Ana içeriğe atla

AYETLERİ RİVAYETLER IŞIĞINDA ANLAMAYA ÇALIŞMANIN TEHLİKESİNE, DİKKAT ÇEKİCİ BİR ÖRNEK….


 

Geleneksel fıkıh İslam anlayışında, Kur’an ayetlerini herkesin anlayamayacağı, ayetleri Resulün rivayet hadisleri ya da fıkıh âlimlerinin açıklayabileceği kabul gören bir inançtır. Hâlbuki Allah Kur’an ayetlerini açıklamak bizim görevimizdir diyerek, ayetleri hiç kimseye muhtaç olmayalım diye, nice örneklerle açıkladığını Kur’an’da bildirmiştir. Ne yazık ki günümüz İslam anlayışında Kur’an değil, rivayetler şüphe duyulmadan araştırılmadan kabul ediliyor ve inanılıyor. Bu makalemde sizlere çok kabul gören, hatta bazılarının deyimiyle bunlara da ayetlere inandığımız gibi inanmalıyız, yoksa küfre düşeriz dedikleri Kütüb-i sitteden bir hadis örneği vermek istiyorum. Çok ilginç olanı ise bu rivayet hadisin, Bakara suresi 223. ayetin, ne maksatla indirildiğini açıkladığına inanılmaktadır . Önce ayeti yazalım.

Bakara 223: KADINLARINIZ SİZİN EKİNLİĞİNİZDİR. EKİNLİĞİNİZE DİLEDİĞİNİZ BİÇİMDE VARIN. KENDİNİZ İÇİN (GELECEĞE HAZIRLIK OLARAK) GÜZEL DAVRANIŞLAR TAKDİM EDİN. ALLAH’A KARŞI GELMEKTEN SAKININ VE HER HÂLDE ONUN HUZURUNA VARACAĞINIZI BİLİN. (Ey Muhammed!) MÜ’MİNLERİ MÜJDELE. (Diyanet meali)

Ayeti okudunuz, sanırım anlaşılmayacak bir şey yok. Evlendiğimiz eşimizin ailenin çoğalabileceği, çocuklarımızı dünyaya getirecek en özel insanların eşlerimiz, kadınlarımız olduğunu söylüyor ve evli eşlerimiz ile çekinmeden birlikte olabileceğimiz vurgusu yapılıyor. Dilediğiniz gibi varın sözünden, kural yok her şey serbest anlamını lütfen çıkarmayalım. Çünkü Allah her şeyin sınırlarını belirlemiştir. Hiç kimse, gem vurulmaz duygularını tatmin için, bu sınırları aşamaz. Burada bahsedilen ekinlik ya da tarla anlamları verilmesindeki amaç, kadınların BEREKETLİ, ÜRETKEN, ÇOĞALTAN ANLAMINDA OLUP aynı zamanda eşlerimizin bizlerin tarlasıdır anlamını da verilmiştir ayette. Tarla kelimesinin de özel bir anlamı vardır. TARLA DEDİĞİMİZDE SINIRLARI BELLİ, EKİME ELVERİŞLİ VERİMLİ ANLAMINA GELİR. Bu ayet çok açık anlaşılıyor, farklı bir şey anlamakta mümkün değil zaten. Bu ifade ile kadın aşağılanmamış, aksine “insanın yaratıldığı öz” anlamında toprak benzetmesi ile yüceltilmiştir. İnsan kadında yaratılır; öyleyse kadın verimin, üretkenliğin ve değerin kaynağıdır.

Bu ayeti açıkladığına ve Allah’ın ne maksatla ayeti indirildiğini iddia edenler, hani diyorlar ya bazen, SEN BU AYETİN NÜZUL SEBEBİNİ BİLİYOR MUSUN? Bunu söyleyenler, bakın bu ayetin neden ve hangi konuya açıklık getirdiğini söylüyorlar. Aslında yazmaya utanıyorum ama bazı gerçekleri bilmemiz için, bu örneği vermek zorundayım. Okurlarımdan şimdiden özür diliyorum.

481 – Câbir (radıyallahu anh) anlatıyor: “Yahudiler: “KADINA ARKA İSTİKAMETİNDEN TEMAS EDİLİRSE ÇOCUK ŞAŞI DOĞAR” derlerdi. Bunun üzerine: “Kadınlarınız sizin (evlad yetiştiren) tarlanızdır. O HALDE TARLANIZA DİLEDİĞİNİZ GİBİ GELİN” ayeti nazil oldu” (Bakara 223).
Buhari, Tefsir, Bakara2, 39; Müslim, Nikah 117 (1435); Ebu Davud, Nikah 46, (2163); Tirmizi, Tefsir, Bakara 2, (2982).

Bakar mısınız lütfen, şu iftiraya. İnsanlar sapkın inançlarını bile, ayetlere söyletmeye çalışıyorlar, ama nafile mutlaka belalarını bulacaklardır. Bundan daha sapkın bir inanç olabilir mi? Siz bu hadisten ne anladınız? Yahudilerin söyledikleri ile ayetin ne maksatla indirildiği arasında o kadar farklı ve ayetle hiçbir ilgisi olmayan, öyle bir anlam çıkıyor ki ortaya, ben söylemeye utanıyorum. SANIRIM SİZLER, MEZHEP VE FIKIH İNANCININ TOPLUMDA AÇTIĞI YARANIN, NE DENLİ BÜYÜK, DERİN OLDUĞUNU VE BÖYLECE, ERKEKLERİN KENDİ NEFİSLERİNİN ARZULARINI MEŞRULAŞTIRMAK İÇİN, NASIL BİR YÖNTEM KULLANDIĞINA, GEREKTİĞİNDE HADİSLER UYDURDUKLARINA ŞAHİT OLDUNUZ. Allah ayetlerini bizzat Kur’an’da, kendisinin açıkladığını söylüyor. Bakara suresi 223. ayetin bir öncesindeki ayette de, eşlerimizle nasıl birleşeceğimiz konusuna da açıklık getiriyor ve bakın nasıl bir bilgi veriyor. 

Bakara 222: SANA KADINLARIN AY HÂLİNİ SORARLAR. DE Kİ: “O BİR EZADIR (RAHATSIZLIKTIR). AY HÂLİNDE KADINLARDAN UZAK DURUN. TEMİZLENİNCEYE KADAR ONLARA YAKLAŞMAYIN. TEMİZLENDİKLERİ VAKİT, ALLAH’IN SİZE EMRETTİĞİ YERDEN ONLARA YAKLAŞIN. ŞÜPHESİZ ALLAH ÇOK TÖVBE EDENLERİ SEVER, ÇOK TEMİZLENENLERİ SEVER.” (Diyanet meali)

Bakın ne kadar açık bir şekilde izah ediyor ve diyor ki Allah, “ALLAH’IN SİZE EMRETTİĞİ YERDEN ONLARA YAKLAŞIN.” Lütfen dikkat! Ayette çoğul değil, tekil kullanılarak, Allah'ın emrettiği yerden ifadesi özellikle kullanılıyor. Peki, Allah’ın emrettiği neresi olabilir? Elbette cinsel organı, çünkü yaratılış amacı bu. Çünkü insanın bedeninde cinsellik ve çoğalma organlarımız bellidir. Bunun dışında yapmanın doğru olmadığı anlatılıyor ayette. Ama nefislerinin esiri olanlar, ALLAH’IN SÖYLEMEDİĞİ BİR ŞEYİ, ALLAH’A SÖYLETMEYE ÇALIŞMAKTAN, KELİMELERİN ANLAMLARI İLE OYAMAKTAN KORKMUYORLAR VE SAPKINLIKLARINI MEŞRULAŞTIRMAYA ÇALIŞIYORLAR.

Değerli kardeşlerim, lütfen Allah’ın kelamı Kur’an’ı onun ayetlerini anlayabilmek adına, rivayet ve sanı bilgilerden faydalanmayı bırakalım. Bunlar bizleri bataklığa götüreceği gibi yanıltabilir, geri dönüşü olamayacak yaralar açabilir. Allah Kur’an’ı açıklamak bize düşer dedikten sonra, nice örneklerle açıkladığını ve yemin ederek Kur’an’ı kolaylaştırdığını söylüyorsa, GELİN ALLAH’A GÜVENELİM VE SARILALIM, DOĞRULUĞUNDAN ASLA EMİN OLAMAYACAĞIMIZ RİVAYETLERE DEĞİL.

Saygılarımla
Haluk GÜMÜŞTABAK

https://kuranadavet1.wordpress.com/

https://twitter.com/KURANA_DAVET

http://www.hakyolkuran.com/

https://www.facebook.com/Kuranadavet1/

https://hakyolkuran1.blogspot.com/

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

KABEYİ İLK KİM YAPMIŞTIR?

Biz Müslümanlar her konuda olduğu gibi, Allah’ın emri Hac görevini yerine getirdiğimiz Kâbe nin, ne zaman ve kim tarafından yapıldığı konusunda bile, tam anlaşamıyor, Kur’an açıklamasına rağmen, Kur’an’ın bilgilerine inanacağımıza rivayetlerin etkisinde kalıyoruz. Televizyonlarda izlemişsinizdir, hatta kafanız da karışmıştır. Kâbe yi ilk yapanın, Hz. Âdem olduğu anlatılır. İlginçtir bu bilgilerin tamamı rivayetlerde geçer, sorumlu olduğumuz Kur’an’da tek kelime geçemez. Bakın bu konuda neler söyleniyor, önce bu rivayetlere göz atalım, daha sonra sorumlu olduğumuz Kur’an’dan gerçekleri öğrenelim. “İSLAM’DA GENEL GÖRÜŞ OLARAK KÂBE’NİN, İLK OLARAK HZ. ÂDEM TARAFINDAN YAPILDIĞI SÖYLENİR. ANCAK ONDAN GERİYE, SADECE TEMELLERİNİN KALDIĞI, SONRA HZ. ŞİT PEYGAMBER TARAFINDAN YENİDEN İNŞA EDİLDİĞİ VE NUH TUFANI SIRASINDA KUMLARA GÖMÜLDÜĞÜ ANLATILIR. DAHA SONRASINDA, KUR’AN’DA BELİRTİLDİĞİ ÜZERE, HZ İBRAHİM’İN ALLAH’IN EMRİ İLE KÂBE’NİN BULUNDUĞU YERE GİTTİĞİ VE KÂBE’NİN TEMELLERİNİ BULARAK, O

İmtihanımızda, Kaybedenlerden Olmak İstemiyorsak.

  Allah Asr suresinde, iman ettiğini söyleyen kullarım, birbirine Hak olanı,  YANİ YALNIZ ALLAH KATINDAN GELENİ, KUR’AN’I TAVSİYE ETMEDİĞİ SURECE ZİYANDADIR  diyor. Çünkü hak olanın yalnız Allah katından geldiğini yine Kur’an’da bildiriyor. Bizler böylemi yapıyoruz? Rabbimiz iman ettiğini söyleyen kullarını uyarmak için,  “ONLARIN ÇOĞU ALLAH’A, ANCAK ORTAK/ŞİRK KOŞARAK İNANIRLAR”  diyerek, iman ettiğini zannedenlerin, nasıl büyük bir yanılgı içinde oldukları uyarısını yapıyor. Tabi bir başka ayetinde de kendisine  ŞİRK/ORTAK KOŞANIDA AFFETMEYECEĞİ  bilgisini veriyor. Peki, bizler böyle büyük hatalar yapıyor muyuz? İnancımızı Kur’an ile sorguladık mı? Gelin sorgulayalım. Bizler yalnız Allah’ın katından gelen HAK olan Kur’an’a mı iman ediyoruz? Yoksa yalnız Kur’an ile İslam yaşanmaz,  KUR’AN+RESULÜN SÜNNETİ+MEZHEP İMAMLARININ İCHATLARI ile birlikte  mi yaşanır diyoruz.  Eğer bunu söylüyorsak, Allah’ın uyardığı gibi  ZİYANDAYIZ  yani kaybedenlerdeniz demektir. Allah ayetlerinde bizleri uy

ÖLMÜŞLERİMİZE KUR’AN OKUMAK, KURBAN KESMEK DOĞRU MUDUR?

Sizce Kur’an ölmüşlerimize okunur mu, okunursa faydası olur mu? Bildiğiniz gibi günümüz İslam toplumunda, çok fazla kabul gören ve her ölen yakınlarımızın ardından Kur’an okuruz, ya da okuturuz. Kabir ziyaretlerinde görürsünüz, ölmüş kişinin mezarı başında ona Kur'an okurlar. Bu davranışımız ne kadar doğru. Gelin bu sorumuzu Kur’an'a soralım, bakalım ne cevap verecek. Allah Kur’an'ı neden ve ne amaçla indirdiğini, bakın nasıl açık bir şekilde bizlere bildiriyor. Yasin 70:   DİRİ OLANLARI UYARABİLSİN ve kâfirlere ceza hak olsun diye. ( Bayraktar Bayraklı) Fatır 22:  DİRİLER İLE ÖLÜLER DE BİR OLMAZ. Allah, dilediğine işittirir. SEN, KABİRDE BULUNANLARA İŞİTTİRECEK DEĞİLSİN. (Diyanet meali) Neml 80:  Bil ki SEN ÖLÜLERE İŞİTTİREMEZSİN, arkalarını dönüp giderlerken sağırlara da DAVETİ DUYURAMAZSIN. ( Diyanet vakfı) Aslında bu ayetleri okuyan ve iman ettiğini söyleyen bir Müslüman, Kur’an'ın yaşayan bizler için bir tebliğ, uyarı  HAKKIN YOLUNA DAVETİYE  olduğunu anlayacaktır