Ana içeriğe atla

YUNUS SURESİ 57. AYETTEN DERS ALMAYANLAR, KENDİLERİNE ALLAH’IN YANINDA İLAH ARAYANLARDIR.

 


Bu makalemde sizlerin, üzerinde düşünmenize vesile olmak istediğim, çok önemli bir konu var. Çünkü bizler Kur’an’ı sen anlayamazsın dediklerinden, anlayarak ve düşünerek genellikle hiç okumadığımız için, Kur’an’a Allah’ın vahyine öyle saygısızlıklar yapıyoruz ki, bu hatamızdan Allah, dualarımıza karşılık vermiyor. İslam toplumunun acıklı halinden, sanırım çok açık anlaşılıyor. Biz Müslümanların genel çoğunluğu, İslam’ı yalnız Kur’an ile yaşayamayacağımıza, Kur’an’da din adına her bilginin detaylı olmadığına, hatta Kuran’ı herkesin anlayamayacağına inandırılmışız. Hâlbuki Allah Kur’an’da bizleri, yalnız Kur’an’ın ipine sarılın, sakın Kur’an’ın sınırlarını aşmayın, Kur’an’ı açıklamak bizim görevimiz, nice örneklerle Kur’an’ı açıkladık diye uyarmıyor muydu? Din Allah’ın dini olduğuna ve hiçbir ortağı olmadığına göre, dinin sahibi kullarına dinini, hükümlerini izah edip, detaylı anlatmadığına nasıl inanırız?

Eğer bizler İslam dinini, yalnız Kur’an’dan yaşayamıyor da, Allah’ın Resulünün hadislerine ve mezheplerin fıkıh inancına mutlaka muhtaç isek, bu durumda İslam dini Allah, Resulü ve fıkıh imamlarının ortak dini dememiz gerekir. Buda şirktir Allah’ın yanında ilahlar edinmektir. İlah kelimesinin anlamı, gönülden bağlanıp sığınılan  sorgusuz itaat ve kulluk edilen anlamındadır. Çünkü dinin sahibi kimse, kanun koymaya, din adına sorgusuz itaat edilip kulluk edilme yetkisine de o sahiptir. Hatırlatırım Allah hükmüme hiç kimseyi ortak etmem diye uyarıyor. Çok daha kötüsü, ALLAH’IN RESULÜNÜN RİVAYET HADİSLERİ VE MEZHEPLERİN FIKIH İNANCI OLMASAYDI, KUR’AN ANLAŞILMAZ, KAPALI KALIRDI DİYEBİLİYORUZ. Bu düşünceye inanıyorsak, Resule ait olduğu iddia edilen hadisleri Kur’an’ın önüne geçirmiş, ona haşa Kur’an’dan çok daha fazla değer vermiş oluruz ki, buda şirktir. Çünkü anlaşılmayanı açıklıyor ve bizim imanımızı kurtarıyor diye ne yazık ki inanıyoruz. Mahşer günü Resulün şahitliğinde, O örnek insana iftira atanların safında olmak istemiyorsak, Resule ait olduğu iddia edilen sözleri/hadisleri, mutlaka Kur’an süzgecinden geçirip, öyle kabul etmelidir. ÇÜNKÜ ALLAH’IN RESULÜ ÜMMETİNE, YALNIZ KUR’AN’I TEBLİĞ ETTİĞİNİ, BİZZAT KUR’AN’DA BİZLERE BİLDİRİYOR.  “BU KURAN BANA VAHYOLUNDU Kİ, ONUNLA SİZİ VE ULAŞTIĞI HERKESİ UYARAYIM.” (Enam 19)

Hâlbuki Kur’an’ı dikkatle bir kez anlayarak ve düşünerek, ayetler arasında bağlantı kurarak Kur’an’ı okumuş olsaydık, bu söylenenler karşısında içimiz titrer, üzülür hatta kahrolurduk. Ama bu batıl inancı o kadar rahat söylüyoruz ki, üzülmeyi kahrolmayı bırakın, bu mantık ve Kur’an dışı sözlere inanmayanları kâfirlikle, Peygamber düşmanlığıyla suçluyoruz. HÂLBUKİ BÖYLE BİR İNANÇ YAŞAYANLARI ALLAH, KUR’AN’DA ÖRNEK VERİYOR UYARIYOR VE KENDİLERİNE GÖNDERDİĞİ KİTABA YALNIZ SARILMAYIP, RİVAYET VE SANI BİLGİLERİN ARDINDAN GİDENLERİN, ALLAH’A ŞİRK KOŞTUKLARI İÇİN, AFFEDİLMEYECEKLERİ UYARISINI KUR’AN’DA YAPIYOR. BİZLER BU HATAYA DÜŞMEYELİM DİYE ÖRNEKLER VERİYOR.

Bu makalemde, yapılan bu yanlışa Kur’an’dan tek bir örnek verip, bu hatayı yapan kardeşlerimizin düşünmesine vesile olmak istiyorum. Sizce bu ve benzeri birçok ayette Allah, gönderdiği Kur’an için, SİZLERE ŞİFADIR, YOL GÖSTERİCİ REHBERDİR, SİZLER İÇİN RAHMETTİR diyorsa, Kur’an için böyle bir yakıştırma yapmamız, onun yanına beşeri kitaplar, hükümler ilave etmemiz doğru olabilir mi? Elbette asla doğru olmaz. Hatta bunu söyleyenler, Allah’ın kitabının önüne beşeri sözleri/hadisleri koyarak, Allah’ın kitabını küçümsemiş, insanların yazdığı kitapları övgüyle değerini artırmış oluruz. Allah Kur’an’da Kitap Ehlinin, günümüzde bizlerinde yaptığı bu yanlışlara düştüklerinde, Bakara 23. Ayetinde,  nasıl uyarmıştı onu hatırlayalım önce

“KULUMUZA İNDİRDİKLERİMİZDEN ŞÜPHE İÇİNDEYSENİZ, ONUN (KUR’AN’IN) BENZERİ HERHANGİ BİR SURE GETİRİN!  DOĞRUYSANIZ ALLAH’TAN BAŞKA ŞAHİTLERİNİZİ (YARDIMCILARINIZI) DA ÇAĞIRIN!”

Bu ve benzeri onlarca uyarıyı Allah Kur’an’da yaptığı halde Kitap Ehline, bizler ne yazık ki anlayarak ve düşünerek Kur’an’ı okumadığımız ve anlamadığımız dilden okuduğumuz için, AYNI HATALARI YAPMAYA DEVAM EDİYORUZ. KUR’AN ÖZET BİLGİ VERİR, DETAYLI DEĞİLDİR DİYE İNANIP, KENDİMİZİ DOĞRULUĞUNDAN ASLA EMİN OLAMAYACAĞIMIZ, BEŞERİ RİVAYETLERE, MEZHEPLERİN FIKIH İNANCINA TESLİM ETMEKTE, HİÇ BİR SAKINCA GÖRMÜYORUZ. BU DAVRANIŞLARI SİZCE, KUR’AN HAKKINDA TOPLUMU ŞÜPHEYE, KUŞKUYA DÜŞÜRMEK DEĞİLDE NEDİR? Din Allah’ın dini olduğuna iman ediyorsak, nasıl olurda Allah’ın dinini insanların söylemleri ile yaşarız, bunu da mı akıl edemiyoruz. Sizce Allah yazacağım ayette, Kur’an için şu sözleri söylüyorsa mezheplerin, cemaat ve tarikatların, eşi benzeri olmayan Kur’an için söyledikleri doğru olabilir mi?

Yunus 57: EY İNSANLAR! İŞTE SİZE RABBİNİZDEN BİR ÖĞÜT, KALPLERE BİR ŞİFÂ VE İNANANLAR İÇİN YOL GÖSTERİCİ BİR REHBER VE RAHMET (OLAN KUR’AN) GELDİ. (Diyanet meali)

Bakın Allah tüm iman eden kullarına hitaben, gönderdiği Kur’an için ne diyor, bizler neler söylüyoruz. Eşi benzeri olmayan, Allah katından gelen bir ÖĞÜT, IŞIK, REHBER KALPLERE BİR ŞİFA OLAN NUR, NASIL OLURDA YARATILMIŞ BİR BEŞERİN, İNSANLARIN AÇIKLAMASINA, İZAHINA MUHTAÇ OLUR, BU KADAR MI AKLIMIZI YİTİRDİK, BU KADAR MI ZALİMLERİN ARASINDA KENDİMİZİ KAYBETTİK. ALLAH’IN KİTABI GİBİ, İNSANLARIN YAZDIĞI HERHANGİ BİR KİTAP VARMIDIR Kİ, İNSANLARIN KALBİNE ŞİFA VE RAHMET OLSUN? Bir örnek daha vermek istiyorum, bakın Allah yine Kur’an için ne diyor.

İsra 82: BİZ KUR’AN’DAN, MÜ’MİNLER İÇİN ŞİFA VE RAHMET OLACAK ŞEYLER İNDİRİYORUZ. ZALİMLERİN İSE KUR’AN, ANCAK ZARARINI ARTIRIR. (Diyanet meali)

Doğrusu aklını zerre kadar kullanan bir Müslümana açıklamaya, izah etmeye gerek yok ama bizlerin batıl ve hurafeler gözlerimize öyle perde çekmiş, kulaklarımızı ve kalbimizi öyle mühürlemiş ki, bunca açık gerçekleri göremiyoruz. Elbette bunun nedeni, Allah’ın NUR saçan vahyi, ŞİFA DAĞITAN GERÇEKLERİ İLE BULUŞABİLMEK İÇİN, BİZLER HİÇ BİR ÇABA GÖSTERMEDİĞİMİZDEN, ALLAH’TA BİZLERİN GÖNÜL GÖZÜNÜ AÇMIYOR VE GERÇEKLERLE BULUŞTURUP GÖNLÜMÜZE, RUHUMUZA ŞİFA VERMİYOR. Bu gerçeklerle buluşamadığımızda zalimlerin, din tacirlerinin, Allah ile aldatıcıların da tuzağına, rahatlıkla düşüyoruz. Böyle olunca battıkça batıyoruz, ama bunun farkında bile olamıyoruz.

Aslında anlatacak, örnek verilecek o kadar yanlışlarımız var ki, hangisini anlatsam bilemiyorum. Gönül gözlerini Kur’an ile açmak için çaba harcamayanlara, fayda etmeyecektir. BİZLERE UZUN GİBİ GELEN ÖMÜR ÖYLE KISAKİ, ADETA BİR GÖZ AÇIMI KADAR KISA. BUNU FARK ETTİĞİMİZDE, İŞ İŞTEN GEÇMİŞ OLABİLİR. Dilerim batıl ve hurafeden uzak, Kur’an gerçekleri ile buluşabilmek adına, elinden geldikçe çaba harcayan, Allah’ın azınlık halis kullarından oluruz.

Saygılarımla
Haluk GÜMÜŞTABAK

https://kuranadavet1.wordpress.com/

https://twitter.com/KURANA_DAVET

http://www.hakyolkuran.com/

https://www.facebook.com/Kuranadavet1/

https://hakyolkuran1.blogspot.com/

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

KABEYİ İLK KİM YAPMIŞTIR?

Biz Müslümanlar her konuda olduğu gibi, Allah’ın emri Hac görevini yerine getirdiğimiz Kâbe nin, ne zaman ve kim tarafından yapıldığı konusunda bile, tam anlaşamıyor, Kur’an açıklamasına rağmen, Kur’an’ın bilgilerine inanacağımıza rivayetlerin etkisinde kalıyoruz. Televizyonlarda izlemişsinizdir, hatta kafanız da karışmıştır. Kâbe yi ilk yapanın, Hz. Âdem olduğu anlatılır. İlginçtir bu bilgilerin tamamı rivayetlerde geçer, sorumlu olduğumuz Kur’an’da tek kelime geçemez. Bakın bu konuda neler söyleniyor, önce bu rivayetlere göz atalım, daha sonra sorumlu olduğumuz Kur’an’dan gerçekleri öğrenelim. “İSLAM’DA GENEL GÖRÜŞ OLARAK KÂBE’NİN, İLK OLARAK HZ. ÂDEM TARAFINDAN YAPILDIĞI SÖYLENİR. ANCAK ONDAN GERİYE, SADECE TEMELLERİNİN KALDIĞI, SONRA HZ. ŞİT PEYGAMBER TARAFINDAN YENİDEN İNŞA EDİLDİĞİ VE NUH TUFANI SIRASINDA KUMLARA GÖMÜLDÜĞÜ ANLATILIR. DAHA SONRASINDA, KUR’AN’DA BELİRTİLDİĞİ ÜZERE, HZ İBRAHİM’İN ALLAH’IN EMRİ İLE KÂBE’NİN BULUNDUĞU YERE GİTTİĞİ VE KÂBE’NİN TEMELLERİNİ BULARAK, O

İmtihanımızda, Kaybedenlerden Olmak İstemiyorsak.

  Allah Asr suresinde, iman ettiğini söyleyen kullarım, birbirine Hak olanı,  YANİ YALNIZ ALLAH KATINDAN GELENİ, KUR’AN’I TAVSİYE ETMEDİĞİ SURECE ZİYANDADIR  diyor. Çünkü hak olanın yalnız Allah katından geldiğini yine Kur’an’da bildiriyor. Bizler böylemi yapıyoruz? Rabbimiz iman ettiğini söyleyen kullarını uyarmak için,  “ONLARIN ÇOĞU ALLAH’A, ANCAK ORTAK/ŞİRK KOŞARAK İNANIRLAR”  diyerek, iman ettiğini zannedenlerin, nasıl büyük bir yanılgı içinde oldukları uyarısını yapıyor. Tabi bir başka ayetinde de kendisine  ŞİRK/ORTAK KOŞANIDA AFFETMEYECEĞİ  bilgisini veriyor. Peki, bizler böyle büyük hatalar yapıyor muyuz? İnancımızı Kur’an ile sorguladık mı? Gelin sorgulayalım. Bizler yalnız Allah’ın katından gelen HAK olan Kur’an’a mı iman ediyoruz? Yoksa yalnız Kur’an ile İslam yaşanmaz,  KUR’AN+RESULÜN SÜNNETİ+MEZHEP İMAMLARININ İCHATLARI ile birlikte  mi yaşanır diyoruz.  Eğer bunu söylüyorsak, Allah’ın uyardığı gibi  ZİYANDAYIZ  yani kaybedenlerdeniz demektir. Allah ayetlerinde bizleri uy

ÖLMÜŞLERİMİZE KUR’AN OKUMAK, KURBAN KESMEK DOĞRU MUDUR?

Sizce Kur’an ölmüşlerimize okunur mu, okunursa faydası olur mu? Bildiğiniz gibi günümüz İslam toplumunda, çok fazla kabul gören ve her ölen yakınlarımızın ardından Kur’an okuruz, ya da okuturuz. Kabir ziyaretlerinde görürsünüz, ölmüş kişinin mezarı başında ona Kur'an okurlar. Bu davranışımız ne kadar doğru. Gelin bu sorumuzu Kur’an'a soralım, bakalım ne cevap verecek. Allah Kur’an'ı neden ve ne amaçla indirdiğini, bakın nasıl açık bir şekilde bizlere bildiriyor. Yasin 70:   DİRİ OLANLARI UYARABİLSİN ve kâfirlere ceza hak olsun diye. ( Bayraktar Bayraklı) Fatır 22:  DİRİLER İLE ÖLÜLER DE BİR OLMAZ. Allah, dilediğine işittirir. SEN, KABİRDE BULUNANLARA İŞİTTİRECEK DEĞİLSİN. (Diyanet meali) Neml 80:  Bil ki SEN ÖLÜLERE İŞİTTİREMEZSİN, arkalarını dönüp giderlerken sağırlara da DAVETİ DUYURAMAZSIN. ( Diyanet vakfı) Aslında bu ayetleri okuyan ve iman ettiğini söyleyen bir Müslüman, Kur’an'ın yaşayan bizler için bir tebliğ, uyarı  HAKKIN YOLUNA DAVETİYE  olduğunu anlayacaktır