Ana içeriğe atla

GÜÇLÜ BİR İMAN SAHİBİ OLMAK İSTİYORSAK, MUTLAKA SORGULAMALI VE ARAŞTIRMALIYIZ.




Bir kardeşimiz, Kur’an’ın haram dediği bir şeye, Allah’ın sırf yasakladığı için uymak, hikmeti nedeniyle uymaktan çok daha iyidir demiş. Bir başka arkadaşımız da, sorgulamadan itaat etsek, kıyamet kopar herhalde diyerek düşüncesini yansıtmış. Acaba böyle mi düşünmeliyiz? Bu konuda Allah ne diyor diye araştırmamız gerekmez mi? Allah Kur’an’da bizlerin, böyle mi iman etmesini istiyor? Hiç düşünmeden, araştırmadan mı iman etmemiz daha güçlü, sağlam bir iman olur, yoksa ikisini birleştirdiğimizde, yani düşünerek, araştırarak iman etmemiz mi daha doğru olur. Bu konuda doğru bir yol üzerinde olmak istiyorsak, Kur’an’ın bu konuda ki düşüncesini önce öğrenmeliyiz.

ELBETTE İLK YAPMAMIZ GEREKEN, KESİN İTAAT ETMEMİZ ÇOK ÖNEMLİDİR, bunda şüphe yok. Çünkü herkes aynı kapasitede değildir, her şeyi hemen anlayamaz, araştırma imkanıda bulamayabilir. Ayrıca o devrin ilmi, konuya açıklık getiremiyor olabilir. AMA ALLAH’IN EMRETTİĞİ HÜKÜMLERİN NEDENLERİNİ, HİKMETİNİ ELİMİZDEN GELDİĞİNCE ARAŞTIRMAK DA, BİZLERİN ASLİ GÖREVİ, HATTA ALLAH’IN EMRİ OLDUĞUNU BİLMELİYİZ. Bir başka şekliyle söylemek gerekirse elimizden geliyorsa, Allah’ın emrini hükmü ayrı, hikmeti ayrı gözüyle bakmamalıyız. Allah’ın ayetlerinde dikkat çeken en önemli unsur, ALLAH’IN BİZLERİN KÖRÜ KÖRÜNE DEĞİL, SORGULAYAN VE DÜŞÜNEREK İMAN EDEN BİR TOPLUM OLMAMIZI AMAÇLIYOR. Allah düşünmemizi, aklımızı kullanmamızı istiyorsa ve bunu birçok ayetinde bizlere özellikle öneriyorsa, bu sorgulayan bir toplum olmamızı istediği içindir. 

Kur’an bizlerin, öyle iman eden bir kul olmamızı istiyor ki, Allah’ın emrine önce kuşku duymadan boyun eğen, ama böyle kalmayıp, emredilen hükümlerin üzerinde düşünen, aklını kullanan araştıran ve böylece İMANINI GÜÇLENDİREN bir kul olmamızı istiyor. Çünkü böyle yapan bir Müslümanı, hiç kimse Allah ile aldatamaz, yolundan çeviremez. BUNU YAPAMADIĞIMIZ İÇİN DİNDE BÖLÜNDÜK PARÇALANDIK, NE ANLATILIRSA ALLAH’IN DİNİNDEN ZANNETTİK. Allah ayetlerinde hükmünü verir ve en sonunda bakın nasıl bizleri düşünmeye, araştırmaya yönlendirir.

“HÂLÂ DÜŞÜNMÜYOR MUSUNUZ? FAKAT DÜŞÜNEN Mİ VAR. AYETLERİ SİZE AÇIK-SEÇİK BİLDİRİYORUZ Kİ, AKLINIZI İŞLETEBİLESİNİZ. ALLAH, AYETLERİ SİZE İŞTE BÖYLE AÇIKLAR Kİ, DERİN DERİN DÜŞÜNEBİLESİNİZ. HÂLÂ AKLINIZI ÇALIŞTIRMAYACAK MISINIZ? DİLEYEN ONU DÜŞÜNÜP ÖĞÜT ALIR.”

Daha açıkçası, ne yaptığını bilen bilinçli, kendisinden emin olan, aklı başında kullar olmamızı ister Allah bizlerden. İmtihanımızın da özünde, düşünmek aklımızı kullanmak yatmıyor mu? BİLİNÇSİZ VE DÜŞÜNMEK DEN UZAK BİR İMANIN, NEFSİMİZDE ETKİSİNİN GEREKTİĞİ KADAR ETKİN OLMAYACAĞINI, RABBİMİZ KUR’AN’DA BİZLERE ANLATMAYA ÇALIŞIYOR. Tabi Kur’an’ı bilerek, anlayarak okuyup düşünenler, bu gerçeği görecektir. Bizlerin dine ve Kur’an’a yaklaşımı, eğer yalnız nefsi ve duygusal olurda aklı, mantığı bir kenara bırakmışsak, şeytanın ve şeytanlaşmış insanların aldatmacalarından asla kurtulamayız. Onların bizlere karşı tuzaklarının, farkına varamayız.

KALICI, SAĞLAM BİR İMAN ÜZERİNDE OLMAK İSTİYORSAK, NEFSİMİZİ, DUYGULARIMIZI MUTLAKA AKIL İLE KONTROL ALTINA ALMALIYIZ. AKLIN VAR OLDUĞU YERDE, ŞEYTAN VE ŞEYTANLAŞMIŞ İNSANLAR ASLA HÜKÜM SÜREMEZ. ÇÜNKÜ ŞEYTAN BİZLERİ NEFSİMİZLE, DUYGULARIMIZLA ALDATMAYA ÇALIŞIR. ŞEYTAN KURAN’DAN UZAKLAŞTIRMAZ, ONA GÜCÜ YETMEZ. UZAKLAŞAN İNSANA ŞEYTAN GELİR! DÜŞÜNEN VE AKLINI KULLANAN BİR MÜSLÜMAN, ALLAH’IN EMRETTİKLERİNİN HİKMETİNİ AKLIYLA, MANTIĞIYLA, İLİMLE ANLADIKÇA, İMANI DAHA DA GÜÇLENECEĞİNDEN ŞÜPHE YOKTUR.

Kur’an’da ki müteşabih ayetler, sizce ne için var hiç düşündünüz mü? Allah bu ayetlerin anlamını, bir ben bilirim, birde ilim tahsili yapmış olanlar diye açıklama yapar bizlere. Hatta kalbinde eğrilik olanlar, anlamlarını bilmedikleri için, bu ayetlerin peşine düşüp, anlamsız şeyler söylerler diye dikkatimizi çeker. İman edenler ise, bunun Allah’tan geldiğini bildiği için, kuşku duymadan iman ettiklerini söyler. Lütfen dikkat, herkesin anlayamayacağı, zamanla ilimle anlaşılacak ayetlerin nedeni ne olabilir? Peki, bu ayetlerin anlamlarının ortaya zamanla çıkması sonucu, biz insanlarda ne gibi bir duygu hâsıl olur diyor Kur’an? İNANANLARIN İMANLARI ARTAR DİYOR. BURADAN DA ANLAŞILIYOR Kİ, İMANIMIZIN DAHA GÜÇLÜ OLMASI İÇİN BAZI ETKENLER VAR. BU ETKENLERİN ANA KAYNAĞI İLİM VE AKIL OLDUĞU ANLAŞILIYOR.

Bugün İslam toplumu, bu gerçeği göz ardı ettiği için, Kur’an’ın emrettiği İslam’ı yaşayamıyoruz. DÜŞÜNMEYİ BIRAKTIĞIMIZ İÇİNDİR Kİ, NELERİN ALLAH EMRİ OLDUĞU, NELERİN OLMADIĞI KARGAŞASI İÇİNDE BOĞUŞUP DURUYORUZ. Çünkü akıl devre dışı kalmış, rehber Kur’an olması gerekirken, beşerin kitapları rivayetler rehber olmuş. Böyle olunca da, sonuç ortada. Allah birçok ayetinde düşünmeye, akla vurgu yapıyor ve aklını kullanmayanları pislik içinde bırakırım diyor. Lütfen dikkat, Allah sırf ben söylediğim için iman edin demiş olsaydı, aklınızı kullanın, ayetler üzerinde düşünün der miydi?

Ne dersiniz? İnancımızı, imanımızı daha güçlü ve sağlam bir temel üzerine inşa etmemiz, daha doğru olmaz mı? Kendi kendimize sorular sorup acaba neden, niçin demektense, onun hikmetini araştırıp bilmemiz, imanımıza güç katacak ve böylece imanımız kalbimize güçlü bir şekilde yerleşecektir. Böyle bir Müslümanı, asla hiç kimse Allah ile aldatamaz.

Saygılarımla 
Haluk GÜMÜŞTABAK

https://kuranadavet1.wordpress.com/

https://twitter.com/KURANA_DAVET

http://www.hakyolkuran.com/

https://www.facebook.com/Kuranadavet1/

https://hakyolkuran1.blogspot.com/

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İmtihanımızda, Kaybedenlerden Olmak İstemiyorsak.

  Allah Asr suresinde, iman ettiğini söyleyen kullarım, birbirine Hak olanı,  YANİ YALNIZ ALLAH KATINDAN GELENİ, KUR’AN’I TAVSİYE ETMEDİĞİ SURECE ZİYANDADIR  diyor. Çünkü hak olanın yalnız Allah katından geldiğini yine Kur’an’da bildiriyor. Bizler böylemi yapıyoruz? Rabbimiz iman ettiğini söyleyen kullarını uyarmak için,  “ONLARIN ÇOĞU ALLAH’A, ANCAK ORTAK/ŞİRK KOŞARAK İNANIRLAR”  diyerek, iman ettiğini zannedenlerin, nasıl büyük bir yanılgı içinde oldukları uyarısını yapıyor. Tabi bir başka ayetinde de kendisine  ŞİRK/ORTAK KOŞANIDA AFFETMEYECEĞİ  bilgisini veriyor. Peki, bizler böyle büyük hatalar yapıyor muyuz? İnancımızı Kur’an ile sorguladık mı? Gelin sorgulayalım. Bizler yalnız Allah’ın katından gelen HAK olan Kur’an’a mı iman ediyoruz? Yoksa yalnız Kur’an ile İslam yaşanmaz,  KUR’AN+RESULÜN SÜNNETİ+MEZHEP İMAMLARININ İCHATLARI ile birlikte  mi yaşanır diyoruz.  Eğer bunu söylüyorsak, Allah’ın uyardığı gibi...

İslam’ı Sorumlu Olduğumuz Kur’an’dan Öğrenmezsek, Sonucuda İşte Böyle Olur.

  Bizler hiç düşünmeden, sorgulamadan Kur’an’dan uzak öyle bir din yaşıyoruz ki, adeta Allah’ın kitabı Kuran’ı küçümsediğimizin farkında olmadığımız gibi,  yalnız Kur’an ile İslam’ı yaşayamayacağımıza inandırıldık. İman ettik dediğimiz Kur’an, bu düşünceye onay veriyor mu, hiç baktık mı? Elbette hiç bakmadık, hatta bakmaya teşebbüs bile etmemizi engelleyip, sen Kur’an’ı anlayamazsın senin ilmin ne ki, Arapça bir kelimenin bilmem kaç anlamı var, sen hangisinin olduğunu nereden bileceksin diyerek, aklın mantığın kabul etmeyeceği düşünceleri, her nedense kabul etmekte sakınca görmedik. Arapça olan Kur’an’a bunları söyleyenler, her ne hikmetse yine Arapça olan rivayet hadislere, neden bunları söylemediklerini hala fark edemediysek, Allah ile aldatılmaktan da asla kurtulamayız.  İSLAM’I SORUMLU OLDUĞUMUZ KUR’AN’DAN ÖĞRENMEZSEK, SONUCUDA İŞTE BÖYLE OLUR . Mezheplerin hatta cemaat ve tarikatların şekillendirdiği İslam inancımızda şu mantık ve Kur’an dışı inancı, her nedense...

Enam Suresi 38. Ayet. “Biz Kitapta Hiç Bir Şeyi Eksik Bırakmadık.”

Bizler Kur’an ayetlerini doğru anlamak istiyorsak, mutlaka yine Kur’an’ın açıklamalarından, verdiği örneklerden yola çıkarak, anlamanın yolunu yöntemini seçmeliyiz. Bu konuda bir örnek vermek istiyorum, önce ayeti yazalım daha sonra üstünde birlikte düşünelim. Enam 38:  Yeryüzünde gezen her türlü canlı ve (gökte) iki kanadıyla uçan her tür kuş, sizin gibi birer topluluktan başka bir şey değildir. BİZ KİTAP’TA HİÇBİR ŞEYİ EKSİK BIRAKMADIK. Sonunda hepsi Rablerinin huzuruna toplanıp getirilecekler. (Diyanet meali) Bu ayette geçen çok dikkat çekici bir cümle var.  BİZ KİTAP’TA HİÇBİR ŞEYİ EKSİK BIRAKMADIK . Sizce Allah, hangi kitaptan bahsediyor olabilir? Ne yazık ki geleneksel İslam anlayışı bu ayette geçen, bu cümleden çok rahatsız, onun içinde bu cümleye öyle bir anlam yüklüyorlar ki, ayette geçen bu cümlenin, neredeyse bizlere vermesi gereken anlamını alıp götürüyor. Siz ayeti okuduğunuzda ne anladınız? Yani Allah hangi kitapta, hiçbir eksik bırakmadığından bahsedi...