Ana içeriğe atla

RİVAYETLER KUR’AN’IN ÖNÜNE GEÇİNCE...


 Bizler Kur’an’ı anlamaya çalışırken, yararlandığımız yol ve yöntem yanlış ise, edindiğimiz bilgiler Kur’an’ın önüne geçerek, bizleri yanıltacaktır. Bu konuda sizlere, bazı örnekler vermek istiyorum. Kur’an eşcinselliği yasaklamış ve bu konuda önlemler alınması için, tedbirler de almıştır.  Nisa suresi 15. ayette şahitlerle tespit ettiğiniz, kadınlar kendi arasında eş cinsellik yaparsa onları cezalandırın bu kötü davranıştan vaz geçinceye kadar evden dışarı çıkarmayın diye uyarır. Devamındaki Nisa 16. ayette de erkekler kadın arasında eş cinsellik yaparsa, bakın ne yapılması gerektiğini söyler. 

Nisa 16: İÇİNİZDEN İKİ ERKEK FUHUŞ/LİVATA YAPARSA ONLARA EZİYET EDİNİZ; EĞER TÖVBE EDİP USLANIRLARSA, ARTIK ONLARA EZİYETTEN VAZGEÇİNİZ. ÇÜNKÜ ALLAH, TÖVBELERİ KABUL EDENDİR, MERHAMET SAHİBİDİR.(Bayraktar Bayraklı)

Sanırım ayet çok açık, izaha bile gerek yok. İster kadın olsun ister erkek, eşcinsel bir davranışta bulunanları, bu işten vazgeçinceye kadar cezalandırın diyor. Şimdide rivayetlere bakalım, bu konuda neler söylüyor. Bu suçu işleyene, nasıl bir ceza verilir diyor.

“1586 – İbnu Abbâs (radıyallâhu anhümâ) anlatıyor: “Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) buyurdu ki: “KİMİN LÜT KAVMİNİN SAPIK İŞİNİ YAPTIĞINI GÖRÜRSENİZ, FÂİLİ DE MEF’ÜLÜ DE ÖLDÜRÜN.”

Tirmizî, Hudud 24, (1456); Ebü Dâvud, Hudud 29, (4462, 4463).

“Tirmizî, Ebü Hüreyre’nin de böyle bir rivayette bulunduğunu belirtir. Ebü Dâvud’da İbnu Abbâs (radıyallâhu anhümâ)’tarı yapılan bir rivâyette: “LİVATA YAPARKEN YAKALANAN BEKÂR (YANİ MUHSAN OLMAYAN KİŞİ) DE RECMEDİLİR” DENMİŞTİR.”

Ebû Dâvud, Hudud 30, (4464); Tirmizî, Hudud 23, (1454).

Ne dersiniz, Allah’ın Resulü apaçık Allah’ın ayeti dururken, bu ayeti ümmetine tebliğ ettiği halde, eşcinsel bir suçla yakalanan kişilerin öldürülmesine emir verir mi? Eğer böyle bir şey demiş olsaydı, Müslümanlar itiraz edip, Ey Allah’ın Resulü, Allah’ın bu konudaki hükmünü bize tebliğ ettikten sonra, bunu nasıl söylersin demez miydiler? Elbette itiraz ederlerdi ama Allah’ın Resulünün böyle bir söz söylemesi, asla mümkün olamaz. Düşünmeden Kur’an ile karşılaştırmadan bu sözlere iman edersek, şunu unutmayalım, ALLAH’IN RESULÜNE İFTİRA ATMIŞ OLURUZ. Ne yazık ki bizler bu yanlışı çok yapıyoruz. Allah’ın Resulünün söylemesi mümkün olmayan sözleri/hadisleri söylediğine hiç düşünmeden inanıyoruz. BUNUN NEDENİ BİZLERİN, KUR’AN’DAN ÇOK UZAK OLDUĞUMUZU GÖSTERİYOR.   Bu yanlışlarımızdan dolayı,  rivayetlerin Kur’an’ın önüne geçtiğine, bir örnek daha vermek istiyorum. Allah kimlerle evlenilemeyeceği konusunda detaylı bir liste vermiştir bizlere. Ayeti hatırlayalım.

Nisa 23: Analarınız, kızlarınız, kız kardeşleriniz, halalarınız, teyzeleriniz, kardeş kızları, kız kardeş kızları, sizi emziren analarınız, SÜT BACILARINIZ, eşlerinizin anaları, kendileriyle birleştiğiniz eşlerinizden olup evlerinizde bulunan üvey kızlarınız size haram kılındı. Eğer onlarla (nikâhlanıp da) henüz birleşmemişseniz kızlarını almanızda size bir mahzur yoktur. Kendi sulbünüzden olan oğullarınızın eşleri ve iki kız kardeşi birden almak da size haram kılındı; ancak geçen geçmiştir. Allah çok bağışlayıcı ve esirgeyicidir.

Ayette dikkatimizi çeken ve konumuzla ilgisi olan bölümü, SÜT BACILARINIZ yani, kendisini doğuran anneden değil farklı anneden süt emmiş, normalde kan bağı olmadığı halde, aynı anneden süt emerek büyüyen, sütkardeşlerinizle evlenemeyeceğimiz açıklanıyor. Sütkardeşlerinizle evlenemeyeceğimizi söyleyen Allah, bu konuda fazla detay özellikle vermemiştir. Sanırım detay vermemesinin nedeni, bizleri çok daha sıkıntılı bir konuma düşürmeyip, sorumluluk altına sokmamak için olsa gerek. Çünkü Allah ne diyordu, yemin olsun ki bu kitabı, bu dini sizler için kolaylaştırdım, gereken her bilgiyi verdim. Allah aynı anneden emen ve aynı sütle beslenerek büyüyen farklı annelerden doğmuş çocukların, birbiriyle ve emzirenle evlenmemesi gerektiğini söylüyorsa, DEMEK Kİ SÜTTEN GEÇEN BÜNYENİN GELİŞİMİNİ ETKİLEYEN, ÇOK ÖNEMLİ BİR DURUM VAR DEMEKTİR. 

Bizlerin Kur’an’ı anlamaya çalışırken unutmamamız gereken, İslam dininin akıl ve ilim dini olduğudur. Allah bir emir veriyorsa, onun ilimle ve akılla çelişmesi mümkün değildir. Bu konuda anlamsız sorular sorup, toplumun kafasını karıştıranları duyarsınız. Ya farkında olmadan bir kaç damla birisi emzirseydi diyenler, topluma korku salmaya çalışanlardır. Birkaç damla emilen sütten, hiçbir şey olmayacağını, bünyeyi kalıcı etkilemeyeceğini, uzun zaman emerek gelişimini, bu şekilde tamamlamasının gerektiği, ilmi ve akli bir düşüncedir. Onun için Allah düşün aklını kullan diyor bizlere. Ayette detay göremeyen geçmiş Müslüman toplumlar, bu konuda çok farklı inançlara sahip olmuşlardır. Bu konuda küçük bir alıntı yapmak istiyorum.

“İKİ BUÇUK YAŞINDAN, KÜÇÜK İKİ ÇOCUK AYNI KADINDAN SÜT EMİNCE, SÜTKARDEŞİ OLURLAR. BİRBİRLERİ İLE EVLENEMEZLER.

HANEFÎ VE MALİKÎ MEZHEPLERİNDE, BİR KADINDAN BİR DAMLA BİLE SÜT EMEN ERKEK VE KIZ, SÜTKARDEŞİ OLUR. KADIN BUNLARIN SÜTANNELERİ OLUR. ŞAFİÎ VE HANBELÎ’DE İSE AYRI AYRI BEŞ DEFA İÇMEDİKÇE SÜTKARDEŞİ OLMAZLAR. HANBELÎ’DE HER YAŞTA İÇEN SÜTKARDEŞ OLUR. DİĞER ÜÇ MEZHEP İMAMI, İKİ BUÇUK YAŞINDAN YUKARI İKEN İÇİNCE, SÜTKARDEŞ OLMAZLAR DER.”

Ne yazık ki bizler, Allah’ın ayetleri üzerinde düşünmek yerine, her konuda fetvayı Allah’tan alacağımıza, Allah yasakladığı halde, içine girdiğimiz tabi olduğumuz mezhep yada tarikatların liderlerinden her konuda fetva almayı daha uygun görmüşüz. Bu konuyu Kur’an bütünlüğünde düşündüğümüzde, Allah bebeklerimizi 2 yaşına kadar emzirmemizi önerir. Buradan da anlaşılıyor ki, anne sütü bebeklere iki yaşına kadar gerekli. Tıbbın ilerlemesi ile bu konuya çok daha güzel bir cevap alacağımızı düşünüyorum. ACABA ANNE SÜTÜNDEN ÇOCUĞA, NE KADAR EMZİRMENİN SONUCUNDA, ANNENİN GENLERİNDEKİ ÖZELLİKLER GEÇER? Yaradan bu konuda bir detay vermediyse, bu konuyu araştırmak ve bulmak bizlere düşer. Çocuğunu emziren anne ile duygusal bir bağın güçlendirildiği, bilimsel olarak kanıtlanmıştır. Uzun süre aynı anneden emen çocuklara, gelişimini sağladığı süre içersin de, sütten genetik bir gen nakli-geçişi olabilir, bunu çözmek bilim adamlarına düşüyor. Okuduğum bir araştırmada, bebeklerin emzirilmesiyle kök hücre profilleri de değişebileceği, bir annenin kendi çocuğu yanında, kan bağı olmayan başka bir çocuğu emzirmesi sonucunda sütündeki maddeler, o çocuğun genetik yapısının temelini teşkil eden DNA ve RNA’lar üzerinde, doğrudan tesir meydana getirdiği anlatılmaktadır. Toplumlar mezheplere bölününce, inançlar ve itikatlarda bu kadar çeşitlilik arz ediyor. Bu çeşitliliği körükleyen, elbette rivayet hadisler çok etkili. Bakın size yine farklı bir örnek.

5639 – Hz. Aişe radıyallahu anhâ anlatıyor: “KUR’ÂN OLARAK İNENLER MEYANINDA “MA’LÜM ON EMME İLE HARAM SABİT OLUR” ÂYETİ DE VARDI. SONRA (RAB TEÂLA) ONLARI, MALUM BEŞ EMME İLE NESHETTİ. BU (BEŞ EMME) AYETLERİ, KUR’ÂN’IN OKUNAN AYETLERİ ARASINDA İKEN ALEYHİSSALÂTU VESSELÂM VEFAT ETTİ.”

Müslim, Radâ’ 24, (1452); Muvatta, Radâ’ 17, (2, 608); Ebu Dâvud, Nîkâh 11, (2062); Tirmizi, Radâ’ 3, (1150); Nesâî, Nikâh 51, (6,100).

İnsanlar nelere inandırılmış, hala aklım almıyor. Yine Kur’an ayetlerinin önüne geçen bir rivayet. Bu konu ile ilgili çocuğun on kez emme ile sütkardeşlerinin, evlenmesi haram oluşturduğuna dair, önce bir ayetin indirildiği söyleniyor. Daha sonra Rabbimiz HÂŞÂ fikrini değiştirip, bunu beş emme ye indirip, diğer ayetin hükmünü kaldırdığı belirtiliyor. ÇOK DAHA KORKUNCU, BEŞ EMME KUR’AN’DA OLMASINA RAĞMEN, O SIRALARDA PEYGAMBERİMİZ VEFAT ETTİ DİYEREK, BU AYETİN ŞU ANDA KUR’AN’A GEÇMEDİĞİNİ SÖYLEYEBİLİYOR VE TOPLUMUN KAFASINDA KUŞKULAR YARATIYORLAR, BİZLERDE BU HADİSİ KİTAPLARIMIZA GEÇİREBİLİYORUZ. BU SÖZLERE GÖRE, KUR’AN ŞUANDA EKSİK DİYORUZ, FARKINDA MISINIZ? 

Hiç sanmıyorum, çünkü inancımızı Kur’an a göre değil, rivayetlere göre yaşıyoruz da ondan. İSLAM TOPLUMUNDA KUR’AN, HER BİLGİNİN DETAYLI OLMADIĞI VE HERKESİN ANLAYAMAYACAĞI BİR KİTAP İLAN EDİLİNCE, İŞTE BÖYLE BİR SONUÇ ÇIKIYOR ORTAYA. APAÇIK KUR’AN’A ŞİRK KOŞTUĞUMUZUN, FARKINDA BİLE OLAMIYORUZ.

Ne diyebilirim ki, bizler İslam’ı işte böyle yaşıyoruz. Elbette Kur’an’dan uzak İslam’ı yaşamanın da cezasını da çekiyoruz. Daha ne musibetlerle cezalandırılacağız kim bilir. Allah yardımcımız olsun. Allah’ın cezasından uzak olmak bu büyük hataları yapmak istemeyen, YALNIZ KUR’AN’IN İPİNE SARILIR ONU ANLAYARAK, DÜŞÜNEREK OKUYARAK ANLAMA ÇABASINDA OLUR. İŞTE İMTİHAN BÖYLE VERİLİR. HAZIRA KONMAK, ONA BUNA SORMAKLA İMTİHAN VERİLMEZ, LÜTFEN UNUTMAYALIM.

Saygılarımla 

Haluk GÜMÜŞTABAK

https://kuranadavet1.wordpress.com/

https://twitter.com/KURANA_DAVET

http://www.hakyolkuran.com/

https://www.facebook.com/Kuranadavet1/

https://hakyolkuran1.blogspot.com/

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Nahl Suresi 98. Ayet. Kovulmuş Şeytandan, Allah'a Sığınırım. "Her Müslümanın Dikkatle Okuyup Düşünmesi Gereken Bir Ayet."

Bu makalemde sizlerin, üzerinde düşünmenize vesile olmak istediğim ayet, Nahl suresi 98. ayet olacaktır. Bu ayet öne sürülerek, Kur’an okumaya başlarken Allah,  EÛZÜBİLLÂHİMİNEŞŞEYTÂNİRRACÎM” , diye okumaya başlayın, emri veriyor diye anlatılır. Bu ayetin gerçek uyarısını, İslam toplumundan gizledikleri için, ne yazık ki Kur’an’ı okumaya başlamadan önce, Allah’ın ikazını yerine getirmediğimizden her okuyan yanlış anlıyor, neden mi? Her şeyin bir kuralı var, Kur’an’ı okumanın da elbette bir kuralı olmalı değil mi? Makalemi lütfen sonuna kadar okuyunuz. Gelin bu konu üzerinde önce ayeti yazalım, daha sonrada birlikte düşünelim. Nahl 98:   ŞİMDİ KUR’ÂN OKUMAK İSTEDİĞİN ZAMAN, ÖNCE O KOVULMUŞ ŞEYTANDAN ALLAH’A SIĞIN.  (Elmalı meali) Önce ayeti lütfen doğru anlayalım. Sizce Allah bu ayette, Kur’an’ı okumaya başlamadan önce, Eûzübillâhimineşşeytânirracîm” Yani, kovulmuş şeytanın şerrinden Allah’a sığınırım, diye başlayarak okuyun emrini mi veriyor? Bizler ne yazı...

Allah’ın Resulüne Verdiği Görev Yetki Ve Sorumluluk.

Bugün sizlerin, üzerinde düşünmenize vesile olmak istediğim konu, İslam toplumunun hala farkında olmadığı ve onun içindir ki, Allah ile aldatanların tuzağına rahatlıkla düşütüğü bir konu üzerinde düşünmenizi rica ediyorum. Sizce Allah Resulüne, nasıl bir görev verip yetkilendirmiştir? Şöyle demiş olabilir mi, Resulüm ben sana Kur'an'da ana başlıkları indiriyorum, detayına girmeden gönderiyorum. Sen kullarıma ayetlerimi açıklayıp, nasıl hayata geçireceklerini anlatırsın diyor olabilir mi? Yada şöylemi diyor. Sana verdiğim görevin tanımını izahını yapıyorum, sakın sana indirdiğimin sınırlarını aşma. Senin görevin sadece tebliğ etmek ve toplumu sana verdiğim ilim ve bilgelikle ikna edip, Kur'an'a davet etmektir mi diyor? Bu konuya geçmeden önce, Allah'ın Resulünün Kur’an'ı daha rahat tebliğ edebilmesi, sözlerinin dinlenmesi için, bakın Resulüne kesinlikle itaat edilmesini nasıl emrediyor.    Ali İmran 32:   ŞUNU DA SÖYLE: “ALLAH’A VE RESULE İTAAT EDİN.”EĞ...

İslam’ı Sorumlu Olduğumuz Kur’an’dan Öğrenmezsek, Sonucuda İşte Böyle Olur.

  Bizler hiç düşünmeden, sorgulamadan Kur’an’dan uzak öyle bir din yaşıyoruz ki, adeta Allah’ın kitabı Kuran’ı küçümsediğimizin farkında olmadığımız gibi,  yalnız Kur’an ile İslam’ı yaşayamayacağımıza inandırıldık. İman ettik dediğimiz Kur’an, bu düşünceye onay veriyor mu, hiç baktık mı? Elbette hiç bakmadık, hatta bakmaya teşebbüs bile etmemizi engelleyip, sen Kur’an’ı anlayamazsın senin ilmin ne ki, Arapça bir kelimenin bilmem kaç anlamı var, sen hangisinin olduğunu nereden bileceksin diyerek, aklın mantığın kabul etmeyeceği düşünceleri, her nedense kabul etmekte sakınca görmedik. Arapça olan Kur’an’a bunları söyleyenler, her ne hikmetse yine Arapça olan rivayet hadislere, neden bunları söylemediklerini hala fark edemediysek, Allah ile aldatılmaktan da asla kurtulamayız.  İSLAM’I SORUMLU OLDUĞUMUZ KUR’AN’DAN ÖĞRENMEZSEK, SONUCUDA İŞTE BÖYLE OLUR . Mezheplerin hatta cemaat ve tarikatların şekillendirdiği İslam inancımızda şu mantık ve Kur’an dışı inancı, her nedense...