Ana içeriğe atla

KUR’AN İNSANLARIN BİRBİRİNE BEDDUA ETMESİ, KÖTÜ SÖZ SÖYLEMESİ VE LANETLEMESİ KONUSUNDA, NELER SÖYLÜYOR.


 

Kur’an beddua ve küfür, hakaret etmek ile ilgili neler söylüyor diye baktığımızda, O konu hakkında da elbette bilgiler veriyor, tavsiyelerde bulunuyor. Önce şunu net söylemeliyim ki, Kur’an’a iman eden bir Müslüman kendisine karşı kötülük yapmayana karşı, asla ne kötü davranmaya, neden kötü bir söz söyleme iznini vermiyor.  Bu konuyu doğru anlayabilmek için, sizlere örnek bir ayet hatırlatmak istiyorum.

Enam 108: ALLAH’IN PEŞİ SIRA (VARLIKLARA) YALVARANLARA (BİLE) SÖVMEYİN; (SONRA) ONLAR DA BİLMEYEREK ALLAH’A SÖVERLER. BÖYLECE BİZ HER ÜMMETE KENDİ İŞLERİNİ SÜSLÜ GÖSTERDİK. SONUNDA DÖNÜŞLERİ SADECE RABLERİNEDİR. O DA YAPTIKLARINI KENDİLERİNE BİLDİRECEKTİR. (Mehmet Okuyan)

Bakın bu ayet aslında günümüz toplumunun yaptığı yanlışa, çok güzel bir örnek.  Allah sakın dinde bölünenler gibi olmayın dediği halde bizler, mezheplere, cemaat Lara, tarikatlara bölünmekte zenginlik vardır diyerek, bir birimize düşman olduk. Hatta öyle bir düşman olduk ki, bir birimize yaptığımız hakaretlerden, küfürlerden sizlere örnek vermeye utanıyorum. BEDDUA kelimesi, kötü dua anlamındadır. Allah inanç farklılıklarınız bile olsa, hatta hak yolundan batıla sapmış kişilere bile, küfür ederek hakaret etmeyin yani onlara beddua etmeyin diyor. ALLAH KİMİN DOĞRU YOLDA OLDUĞUNU, HESAP GÜNÜ KENDİLERİNE BİLDİRECEĞİNİ SÖYLÜYOR.

Buradan da anlıyoruz ki hakaret, küfür ve beddua bir Müslümana yakışan davranışlar değil. Peki, bize şahsımıza yapılan hakaret, saygısızlık, hakkımızı yiyen kötü davranan kişilere karşı, kızgınlığımız sonucunda da sakın karşılık vermeyin mi diyor Allah, yoksa bir istisna mı yapıyor, ne dersiniz? Şimdide ona bakalım, bu konuda neler söylüyor Kur’an.

Nisa 148: ALLAH KÖTÜ SÖZÜN AÇIKÇA SÖYLENMESİNİ SEVMEZ; HAKSIZLIĞA UĞRAYANIN SÖZÜ HARİÇ! ALLAH DUYANDIR, BİLENDİR. (Mehmet Okuyan)

Demek ki haksızlığa, zulme uğrayan bir kişinin kendisine hâkim olamayarak, zulüm yapana karşı istenmeyen kötü sözler söylemesine, beddua etmesine Allah müsaade ediyor. Bunun dışında kötü söz söylemesi, beddua etmesi yani, KARŞISINDAKİ KİŞİNİN KÖTÜ BİR DURUMA DÜŞMESİ İÇİN, DUADA BULUNMASI, bir Müslümana yakışmaz diyor. Bu ayeti anlamaya çalışırken, sinirlerine hâkim olamayan mağdur bir kişinin, sinirlerinin etkisiyle, söylediği sözler olarak algılamalıyız. Allah affedicidir bağışlayıcıdır.

Kur’an’da insanların birbirine lanet etmesi konusunu da, bu ayet ışığında anlamalıyız. Allah’ın yoldan sapmış, söz dinlemez sapkın kullarına lanet etmesini, onlara karşı tavrını belirtmek için, huzuruna geldiklerinde cezalandıracağının, açık işareti olduğunu anlamalıyız. Örnek verelim. KİTAPTA İNSANLARA AÇIKÇA GÖSTERDİKTEN SONRA, İNDİRDİĞİMİZ APAÇIK DELİLLERİ VE HİDAYETİ GİZLEYENLERE HEM ALLAH, HEM DE BÜTÜN LANET EDİCİLER LANET EDERBakara 159”  “ONLAR EBEDÎ OLARAK LÂNET İÇİNDE KALIRLAR. ARTIK NE KENDİLERİNDEN AZAP HAFİFLETİLİR, NE DE YÜZLERİNE BAKILIR.” Bakara 162.

İnsanların birbirine lanet etmesine gelince. BİR İNSANI LANETLEMEK, ONUN ALLAH’IN YARDIMINDAN, BAĞIŞLAYICI LÜTFUNDAN UZAK KALMASINI DİLEMEK ANLAMINA GELİR. Kur’an’da lanet kelimesini Allah, yoldan sapmış şeytanın yolunu izleyen kulları için bizzat kendisi kullanır ve sonlarının cehennem olduğu bilgisini verir. Bizlerde bazen kızgınlıkla bu kelimeyi kullanırız. Normal şartlarda bunu yapmak doğru değildir. Bu konuyu doğru anlamak istiyorsak, Nisa suresi 148. Ayette Allah’ın zulme uğrayan kişilere verdiği ruhsatı kullanarak, zulmeden kişiye karşı, elinde olmadan istem dışı böyle bir kelimeyi kullanmasının dışında, kullanılmasının doğru olmayacağı, çok açık anlaşılıyor. Bu konuyu daha iyi anlayabilmek için, mahşer günü aldatıldığını fark eden insanların, O aldatıcılara karşı nasıl lanet okuyacakları örneğini, bakın Kur’an nasıl veriyor.

“RABBİMİZ! BİZ YÖNETİCİLERİMİZE VE BÜYÜKLERİMİZE İTAAT ETMİŞTİK, FAKAT ONLAR BİZİ YOLDAN SAPTIRDILAR.”, “RABBİMİZ! ONLARA İKİ KAT AZAP VER, ONLARI BÜYÜK BİR LANETE UĞRAT” DERLER. (Ahzab 67-68)

“İBRAHİM ŞÖYLE DEMİŞTİ: “DÜNYA HAYATINDA, ARANIZDAKİ SEVGİDEN DOLAYI, ALLAH’I BIRAKIP PUTLAR EDİNDİNİZ; SONRA KIYAMET GÜNÜ BİRBİRİNİZİ TANIMAZLIKTAN GELECEK VE BİRBİRİNİZE LANET OKUYACAKSINIZ. VARACAĞINIZ YER CEHENNEMDİR VE HİÇ YARDIMCINIZ DA YOKTUR.” (Ankebut 25)

“CENNET EHLİ, CEHENNEM EHLİNE, “RABBİMİZİN BİZE VAAD ETTİKLERİNİN GERÇEK OLDUĞUNU GÖRDÜK; SİZ DE RABBİNİZİN SİZE VAAD ETTİKLERİNİ GERÇEKLEŞMİŞ BULDUNUZ MU?” DİYE SESLENİR. “EVET!” DERLER. ARALARINDAN BİR ÇAĞRICI, “ALLAH’IN LÂNETİ ZÂLİMLERİN ÜZERİNE OLSUN!” DİYE BAĞIRIR.” (Araf 44)

Bu örnek ayetlerden de insanların, yeri geldiğinde bu gerçeği nasıl hatırlayacaklarını ve birbirini suçlayarak lanetleyeceklerini anlıyoruz. Dilerim hem bu dünyada, hem de mahşer günü birbirimizi suçlayarak bizi saptırdınız demeyen, GERÇEKLERİ KUR’AN İLE BU DÜNYADA GÖREN VE YAŞAYAN, Allah’ın halis kulları arasında oluruz.

Saygılarımla 
Haluk GÜMÜŞTABAK

https://kuranadavet1.wordpress.com/

https://twitter.com/KURANA_DAVET

http://www.hakyolkuran.com/

https://www.facebook.com/Kuranadavet1/

https://hakyolkuran1.blogspot.com/

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

HACER ÜL ESVED TAŞI VE GERÇEKLER.

Bugünkü yazımın konusu, Kâbe yi tavaf ederken elle selamlanan ve kutsallığına inanılan, Hacer’ül Esved taşı hakkında olacaktır. Gelin önce geleneksel İslam’ın, bu konuda kabul ettiği rivayetlere ve inançlarına bakalım kısaca. Bakalım da batıla inandığımızda, bizleri nasıl aklın mantığın ötesinde akıl almaz şeylere nasıl inandırıldığımızı da farkında olalım. Konuyla ilgili erişebildiğim tüm rivayetleri yazıyorum. Ders alabilene ne mutlu. Allah onun için, emin olmadığın bilgilerin ardına düşmeyin, hesabını sorarım diye boşuna uyarmıyor. “RİVAYETE GÖRE, HZ. İBRAHİM, KÂBE’NİN İNŞASINI BİTİRDİKTEN SONRA, OĞLU İSMAİL İLE TAVAFA BAŞLANGIÇ SIRASINI BİLDİRMEK İÇİN: “İSMAİL, BANA BİR TAŞ GETİR DE TAVAFIN NEREDEN BAŞLAYACAĞINI İŞARET EDEYİM” DEDİ. HZ. İSMAİL DE CEBEL-İ KUBEYS’TEN BİR TAŞ ALIP BABASINA VERDİ. O DA TAVAFIN BAŞLAYACAĞI BUGÜNKÜ KÂBE’NİN KÖŞESİNE TAŞI KOYDU.” “RİVAYETE GÖRE İBRAHİM PEYGAMBERİMİZ, BU TAŞI KÂBE NİN KÖŞESİNE YERLEŞTİRMİŞTİR. EBU DAVUD’UN RİVAYET ETTİĞİ BİR HADİSE GÖRE,

İSLAM DİNİNDE, HAREMLİK SELAMLIK VAR MIDIR?

Değerli din kardeşlerim, bizler Kur’an ayetlerini eğer, Allah’ın örnek verdiği diğer ayetlerinden yardım alarak anlamaya çalışmaz da geleneğin, rivayetlerin ve Mezheplerin dayattığı beşeri fıkıh inancının etkisiyle anlamaya çalışırsak, Allah’ın istediğini değil, kendi nefislerimizde yarattığımız dini yaşamış oluruz. Bugünkü makalemin konusu  İSLAM DİNİNDE, HAREMLİK SELAMLIK VAR MIDIR  ve bir kadın evli olmadığı bir erkeklerle beraber aynı ortamda oturamaz mı, bu konuda sizleri Kur’an’ı rehber alarak, düşünmeye davet etmek istiyorum.  Günümüz Mezheplerin, beşeri FIKIH inancının öğretisine baktığımızda, bir kadın evli olmadığı başka bir erkekle aynı ortamda oturamaz, ya da toplu halde bulunamaz şeklinde anlatılır. Bunun detayına girmek istemiyorum, çünkü bizler için beşeri fikirler değil, Allah’ın bizleri sorumlu tutacağına hükmettiği Kur’an önemlidir. Bu konudaki Kur’an ayetlerine bakmadan önce, genel anlamda düşünelim.  Bir kadının yalnız başına dışarı çıkamayacağına dair, bir hüküm v

İSLAM DİNİNİN TEK KAYNAĞI KUR’AN’DIR. “KUR’AN, SÜNNET, İCMA, KIYAS, KONUSU.”

Herhangi bir konuyu daha iyi öğrenmek adına, araştırma yaptığımızda, birçok kaynaktan, kitaptan faydalanırız. Bunun sebebi öğrenmek istediğimiz konu hakkında, daha detaylı bilgi almak, farklı düşünce ve fikirlerden yararlanmaktır amaç. Araştırmalarımız sonucunda, kendimizce bir sonuca ulaşırız ve yine bulduğumuz verilere göre bir karar veririz, değerlendirme yaparız.  DEĞERLENDİRMEMİZDEKİ EN ÖNEMLİ ETKEN, ARAŞTIRDIĞIMIZ KONUNUN DEĞİŞMEZ, SABİT VERİLERİ ÜZERİNE OLUR.  Çünkü bizler bilgi sahibi olmak istediğimiz konunun, önce ana hatlarını öğreniriz. Bu bilgiler üzerine, araştırmalarımız sonucunda kararlarımızı veririz. Bu araştırmayı yaparken, güvenilir bilgi ve kaynaklardan özellikle faydalanırız. Din konusunda da aynı yolu izlememiz, elbette çok normal. Araştırıp, sormalıyız hatta birçok kitaplar okumalı, öğrenmek istediğimiz konu hakkında detaylı bilgi sahibi olmalıyız. Çünkü Allah ayetler üzerinde düşünmemizi, araştırıp sorgulayarak iman etmemizi ister.  Acaba araştırmalarımız