Ana içeriğe atla

BATIL İNANÇLARIMIZA, KANIT ARAMA ÇABALARINA GÜZEL BİR ÖRNEK.



Bizleri Kur’an dan uzaklaştıranlar, doğruluğundan emin olamayacağımız rivayet ve sanı sözlerin/hadislerin, adeta dinin asli unsuru olması adına, her türlü önlemleri almışlar ve sizler Kur’an ı anlayamazsınız, hükümler çıkartamazsınız, Kur’an özet bilgi verir, detay vermez düşüncesinin doğru olduğunu, ne yazık ki topluma kabul ettirmişler. Tabi bu yanlış düşünceleri, kafamızdan çıkaramadığımız sürece de, Kur’an dan gereği gibi faydalanmamız, asla mümkün olmuyor. LÜTFEN ŞUNU UNUTMAYALIM, ALLAH BİZLERİ KUR’AN DAN SORUMLU TUTACAĞINA HÜKMETTİYSE, SİZCE HER KULUNUN ANLAYAMAYACAĞI BİR KİTAP GÖNDERİP, DAHA SONRADA AKLI BAŞINDA KULLARININ DÜŞÜNDÜKLERİNDE, ANLAYAMAYACAĞI BİR KİTAPTAN, TÜM KULLARINA HESAP SORAR MI? Bizlerin ayetler üzerinde düşünmemizi engellemeye çalışanlar, geçmişte yaşamış ve toplumda saygınlık görmüş, âlim kişilerin isimlerini kullanıp, onların üzerinden naklettikleri, ama asla Kur’an ın onaylamadığı düşüncelere, ne yazık ki inandırılmışız. Hatta söylenen sözlerin anlamlarını da değiştirdiklerinin farkına varamamışız. Bugün bu âlim kişiler yaşıyor olsaydılar, belki de ben bu sözleri söylemedim, ya da bu alamda söylemedim diyeceklerini, lütfen unutmayalım.

Ayetleri anlamak ve üzerinde düşünmek isteyen toplumlarda korkutulmuş ve “SEN BİLMEM KİM ÂLİMDEN DAHA MI BİLGESİN, AKILLISIN, SENİN İLMİN NEDİR Kİ.” Söylemleri ile toplum, kendi imtihanını Kur’an dan yaşamasına engel olunmuştur. Bana cevap yazan bir arkadaşımız, kendi düşünce ve inançlarını aklayabilmek, emin olamayacağımız rivayetleri dinin asli unsuru olduğunu kanıtlayabilmek adına, bakın nasıl bir örnek veriyor.

“PEYGAMBERİMİZ SALLALLÂHU ALEYHİ VE SELLEM TİRMİZİ’NİN PEŞPEŞE NAKLETTİĞİ, ÜÇ HADİSİNDE ŞÖYLE BİR İKAZDA BULUNUYOR:

1-Kim ilimsiz olarak KUR’ÂN’I YORUMLARSA, cehennemde oturacağı yere hazırlansın. 

2-Kim Kur’ân’ı KENDİ GÖRÜŞÜNE GÖRE YORUMLARSA, cehennemde oturacağı yere hazırlansın.

3-Kim Kur’ân’ı kendi görüşüne göre yorumlarsa, YORUMUNDA İSABET BİLE ETSE HATA ETMİŞTİR.”

[Tirmizi, Tefsiru’l Kur’ân 1]

Gelin birlikte, bu sözler üzerinde düşünelim. Elbette hiç kimse Allah ın ayetlerine, kendi batıl inançlarına delil yaratmak için yorum yapamaz. Bu ne yazık ki, sakın dinde bölünmeyin emrine uymayan, İslam toplumunun neredeyse genel çoğunluğu tarafından yapılan bir yanlış. Allah dinin anası, temeli, bizlerin sorumlu olduğu ve nice örneklerle açıkladık dediği ayetlerin hiç birisine, bizler yorum yapamayız. ÇÜNKÜ ALLAH BU AYETLERİN, MUHKEM OLDUĞUNU SÖYLÜYOR. Bizlerin Kur’an gerçeği fark etmemizi de, ne yazık ki engellemişlerdir. Muhkem ayete asla yorum yapamazsınız. Yorum okunduğunda anlaşılmayan, açıklanmaya muhtaç sözler için yapılır. Muhkem kelimesinin anlamı, SAĞLAM KILINMIŞ, BOZULMALARA KARŞI KORUNMUŞ, ANLAŞILAN, BAŞKA İHTİMAL TAŞIMAYAN, AÇIK MANALI ANLAMINDADIR.

Sizce bu durumda Allah ayetlerini, MUHKEM bir şekilde gönderdiğine göre, kimin haddine Allah ın ayetlerini, sözlerini yorumlamak. Hâşâ Yaradan kullarına açık ve anlaşılır bir şekilde hükümlerini göndermedi de, birilerimi bunu anlaşılır hale getirdi. Ne yazık ki art niyetli kişiler bazı rivayetleri, tıpkı Allah ın ayetlerinin anlamları ile oynandığı gibi, işlerine geldiği gibi oynuyorlar.  Bu sözleri Allah ın Elçisi söylemiş olabilir ama bizler farklı anlamlar vermeden, Kur’an ışığında söylenenleri anlamalıyız. DİNDE TEK BİR DELİL, KANIT VARDIR ODA KUR’AN. Bunu Allah söylüyor ve sakın Kur’an ın sınırlarını aşmayın diyede uyarıyor. Rivayet ve batıla kanıt gösterilen bu sözler,  SİZLER AYETLER ÜZERİNDE YORUM YAPMAYIN, ALLAH IN ELÇİSİ YORUM YAPMIŞ VE HADİSLERİ İLE BİLDİRMİŞ MANTIĞINI, TOPLUMA KABUL ETTİRMEYE ÇALIŞANLAR. ASLINDA AYETLERİ BU YOLLA, İSTEDİKLERİ ŞEKİLDE KENDİLERİ YORUMLARLA ŞEKİLLENDİRMİŞ VE FARKLI ANLAMLAR VERMİŞLERDİR. ÜZÜCÜ OLAN, ALLAH IN ELÇİSİNİN ADINI KULLANMALARI. Bunu yaparak, dine nifak sokmaya çalışanların, lütfen tuzağına düşmeyelim. Şunu da unutmayalım, Allah Kur’an ı açıklamak bize düşer diyor ve nice örneklerle açıkladık dedikten sonra, yaptığı uyarıyı lütfen unutmayalım. “HAKKINDA KESİN BİLGİ SAHİBİ OLMADIĞIN ŞEYİN PEŞİNE DÜŞME. Çünkü kulak, göz ve kalp, bunların hepsi ondan sorumludur. (İsra 36) Şunu da unutamayalım, bizler rivayetlerden değil, KUR’AN DAN SORUMLUYUZ. (Zuhruf 44)
 

Şimdi de ikinci sırada söylenen cümleye bakalım. “Kim ilimsiz olarak Kur’an ı yorumlarsa, cehennemde oturacağı yeri hazırlasın” diyor. Çok doğru bir söz. Eğer bir Müslüman, kulaktan dolma rivayet sözlerle ayetleri anlamaya çalışıp, birde apaçık olduğunu söylediği MUHKEM ayetler üzerinde yorumlar yaparak, Allah ın verdiği hükmü, yorumlarla değiştirmeye çalışanlar, cehennemdeki yerini gerçekten hazırlasın. Allah birçok kez tekrar ederek, hatta Kamer 17. ayetinde ne diyordu. “ANDOLSUN BİZ, KUR’AN’I DÜŞÜNÜP ÖĞÜT ALMAK İÇİN KOLAYLAŞTIRDIK. VAR MI DÜŞÜNÜP ÖĞÜT ALAN?” Demek ki ayetler üzerinde bizler yorum yapamayız, çünkü anlayalım diye Allah ayetleri kolaylaştırmış. Ama Allah bizlerinde, imtihanı gereği bir çaba göstermemizi istiyor ve ayetler üzerinde DÜŞÜNMEMİZİ, AKLIMIZI KULLANMAMIZI İSTİYORDikkatinizi çekmek isterim, Allah ayetleri yorumlamamızı değil, ayetler üzerinde düşünmemizi istiyor. Çünkü Kur’an bir ilimdir, bilgi kaynağıdır, rehberdir. Düşünerek iman eden, güçlü ve kalıcı, kendisinden emin bir imana sahip olur. HATIRLAYINIZ LÜTFEN, ALLAH KUR’AN İÇİN SİZLERE İLİM GÖNDERDİK DİYORDU. Demek ki bizler için din adına ilim, yalnız Kur’an dır ve onun verdiği bilgilerdir. Eğer Kur’an dışından, kendimize ilim kaynakları ararsak, yolumuzu sapıtır, şeytanın yolunu izleriz.  ALLAH BİZLERİ YALNIZ, KUR’AN IN İPİNE SARILIN DİYE UYARMIYOR MUYDU?

Tirmizi nin naklettiği ikinci örneği, tekrar hatırlayalım. Kim Kur’an ı kendi görüşüne göre yorumlarsa, cehennemde oturacağı yeri hazırlasın diyordu. Bu konu üzerinde biraz daha düşünelim. Ne kadar doğru bir söz. Allah ın elçisinin, buna benzer birçok sözü, uyarısı vardır. Allah ın ayetlerini, ne haddimize kendi düşüncelerimize göre yorumlamak. Allah kuluna  hâşâ yetmiyor ve anlatamıyor mu? Ne yazık ki bu yanlış, dinde bölünen bütün mezhepler, cemaatler ve tarikatlar tarafından yapılıyor. Yani Allah ın ayetleri tahrifatla, kendince yorumlarla kendi inançlarına kanıt yaratılıyor. Geçmiş kitap ehlinin de yaptığı gibi. Hâlbuki bu örnekler Kur’an da var ve Allah sakın sizlerde bu yanlışları yapmayın diye bizleri uyarıyordu. BU DURUMDA, KENDİ GÖRÜŞÜMÜZE GÖRE YORUM YAPAMAYACAĞIMIZ ÇOK AÇIK OLDUĞUNA GÖRE, AYETLERİ NASIL ANLAYACAĞIZ? ÇÜNKÜ BU SÖYLEDİKLERİNİ, ALLAH IN ELÇİSİDE HAYATINA GEÇİRDİĞİNE GÖRE, YANİ KENDİSİDE AYETLERE YORUM YAPMASI MÜMKÜN DEĞİL. ÇÜNKÜ NE DİYORDU AYETLERDE, “RESULE DÜŞEN APAÇIK TEBLİĞDEN BAŞKA BİR ŞEY DEĞİLDİR.” “SENİN GÖREVİN SADECE TEBLİĞ ETMEKTİR.” ALLAH IN AYETLERİNİ, KİMSEYE MUHTAÇ OLMAYALIM DİYE, NİCE ÖRNEKLERLE AÇIKLADIK İZAH ETTİK Kİ ANLAYASINIZ HÜKMÜ, BU SORUMUZADA ÇOK AÇIK CEVAP VERİYOR.

Tirmizi nin 3. sırada naklettiğini iddia ettiklerine göre yine, Kim Kur’an ı kendi görüşüne göre yorumlarsa, yorumunda isabet bile etse, hata etmiştir diyor. Aynı konuya, çok dikkat çekici bir uyarı daha. Eğer söylediyse bundan kesin emin olamayız, Allah ın Elçisi bunu neden söylemiş olabilir, ama söylemesi büyük muhtemel. Allah ın MUHKEM dediği bir ayeti üzerinde, yorumlar yapmak bile Allah ın ayetlerine saygısızlıktır. ÇOK ÖNEMLİ BİR TESPİT ASLINDA. Allah ayetlerimi ben açıkladım, nice örneklerle anlayasınız diye kolaylaştırdım diyorsa yemin ederek, BİZLER BU SÖZLERE GÜVENİP ASLA YORUM YAPMAMALIYIZ. ALLAH BİZLERE MUHKEM BİR ŞEKİLDE NE TEBLİĞ EDİYOR, ONU ANLAMAYA ÇABA HARCAMALIYIZ DİYOR.

Batıl inançlarına kanıt gösterdikleri, Allah ın Elçisinin büyük muhtemel söylemiş olabileceği, Tirmizi den bu alıntılar, aslında İslam ı rivayet, sanı ve ciltlerce dolusu yorumların yapılarak topluma anlatıldığı, hatta sizler ayetleri anlayamazsınız, herkes Kur’an ı anlayamaz onu veli, âlim insanlar anlar sözlerinin de, ne kadar yanlış olduğunu kanıtlıyor. Hemen şöyle düşünelim birlikte. TIRMIZİ ALLAH’IN ELÇİSİNİN BU SÖZLERİ SÖYLEDİĞİNE İNANIP, KALEME ALIP BİZLERE NAKLETTİYSE,  DİNİN ANASI TEMELİ OLAN MUHKEM AYETLER ÜZERİNDE, BİZZAT KENDİSİ KUR’AN DIŞI BİLGİLERLE YORUMLAR YAPMIŞ VE AYETLERİ ANCAK BU YOLLA, BU BİLGİLER IŞIĞINDA ANLAYABİLİRİZ, DEMİŞ OLABİLİR Mİ? Yorumunu sizlere bırakıyorum. Lütfen emin olmadığımız sözlere değil, Allah ın korumasındaki Kur’an a kulak verelim. Bizleri en doğruya ulaştıracak, yalnız Allah ın tavsiyeleri ve onun nuru Kur’an dır, unutmayalım.

Saygılarımla
Haluk GÜMÜŞTABAK 

https://kuranadavet1.wordpress.com/

https://twitter.com/KURANA_DAVET

http://www.hakyolkuran.com/

https://www.facebook.com/Kuranadavet1/

https://hakyolkuran1.blogspot.com/

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İmtihanımızda, Kaybedenlerden Olmak İstemiyorsak.

  Allah Asr suresinde, iman ettiğini söyleyen kullarım, birbirine Hak olanı,  YANİ YALNIZ ALLAH KATINDAN GELENİ, KUR’AN’I TAVSİYE ETMEDİĞİ SURECE ZİYANDADIR  diyor. Çünkü hak olanın yalnız Allah katından geldiğini yine Kur’an’da bildiriyor. Bizler böylemi yapıyoruz? Rabbimiz iman ettiğini söyleyen kullarını uyarmak için,  “ONLARIN ÇOĞU ALLAH’A, ANCAK ORTAK/ŞİRK KOŞARAK İNANIRLAR”  diyerek, iman ettiğini zannedenlerin, nasıl büyük bir yanılgı içinde oldukları uyarısını yapıyor. Tabi bir başka ayetinde de kendisine  ŞİRK/ORTAK KOŞANIDA AFFETMEYECEĞİ  bilgisini veriyor. Peki, bizler böyle büyük hatalar yapıyor muyuz? İnancımızı Kur’an ile sorguladık mı? Gelin sorgulayalım. Bizler yalnız Allah’ın katından gelen HAK olan Kur’an’a mı iman ediyoruz? Yoksa yalnız Kur’an ile İslam yaşanmaz,  KUR’AN+RESULÜN SÜNNETİ+MEZHEP İMAMLARININ İCHATLARI ile birlikte  mi yaşanır diyoruz.  Eğer bunu söylüyorsak, Allah’ın uyardığı gibi...

İslam’ı Sorumlu Olduğumuz Kur’an’dan Öğrenmezsek, Sonucuda İşte Böyle Olur.

  Bizler hiç düşünmeden, sorgulamadan Kur’an’dan uzak öyle bir din yaşıyoruz ki, adeta Allah’ın kitabı Kuran’ı küçümsediğimizin farkında olmadığımız gibi,  yalnız Kur’an ile İslam’ı yaşayamayacağımıza inandırıldık. İman ettik dediğimiz Kur’an, bu düşünceye onay veriyor mu, hiç baktık mı? Elbette hiç bakmadık, hatta bakmaya teşebbüs bile etmemizi engelleyip, sen Kur’an’ı anlayamazsın senin ilmin ne ki, Arapça bir kelimenin bilmem kaç anlamı var, sen hangisinin olduğunu nereden bileceksin diyerek, aklın mantığın kabul etmeyeceği düşünceleri, her nedense kabul etmekte sakınca görmedik. Arapça olan Kur’an’a bunları söyleyenler, her ne hikmetse yine Arapça olan rivayet hadislere, neden bunları söylemediklerini hala fark edemediysek, Allah ile aldatılmaktan da asla kurtulamayız.  İSLAM’I SORUMLU OLDUĞUMUZ KUR’AN’DAN ÖĞRENMEZSEK, SONUCUDA İŞTE BÖYLE OLUR . Mezheplerin hatta cemaat ve tarikatların şekillendirdiği İslam inancımızda şu mantık ve Kur’an dışı inancı, her nedense...

Enam Suresi 38. Ayet. “Biz Kitapta Hiç Bir Şeyi Eksik Bırakmadık.”

Bizler Kur’an ayetlerini doğru anlamak istiyorsak, mutlaka yine Kur’an’ın açıklamalarından, verdiği örneklerden yola çıkarak, anlamanın yolunu yöntemini seçmeliyiz. Bu konuda bir örnek vermek istiyorum, önce ayeti yazalım daha sonra üstünde birlikte düşünelim. Enam 38:  Yeryüzünde gezen her türlü canlı ve (gökte) iki kanadıyla uçan her tür kuş, sizin gibi birer topluluktan başka bir şey değildir. BİZ KİTAP’TA HİÇBİR ŞEYİ EKSİK BIRAKMADIK. Sonunda hepsi Rablerinin huzuruna toplanıp getirilecekler. (Diyanet meali) Bu ayette geçen çok dikkat çekici bir cümle var.  BİZ KİTAP’TA HİÇBİR ŞEYİ EKSİK BIRAKMADIK . Sizce Allah, hangi kitaptan bahsediyor olabilir? Ne yazık ki geleneksel İslam anlayışı bu ayette geçen, bu cümleden çok rahatsız, onun içinde bu cümleye öyle bir anlam yüklüyorlar ki, ayette geçen bu cümlenin, neredeyse bizlere vermesi gereken anlamını alıp götürüyor. Siz ayeti okuduğunuzda ne anladınız? Yani Allah hangi kitapta, hiçbir eksik bırakmadığından bahsedi...