldiğini yine Kur’an’da bildiriyor. Bizler böylemi yapıyoruz? Rabbimiz iman ettiğini söyleyen kullarını uyarmak için,  “ONLARIN ÇOĞU ALLAH’A, ANCAK ORTAK/ŞİRK KOŞARAK İNANIRLAR”  diyerek, iman ettiğini zannedenlerin, nasıl büyük bir yanılgı içinde oldukları uyarısını yapıyor. Tabi bir başka ayetinde de kendisine  ŞİRK/ORTAK KOŞANIDA AFFETMEYECEĞİ  bilgisini veriyor. Peki, bizler böyle büyük hatalar yapıyor muyuz? İnancımızı Kur’an ile sorguladık mı? Gelin sorgulayalım. Bizler yalnız Allah’ın katından gelen HAK olan Kur’an’a mı iman ediyoruz? Yoksa yalnız Kur’an ile İslam yaşanmaz,  KUR’AN+RESULÜN SÜNNETİ+MEZHEP İMAMLARININ İCHATLARI ile birlikte  mi yaşanır diyoruz.  Eğer bunu söylüyorsak, Allah’ın uyardığı gibi...

İslam’ı Sorumlu Olduğumuz Kur’an’dan Öğrenmezsek, Sonucuda İşte Böyle Olur.

  Bizler hiç düşünmeden, sorgulamadan Kur’an’dan uzak öyle bir din yaşıyoruz ki, adeta Allah’ın kitabı Kuran’ı küçümsediğimizin farkında olmadığımız gibi,  yalnız Kur’an ile İslam’ı yaşayamayacağımıza inandırıldık. İman ettik dediğimiz Kur’an, bu düşünceye onay veriyor mu, hiç baktık mı? Elbette hiç bakmadık, hatta bakmaya teşebbüs bile etmemizi engelleyip, sen Kur’an’ı anlayamazsın senin ilmin ne ki, Arapça bir kelimenin bilmem kaç anlamı var, sen hangisinin olduğunu nereden bileceksin diyerek, aklın mantığın kabul etmeyeceği düşünceleri, her nedense kabul etmekte sakınca görmedik. Arapça olan Kur’an’a bunları söyleyenler, her ne hikmetse yine Arapça olan rivayet hadislere, neden bunları söylemediklerini hala fark edemediysek, Allah ile aldatılmaktan da asla kurtulamayız.  İSLAM’I SORUMLU OLDUĞUMUZ KUR’AN’DAN ÖĞRENMEZSEK, SONUCUDA İŞTE BÖYLE OLUR . Mezheplerin hatta cemaat ve tarikatların şekillendirdiği İslam inancımızda şu mantık ve Kur’an dışı inancı, her nedense...

Enam Suresi 38. Ayet. “Biz Kitapta Hiç Bir Şeyi Eksik Bırakmadık.”

Bizler Kur’an ayetlerini doğru anlamak istiyorsak, mutlaka yine Kur’an’ın açıklamalarından, verdiği örneklerden yola çıkarak, anlamanın yolunu yöntemini seçmeliyiz. Bu konuda bir örnek vermek istiyorum, önce ayeti yazalım daha sonra üstünde birlikte düşünelim. Enam 38:  Yeryüzünde gezen her türlü canlı ve (gökte) iki kanadıyla uçan her tür kuş, sizin gibi birer topluluktan başka bir şey değildir. BİZ KİTAP’TA HİÇBİR ŞEYİ EKSİK BIRAKMADIK. Sonunda hepsi Rablerinin huzuruna toplanıp getirilecekler. (Diyanet meali) Bu ayette geçen çok dikkat çekici bir cümle var.  BİZ KİTAP’TA HİÇBİR ŞEYİ EKSİK BIRAKMADIK . Sizce Allah, hangi kitaptan bahsediyor olabilir? Ne yazık ki geleneksel İslam anlayışı bu ayette geçen, bu cümleden çok rahatsız, onun içinde bu cümleye öyle bir anlam yüklüyorlar ki, ayette geçen bu cümlenin, neredeyse bizlere vermesi gereken anlamını alıp götürüyor. Siz ayeti okuduğunuzda ne anladınız? Yani Allah hangi kitapta, hiçbir eksik bırakmadığından bahsedi...