Ana içeriğe atla

EHLİ KİTABIN YAPTIĞI YANLIŞLARI, TEKRAR EDİYORUZ. MAİDE SURESİ 116-117. AYETLER.


 

İslam Allah’a boyun eğmek, teslim olmak demektir. Onun yanında asla hiç kimseye teslim olamayız, boyun eğemeyiz. Bunu yapıyorsak, Allah’ın yanında onları da İLAH edinmiş oluruz. Yani Allah’tan başka hiç kimsenin sözlerine/hadislerine boyun eğmeyip, yalnız Kur’an’ın hükümlerine boyun eğeceğimiz anlamındadır. Bizler inancımızı yaşarken, Ehli kitabın yaptığı yanlışları ne yazık ki tekrar ediyoruz. Hâlbuki aynı yanlışları yapmayalım diye Allah, onların hatalarından birçok örnekler vermiştir Kur’an’da. Fakat batıl ve ataların inancı içimizde çok baskın ki, Kur’an gerçeklerini fark eden ne yazık ki çok az.  İşin kötüsü sanki Allah, hiç uyarmamış gibi davranıyoruz. Ehli kitap, Allah’ın gönderdiği Elçileri kutsallaştırmış, sonunda hepsi Allah’ın oğlu, yani İLAH ilan edilmiştir. 

Belki bizler Allah’ın Elçisine, İLAH yakıştırmasında bulunmadık, ama neredeyse daha ileri giderek, Allah’ın bu dünyayı, Hz. Muhammed için yarattığını söyleyebildik. Daha neler neler anlattık,  Kur’an’da Rabbimiz tek kelime bile söylemediği halde.  Bizler Allah’ın Elçisini, kâinatın efendisi ilan ettik. Hâlbuki kâinatın efendisi Allah tır. Hz. Muhammed sağlığında, kendisine efendimiz dedirtmemiştir. Çünkü efendi Allah’tır diyerek, bu şekilde kendisine hitap edilmesini yasaklamıştır. Efendi sözcüğünün anlamı Rab sözünden çok farklı değildir. Efendi sözü/buyruğu dinlenen, yol gösterici, sahip, anlamındadır. Rab itaat edilen efendi, otorite sahibi, sözü dinlenen anlamlarına gelir. Tabi bizler tüm bunlardan habersiz günümüzde, Hz. Muhammed için, bizim efendimiz diyoruz. Farkında değiliz, Ehli kitabın düştüğü hatalara düşüyoruz. Sizlere Maide suresi 116 ve 117. ayetleri hatırlatmak istiyorum.

Maide 116: HANİ ALLAH “EY MERYEM OĞLU İSA! İNSANLARA ‘BENİ VE ANNEMİ, ALLAH’IN PEŞİ SIRA İKİ İLAH EDİNİN!’ DİYE SEN Mİ DEDİN?” DEDİĞİ ZAMAN, (İSA) “(HAŞA)! SEN YÜCESİN. HAKKIM OLMAYAN ŞEYİ SÖYLEMEK BANA YAKIŞMAZ. BEN ONU SÖYLESEYDİM SEN ONU ELBETTE BİLİRDİN. SEN BENDEKİNİ BİLİRSİN, (OYSA) BEN SENDE OLANI BİLEMEM. ŞÜPHESİZ Kİ GİZLİLİKLERİ BİLEN ANCAK SENSİN SEN.” DEMİŞ (OLACAK)TIR. (Mehmet Okuyan)

Allah’ın mahşer günü, nasıl uyaracağının örneğini görüyor musunuz? Görüyoruz ama acaba ders alıyor muyuz, orası önemli. Hıristiyanlar Hz. İsa yı ilahlaştırdıklarının hatasını, bakın Kur’an’da örneğini verip, Rabbimiz bizleri ne güzel uyarıyor. Mahşer günü Hz. İsa benim böyle bir şey söylemem mümkün değil diyecek.  Ayetin devamına bakalım şimdide. Bakalım kendisi ümmetine neler ilettiğini söylüyor. Belki bu örnekten ders alırız da, aynı hatayı yapmayız.

Maide 117: “BEN ONLARA, YALNIZCA SENİN BANA EMRETTİĞİN (ŞU ESASI) SÖYLEDİM: ‘BENİM DE RABBİM, SİZİN DE RABBİNİZ OLAN ALLAH’A KULLUK EDİN!’ İÇLERİNDE BULUNDUĞUM SÜRECE DURUMLARINA ŞAHİTTİM. BENİ VEFAT ETTİRİNCE  ARTIK ONLAR ÜZERİNE GÖZETLEYİCİ YALNIZ SEN OLDUN. SEN HER ŞEYE ŞAHİTSİN. (Mehmet Okuyan)

Bakar mısınız lütfen, ne diyor Allah’ın Elçisi. BEN ONLARA SADECE, SENİN BANA EMRETTİKLERİNİ SÖYLEDİM DİYOR. Sizce bizlere Kur’an’ı tebliğ eden, O örnek insan, Hz. Muhammed, Allah’ın bizleri sorumlu tutacağına hükmettiği Kur’an’ın dışından, tek bir kelime bunlarda benim dini hükümlerimdir, demiş olabilir mi? Ne dersiniz, bu ayetten sizce alacağımız hiçbir ders yok mu? Almayanlar hesap günü, yüzleri simsiyah olarak haşredilenler olacaktır, hatırlatırım. Allah mahşer günü, hesabın görüleceği o çetin gün gelmeden, Elçisini şahit olarak çağırdığında, aralarında geçecek konuşmasının örneğini, şimdiden bizlere iletiyor ki, bizlerde aynı hatalara düşmeyelim

Bizler bu örneklerden, hiçbir ders almadığımız içindir ki, aynı hatalara bizlerde düştük. Çünkü tıpkı Ehli kitabın yaptığı gibi, Allah’ın bizleri sorumlu tutacağına hükmettiği rehberi, FURKANI terk ettik. Onun yerine batılı sanı ve rivayet sözlerin ardına düştük. Tabi tüm bunların hesabını, huzurda vereceğiz. Değerli din kardeşlerim, bugüne kadar yaptığımız yanlışları, gelin bir kenara bırakalım, çünkü Rabbimiz sonsuz bağışlayıcı, affedicidir. İnancımızı elimizde Kur’an, yalnız onun rehberliği ile yaşayalım. Maide suresi 117. ayette Hz. İsa’nın söylediği sözlerinden dersler alalım, bakın ne diyordu? “SEN BENİ VEFAT ETTİRİNCE, ONLARI GÖZETLEYEN YALNIZ SEN OLDUN. SEN HER ŞEYİ GÖRENSİN.” Bu sözlerden gelin ders alalım ve aynı mantıkla diyelim ki, mahşer günü aynı soru Hz. Muhammed’e sorulmuş olsaydı, Allah’ın Elçisi örnek insan, Hz. İsa’nın söyleyeceklerinden farklı bir şey söylemeyip, şunları söyleyecektir. 

RABBİM BEN ÜMMETİMİN ARASINDAYKEN, SENİN VAHYETTİĞİN GİBİ, ONLARI YALNIZ KUR’AN İLE UYARDIM, KUR’AN’IN İPİNE SARILMAYA DAVET ETTİM. DİNDE SAKIN BÖLÜNMEYİN DEDİM. KUR’AN’IN SINIRLARINI AŞMAYIN SAKIN VELİLER, EFENDİLER, GAVSLAR EDİNİP ARDI SIRA GİTMEYİN DİYE UYARDIM. AMA BENİ VEFAT ETTİRDİKTEN SONRA, ONLARIN ÜZERİNDE GÖZETLEYİCİ YALNIZ SEN OLDUN. SEN HERŞEYİ GÖRENSİN RABBİM.

Ne dersiniz, Allah bizlere Kur’an’da verdiği örneklerde, çok açık bizlerin yolunun, yalnız vah yettiği ve bizleri sorumlu tutacağına hükmettiği, Kur’an olduğunu ve görevlendirdiği elçisinin de, yalnız bizleri Kur’an’a davet ettiğini anlatmıyor mu? Ben okuduklarımdan bunları anladım.  Sizlere düşen aynı değerlendirmeyi sizlerin de yapmasıdır. Bu dünyada hepimiz imtihandan geçiyoruz. İMTİHAN OLDUĞUMUZ KİTAP KUR’AN OLDUĞUNA GÖRE, SİZCE ADALETİNDEN SUAL OLUNMAYAN RABBİMİZ, BİZLERİ İMTİHANINDA SORUMLU TUTACAĞIZ KUR’AN’IN DIŞINDAN DA HESABA ÇEKER Mİ? Yorum ve karar sizlerin, imtihan sizin imtihanınız. neye yada kime güveneceğiniz size kalmış.

Saygılarımla

Haluk GÜMÜŞTABAK

https://kuranadavet1.wordpress.com/

https://twitter.com/KURANA_DAVET

http://www.hakyolkuran.com/

https://www.facebook.com/Kuranadavet1/

https://hakyolkuran1.blogspot.com/

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

KABEYİ İLK KİM YAPMIŞTIR?

Biz Müslümanlar her konuda olduğu gibi, Allah’ın emri Hac görevini yerine getirdiğimiz Kâbe nin, ne zaman ve kim tarafından yapıldığı konusunda bile, tam anlaşamıyor, Kur’an açıklamasına rağmen, Kur’an’ın bilgilerine inanacağımıza rivayetlerin etkisinde kalıyoruz. Televizyonlarda izlemişsinizdir, hatta kafanız da karışmıştır. Kâbe yi ilk yapanın, Hz. Âdem olduğu anlatılır. İlginçtir bu bilgilerin tamamı rivayetlerde geçer, sorumlu olduğumuz Kur’an’da tek kelime geçemez. Bakın bu konuda neler söyleniyor, önce bu rivayetlere göz atalım, daha sonra sorumlu olduğumuz Kur’an’dan gerçekleri öğrenelim. “İSLAM’DA GENEL GÖRÜŞ OLARAK KÂBE’NİN, İLK OLARAK HZ. ÂDEM TARAFINDAN YAPILDIĞI SÖYLENİR. ANCAK ONDAN GERİYE, SADECE TEMELLERİNİN KALDIĞI, SONRA HZ. ŞİT PEYGAMBER TARAFINDAN YENİDEN İNŞA EDİLDİĞİ VE NUH TUFANI SIRASINDA KUMLARA GÖMÜLDÜĞÜ ANLATILIR. DAHA SONRASINDA, KUR’AN’DA BELİRTİLDİĞİ ÜZERE, HZ İBRAHİM’İN ALLAH’IN EMRİ İLE KÂBE’NİN BULUNDUĞU YERE GİTTİĞİ VE KÂBE’NİN TEMELLERİNİ BULARAK, O

ÖLMÜŞLERİMİZE KUR’AN OKUMAK, KURBAN KESMEK DOĞRU MUDUR?

Sizce Kur’an ölmüşlerimize okunur mu, okunursa faydası olur mu? Bildiğiniz gibi günümüz İslam toplumunda, çok fazla kabul gören ve her ölen yakınlarımızın ardından Kur’an okuruz, ya da okuturuz. Kabir ziyaretlerinde görürsünüz, ölmüş kişinin mezarı başında ona Kur'an okurlar. Bu davranışımız ne kadar doğru. Gelin bu sorumuzu Kur’an'a soralım, bakalım ne cevap verecek. Allah Kur’an'ı neden ve ne amaçla indirdiğini, bakın nasıl açık bir şekilde bizlere bildiriyor. Yasin 70:   DİRİ OLANLARI UYARABİLSİN ve kâfirlere ceza hak olsun diye. ( Bayraktar Bayraklı) Fatır 22:  DİRİLER İLE ÖLÜLER DE BİR OLMAZ. Allah, dilediğine işittirir. SEN, KABİRDE BULUNANLARA İŞİTTİRECEK DEĞİLSİN. (Diyanet meali) Neml 80:  Bil ki SEN ÖLÜLERE İŞİTTİREMEZSİN, arkalarını dönüp giderlerken sağırlara da DAVETİ DUYURAMAZSIN. ( Diyanet vakfı) Aslında bu ayetleri okuyan ve iman ettiğini söyleyen bir Müslüman, Kur’an'ın yaşayan bizler için bir tebliğ, uyarı  HAKKIN YOLUNA DAVETİYE  olduğunu anlayacaktır

SALAT'IN BİR ANLAMININDA, NAMAZ OLMADIĞINI SÖYLEYEN KARDEŞLERİMİZE.

  Bu makalemde sizlerin, üzerinde düşünmenize vesile olmak istediğim konu, Kur’an’da geçen SALAT kelimesi üzerinde olacak. Salat Allah’a dua etmek, toplumun birbirine destek olması ve bizlerin farsça namaz dediğimiz kıyam, rükû ve secde ile yapılan şekilsel bir dua ibadeti anlamlarına gelir. Bu makalemde üzerinde durmak istediğim konu, bazı arkadaşlarımızın kıyam, rükû ve secde ile yaptığımız ibadetin aslında, Kur'an'da geçmediğini iddia ettikleri konusu üzerinde olacak.  Her düşünceye saygılı olurda, hiç bir etki altında kalmadan, derinlemesine Kur’an ayetleri üzerinde düşünürsek, inanıyorum ki en doğru sonuca ulaşabiliriz. Eğer birbirimize saygısız tavırlar içinde olurda, bizim gibi inanmadığı için, karşımızdaki kişiyi dinsizlikle suçlarsak, daha baştan büyük hata yapmış oluruz.  ÖNCE ŞUNU ÇOK AÇIK BİR ŞEKİLDE, YAZIMIN BAŞINDA SÖYLEMEK İSTERİM. ŞU AN KILDIĞIMIZ NAMAZIN AYNISINI, DETAYLARINI KUR’AN’DA ARAMAYALIM, BULAMAYIZ. ÇÜNKÜ ALLAH BU ŞEKLİYLE, YANİ DETAYI İLE NAMAZI KUR’A